Citat:
Ursprungligen postat av
nidna
Är helt nojjig pga jag är en helt vanlig kvinna i 50 års åldern med barn, bra jobb, hela mitt liv skulle bli påverkat om jag åker dit. Jag har beställt sömntabletter (en större mängd för att ha detta år) och detta har varit en stor räddning för mig i livet. Jag beställde precis innan nyår, detta paket kom aldrig fram och var en rätt stor beställning. Vad kommer att hända om mitt brev är beslagtaget, brev från polisen, blir det husis? Eller ringer polisen? Eller förhör polisstationen? Vad ska man säga om man får ett samtal. Kommer dom gå igenom min telefon och dator?
Blir det fängelse?
Jag kan inte tänka på nåt annat just nu, pga enorm oro ang detta, jag kan ju ha blivit scammad men tror inte det.
Om någon vet vilka dagar denna raid var så skulle jag vara tacksam
Det kan bli en husrannsakan men jag skulle inte noja upp mig över det så länge du har städat hemma och inget som direkt anknyter dig till köpet (antar att du köpte med kryptovaluta). Vad du än gör så ska du inte erkänna något om polisen kommer och knackar på, det kan låta läskigt med en potentiell rättegång med varje gång som polisen gör liknande beslag så är det nästan uteslutande de som erkänner strafförläggande som åker fast.
Jag var i en liknande situation för 10-år sedan när polisen kom och knackade på och vände upp och ned på precis allt. Vägrade erkänna något och de sa att då kommer det minsann kunna bli en rättegång och efter några månader blev fallet nedlagt för att mitt urin & blodprov var negativt och de hittade ingenting hemma.
Det hjälper inte att sitta hemma paranoid och vänta på Kling & Klang så lev som du brukar men undvik att ta något olagligt, gå till doktorn och försök att få sömntabletter utskrivet.