Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2023-12-08, 15:53
  #25
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Jag undrar om hela könskrigs-retorik sätter griller i huvet på internets lågbegåvade och psykiskt sjuka. Det verkar ta extra skruv hos den typen av människor.

Det är rätt intressant hur det kan bli. Men handlar det om att man vill att det ska vara så enkelt att man inte behöver tänka efter? Lite som de som tror att alla kan bli frisk från allt med en ört. Snacka om förenklat. Jag fattar inte hur de tänker.
Citera
2023-12-08, 16:03
  #26
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Det är rätt intressant hur det kan bli. Men handlar det om att man vill att det ska vara så enkelt att man inte behöver tänka efter? Lite som de som tror att alla kan bli frisk från allt med en ört. Snacka om förenklat. Jag fattar inte hur de tänker.

När en del människor börjar ställa olika gruppers intressen mot varandra, så brinner det i skallen på dem. Jag tror att de fattar, men att det är så pass känslomässigt tillfredsställande att skriva den här sortens trådar, att de bortser från det och spelar dumma.
Citera
2023-12-08, 16:06
  #27
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
När en del människor börjar ställa olika gruppers intressen mot varandra, så brinner det i skallen på dem. Jag tror att de fattar, men att det är så pass känslomässigt tillfredsställande att skriva den här sortens trådar, att de bortser från det och spelar dumma.

Kan nog vara så.

Men de är sinnessjukt jobbiga.
Citera
2023-12-08, 17:41
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Scum manifestet! Något mera sentid bör man konna komma fram med för att kunna hävda att denna text är relevant. Detta fick spridning enbart på grund av Solanas attack på Warhol. Det manifestet är en parodi på Freuds tankar om kvinnlighet.
Det är för mycket begärt av vissa att de ska förstå litteratur och konst eller veta vad satir är.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback