2024-02-02, 12:24
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pledge4
Har blivit av med ett paket nu, och ett som tagit längre på sig än det borde. Verkar som man får ligga lågt ett tag?

Pröva och skicka ett brev till dig själv med en karta halstabletter eller panodil i. Skicka inte i vanligt kuvert. Sen kolla om de öppnats eller inte när du tar emot de.
Citera
2024-02-02, 13:52
Medlem
eltonkebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Funderar på att säga att det var av civil olydnad eller liknande. Jag jobbar och studerar, är hederlig i övrigt, förutom att jag brukar cannabis då d.v.s. Att beställa har känts som ett bättre alternativ än att fysiskt behöva beblanda mig med eventuella gängkriminella.

En annan tanke är att begära/söka (narkotika)politisk asyl i Uruguay

(Varje person har rätt att söka och ta emot skydd inom det nationella territoriet:
  1. för att bevara sitt fysiska och moraliska liv
  2. intellektuell integritet
  3. för frihet och säkerhet
(Från https://www.alinks.org/sv/hur-man-an...yl-i-uruguay/))

samtliga av dessa punkter anser jag är applicerbara, faktiskt, är trött på att känna mig jagad, och blir mer och mer less på den fascistiska utveckling som utspelar sig i detta land.
Du skulle också kunna säga att du inte beställt något och inte har någon kännedom om försändelsen.
Citera
2024-02-02, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredochFrid
Fick för kännedom i veckan hem brev från Polisen om att man tagit misstänkt försändelse i beslag. Innehållet kommer skickas på analys, därefter troligen förverkas, står det.

Vet du när best skickade fr leverantör/säljare?
Citera
2024-02-02, 16:40
Medlem
Bastuvurpas avatar
Någon som vet vilka detta 8 dagar var? Under vilken period?
Citera
2024-02-02, 17:39
Medlem
Är helt nojjig pga jag är en helt vanlig kvinna i 50 års åldern med barn, bra jobb, hela mitt liv skulle bli påverkat om jag åker dit. Jag har beställt sömntabletter (en större mängd för att ha detta år) och detta har varit en stor räddning för mig i livet. Jag beställde precis innan nyår, detta paket kom aldrig fram och var en rätt stor beställning. Vad kommer att hända om mitt brev är beslagtaget, brev från polisen, blir det husis? Eller ringer polisen? Eller förhör polisstationen? Vad ska man säga om man får ett samtal. Kommer dom gå igenom min telefon och dator?
Blir det fängelse?
Jag kan inte tänka på nåt annat just nu, pga enorm oro ang detta, jag kan ju ha blivit scammad men tror inte det.
Om någon vet vilka dagar denna raid var så skulle jag vara tacksam
Citera
2024-02-02, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidna
Är helt nojjig pga jag är en helt vanlig kvinna i 50 års åldern med barn, bra jobb, hela mitt liv skulle bli påverkat om jag åker dit. Jag har beställt sömntabletter (en större mängd för att ha detta år) och detta har varit en stor räddning för mig i livet. Jag beställde precis innan nyår, detta paket kom aldrig fram och var en rätt stor beställning. Vad kommer att hända om mitt brev är beslagtaget, brev från polisen, blir det husis? Eller ringer polisen? Eller förhör polisstationen? Vad ska man säga om man får ett samtal. Kommer dom gå igenom min telefon och dator?
Blir det fängelse?
Jag kan inte tänka på nåt annat just nu, pga enorm oro ang detta, jag kan ju ha blivit scammad men tror inte det.

Jag har precis samma historik. Äldre kvinna med sömnproblem
Har beställt från FS i många år
Beställde 100 zolpidem i November vilka blev beslagtagna och jag fick brev från polisen men inte hört något mer efter det . Jag tror att det är någon sorts insants just nu och att marknaden kommer att ställa om sig och hitta nya vägar . Tills det ligger jag lite lågt och kollar forum , men jag saknar verkligen att kunna somna
Citera
2024-02-02, 17:59
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Blir det fängelse?

Lugn nu!!!
Citera
2024-02-02, 18:00
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Blir det fängelse?

Gör dig av med alla olagligheter, rensa dator och telefon från eventuella skumma sidor och program om du vill vara extra säker sen nekar du alla kännedom, spela dum helt enkelt. Du kan inte bli dömd för att det postats ett brev till dig, bara du inte säger nåt dumt eller att dom på nåt annat sätt kan koppla dig till beställningen så är du safe
Citera
2024-02-02, 18:12
Medlem
shotacats avatar
Citat:
Blir det fängelse?

Det kan bli en husrannsakan men jag skulle inte noja upp mig över det så länge du har städat hemma och inget som direkt anknyter dig till köpet (antar att du köpte med kryptovaluta). Vad du än gör så ska du inte erkänna något om polisen kommer och knackar på, det kan låta läskigt med en potentiell rättegång med varje gång som polisen gör liknande beslag så är det nästan uteslutande de som erkänner strafförläggande som åker fast.

Jag var i en liknande situation för 10-år sedan när polisen kom och knackade på och vände upp och ned på precis allt. Vägrade erkänna något och de sa att då kommer det minsann kunna bli en rättegång och efter några månader blev fallet nedlagt för att mitt urin & blodprov var negativt och de hittade ingenting hemma.

Det hjälper inte att sitta hemma paranoid och vänta på Kling & Klang så lev som du brukar men undvik att ta något olagligt, gå till doktorn och försök att få sömntabletter utskrivet.
Citera
2024-02-02, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Gör dig av med alla olagligheter, rensa dator och telefon från eventuella skumma sidor och program om du vill vara extra säker sen nekar du alla kännedom, spela dum helt enkelt. Du kan inte bli dömd för att det postats ett brev till dig, bara du inte säger nåt dumt eller att dom på nåt annat sätt kan koppla dig till beställningen så är du safe

men du menar att dom kan kolla dator och telefon bara sådär, blir det inte ett telefonsamtal först och behövs det inte ett beslut från åklagare för att kunna kolla min dator. Jag är inte så teknisk så vet inte hur man rensar allt utan att det hittas?
Citera
2024-02-02, 18:37
Medlem
shotacats avatar
Citat:
men du menar att dom kan kolla dator och telefon bara sådär, blir det inte ett telefonsamtal först och behövs det inte ett beslut från åklagare för att kunna kolla min dator. Jag är inte så teknisk så vet inte hur man rensar allt utan att det hittas?

Ja det kan de göra. När jag fick en husrannsakan så öppnade de mina oöppnade kryddförpackningar för att rota igenom.

Det är inte helt ovanligt att polisen plockar med sig elektronik som Laptops och mobiltelefoner till stationen som bevis efter genomförd husrannsakan.
Senast redigerad av shotacat 2024-02-02 kl. 18:40.
Citera
2024-02-02, 19:38
Medlem
Citat:

Kryptera datorn med Veracrypt eller annat program. Mobilen ser du till att göra dig av med. Ha alltid en throw away phone du använder till skit och inte din vanliga telefon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in