• 1
  • 2
2023-11-21, 14:05
Medlem
GlennGBGs avatar
Tjo,

har en Flipper Zero som jag inte använd så mycket mer än hemmabruk, fjärrkontroller och vad jag kan komma på; lekt med att låsa upp sambons lur etc..
Jag undrar om det finns någon bra sajt eller plats där man kan hitta samlingar med NFC / RFID-nycklar? Är nyfiken på hur det funkar.. Jag vill testa min garageport t.ex., jobbets dörr etc och andra jobbrelaterade grejer, dels för säkerhet så jag vet hur enkelt det är att ta sig in och kan få argument för att säkra upp ytterligare. Om jag kan visa hur enkelt det är så har jag ett lättare jobb framför mig.
Skriv gärna PM om det inte känns bekvämt att skriva publikt.
Tack p.f.
/G
Citera
2023-11-21, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGBG
Tjo,

har en Flipper Zero som jag inte använd så mycket mer än hemmabruk, fjärrkontroller och vad jag kan komma på; lekt med att låsa upp sambons lur etc..
Jag undrar om det finns någon bra sajt eller plats där man kan hitta samlingar med NFC / RFID-nycklar? Är nyfiken på hur det funkar.. Jag vill testa min garageport t.ex., jobbets dörr etc och andra jobbrelaterade grejer, dels för säkerhet så jag vet hur enkelt det är att ta sig in och kan få argument för att säkra upp ytterligare. Om jag kan visa hur enkelt det är så har jag ett lättare jobb framför mig.
Tack p.f.
/G
Hur får du den att låsa upp en telefon?
Citera
2023-11-21, 14:18
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Hur får du den att låsa upp en telefon?

Låsa upp var väl kanske överdrivet, jag har jävlats med henne; https://www.phonearena.com/news/Appl..._id150458¨Dock fungerade den fortfarande.
Finns massor av data om man säker på hur man kan göra grejer med telefoner. Efter utskällningen jag fick dock så har jag lagt ner det..
Citera
2023-11-21, 14:20
Medlem
Citat:
Låsa upp var väl kanske överdrivet, jag har jävlats med henne; https://www.phonearena.com/news/Appl..._id150458¨Dock fungerade den fortfarande.
Finns massor av data om man säker på hur man kan göra grejer med telefoner. Efter utskällningen jag fick dock så har jag lagt ner det..
Länken är nog felaktig. Hittade ingen förklaring där.
Citera
2023-11-21, 14:57
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Länken är nog felaktig. Hittade ingen förklaring där.

Så, prova den igen!

https://www.phonearena.com/news/Appl...ional_id150458
Senast redigerad av GlennGBG 2023-11-21 kl. 15:01.
Citera
2023-11-21, 15:00
Medlem
GlennGBGs avatar
Hur som helst; jag släpper gärna denna del och går vidare till min ursprungliga fråga; vet ngn var man finner repo´s med nyckar eller protokoll för att säkerhetstesta?
Jag använder den delvis i jobbet också så det hade varit till stor hjälp.

Tacksam för svar!
Citera
2023-11-21, 16:15
Medlem
Citat:
Så, prova den igen!

https://www.phonearena.com/news/Appl...ional_id150458
Tack.
Citera
2023-11-21, 20:13
Medlem
Har skaffat mig tillgång till nästan allas gym på jobbet. Har 40% av allas RFID nycklar in på jobbet. Sparar RFID nyckeln under deras anställningsnummer. Det är det som är innloggningen som ligger i ett öppet arkviv. Har kopierat nycklar in i serverrummet. Har koden för att öppna snusskåpen på öob och circle k. Öppnar dörrarna på Teslor inom jobbet då handikappfunksjonen är aktiverad oftast.

En jobbarkompis ville se hur lång Vi kunde ta det så hans tesla nyckel är helt klonad, så bilen låser upp sig om Jag emulerar den.
Citera
2023-11-21, 22:57
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Tjo,

Tack p.f.
/G
https://github.com/search?q=flipper%...e=repositories
Citera
2023-11-22, 16:20
Medlem
nullbytes avatar
Citat:
Tjo,

Tack p.f.
/G

Hur låser man upp en telefon med en flipper zero?
Citera
2023-11-23, 21:25
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nullbyte
Hur låser man upp en telefon med en flipper zero?

BadUsb t.ex. kolla länken ovan, och även denna: https://fb.watch/ovrDtqncGw/
Citera
2023-11-23, 21:29
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av värmlandssexiga
Har skaffat mig tillgång till nästan allas gym på jobbet. Har 40% av allas RFID nycklar in på jobbet. Sparar RFID nyckeln under deras anställningsnummer. Det är det som är innloggningen som ligger i ett öppet arkviv. Har kopierat nycklar in i serverrummet. Har koden för att öppna snusskåpen på öob och circle k. Öppnar dörrarna på Teslor inom jobbet då handikappfunksjonen är aktiverad oftast.

En jobbarkompis ville se hur lång Vi kunde ta det så hans tesla nyckel är helt klonad, så bilen låser upp sig om Jag emulerar den.

Finns gott om grejer man kan göra, både för att göra sitt liv lite mer praktiskt och för att hitta på hyss.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in