Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-21, 23:23
  #13
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vi människor är som kackerlackor, när vi måste så överlever vi. Männen överlever utan kvinnor och kvinnorna överlever utan män.
Fast kommer vi att vilja leva om vi inte får barn?
Bear Grylls visade just att dagens moderna västerländska kvinnor inte överlever utan män. Männen däremot frodas utan kvinnor. Vi behöver en ko-hage för barnafödande kvinnor. Annars går det bra utan dem. Mer stillhet, mindre drama, mer förnuft, resonemang och analys, mindre känslostormar, mer hierarki och ordning.
Citera
2023-11-22, 03:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Bear Grylls visade just att dagens moderna västerländska kvinnor inte överlever utan män. Männen däremot frodas utan kvinnor. Vi behöver en ko-hage för barnafödande kvinnor. Annars går det bra utan dem. Mer stillhet, mindre drama, mer förnuft, resonemang och analys, mindre känslostormar, mer hierarki och ordning.
Har du läst Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood?
Citera
2023-11-22, 11:14
  #15
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Har du läst Tjänarinnans berättelse av Margaret Atwood?
Nej, och har heller inte sett tv serien. Det är fiktion som passar utmärkt i dagens förhärskande narrativ att män är ondskefulla och kvinnor är offer. Antar att du reagerade på ko-hagen referensen när du tog upp Atwood? Bear Grylls program är baserat på verkligheten. Låt spelmarkerna ramla där de ramlar på roulettebordet.
Nuvarande samhällets största fiender är simpande män som tillåtit fjärde vågens vulgärfeminism att helt ta över. Vi har inte jämlikhet längre, vi har en ny härskarklass som inte får kritiseras eller ifrågasättas. Och jag pratar inte om den vite mannen.
__________________
Senast redigerad av Ekofett 2023-11-22 kl. 11:41.
Citera
2023-11-22, 11:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Nej, och har heller inte sett tv serien. Det är fiktion som passar utmärkt i dagens förhärskande narrativ att män är ondskefulla och kvinnor är offer. Bear Grylls program är baserat på verkligheten.
Visst är det fiction. Men din bild av bättre framtid är alltså denna? ”Vi behöver en ko-hage för barnafödande kvinnor. Annars går det bra utan dem.
En dröm för män? Jag tror att du har fel där. Vi behöver både män och kvinnor för att hålla oss mentalt friska som art.
Citera
2023-11-22, 11:58
  #17
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Visst är det fiction. Men din bild av bättre framtid är alltså denna? ”Vi behöver en ko-hage för barnafödande kvinnor. Annars går det bra utan dem.
En dröm för män? Jag tror att du har fel där. Vi behöver både män och kvinnor för att hålla oss mentalt friska som art.
Jag tog fasta på nuvarande narrativ, den om att män behövs inte, att kvinnor är så mycket bättre och förtjänar så mycket mer och att män egentligen borde avlivas, men först tömma deras bankkonton. Verkligheten har visat att denna gynocentriska utveckling är katastrof för Sverige. Nämn något område inom samhälle och politik som fungerar. Kvinnor fattar beslut på helt andra grunder än män. Och männen har tillåtit kvinnor att inte bara komma ikapp, men även köra om männen. Stora känslor, konfliktaversion, deltagartrofeer, godhetsknarkande och förljugna narrativ har ersatt analys, fakta och erfarenhet. Resultatet är lätt att se, överallt.

Men, men, fortsätt på denna vägen. Sverige är ju bäst i världen. Andra länder fattar ingenting.
Citera
2023-11-22, 12:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Jag tog fasta på nuvarande narrativ, den om att män behövs inte, att kvinnor är så mycket bättre och förtjänar så mycket mer och att män egentligen borde avlivas, men först tömma deras bankkonton. Verkligheten har visat att denna gynocentriska utveckling är katastrof för Sverige. Nämn något område inom samhälle och politik som fungerar. Kvinnor fattar beslut på helt andra grunder än män. Och männen har tillåtit kvinnor att inte bara komma ikapp, men även köra om männen. Stora känslor, konfliktaversion, deltagartrofeer, godhetsknarkande och förljugna narrativ har ersatt analys, fakta och erfarenhet. Resultatet är lätt att se, överallt.

Men, men, fortsätt på denna vägen. Sverige är ju bäst i världen. Andra länder fattar ingenting.
Vem påstår att män inte behövs, vem påstår att män borde avlivas, vem påstår att möns bankkonton ska tömmas. Det enda stället jag har mött dessa påståenden är här på FB där män påstår att detta sägs. Men trovärdiga källor finns aldrig.
Citera
2023-11-22, 13:05
  #19
Medlem
Ekofetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Vem påstår att män inte behövs, vem påstår att män borde avlivas, vem påstår att möns bankkonton ska tömmas. Det enda stället jag har mött dessa påståenden är här på FB där män påstår att detta sägs. Men trovärdiga källor finns aldrig.
Följande text har fått stor spridning och ingen har tagit avstånd från innehållet, snarare tvärtom. https://en.wikipedia.org/wiki/SCUM_Manifesto

Du verkar vara en gullig, gammaldags men naiv person som inte hängt med i samhällsutvecklingen och hur dagens könskrig bedrivs.
Citera
2023-11-22, 14:51
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekofett
Följande text har fått stor spridning och ingen har tagit avstånd från innehållet, snarare tvärtom. https://en.wikipedia.org/wiki/SCUM_Manifesto

Du verkar vara en gullig, gammaldags men naiv person som inte hängt med i samhällsutvecklingen och hur dagens könskrig bedrivs.
Scum manifestet! Något mera sentid bör man konna komma fram med för att kunna hävda att denna text är relevant. Detta fick spridning enbart på grund av Solanas attack på Warhol. Det manifestet är en parodi på Freuds tankar om kvinnlighet.
Citera
2023-11-22, 19:41
  #21
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Om vi säger att imorgon och 10 år framöver att alla kvinnor försvann. Skulle män överleva då det gäller mat och föda? Skulle kvinnor klara av en värld utan män?

Jag tänker på utgångspunkten som vägar och hus och dess underhållning. Har jävligt svårt att se kvinnor vara där.
Vad jag vet är att män förr var veckor, månader och år borta från sina hem. Levde i kojor och levde av den mat omgivningen kunde ge.

Så att män skulle klara sig är självklart. Ända abret är att vi velourgossar tappat mycket av kunskapen om hur jaga och överleva. Inte alla förstås. Men alla journalister på Södermalm har gjort det.

På motsvarande vis kunde kvinnor överleva länge även om de inte kunde jaga. Bär, rötter etc.

Män och kvinnor förr kunde överleva i miljöer där vi inte ens anar att det vore möjligt.

Vilka män och kvinnor steg i land i Skandinavien när inlandsisen smält tillräckligt mycket? Långt innan samerna petat på Skandinavien.

Människor är hårda och riktiga överlevare när så krävs. Som krävdes för 10000 år sedan.

Det är vi idag som blivit mjuka och mjäkiga.
Citera
2023-12-08, 15:37
  #22
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Man är ingen art. Och ge mig ett enda exempel i världen på ett kön som dött ut.
Citera
2023-12-08, 15:47
  #23
Avstängd
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Man är ingen art. Och ge mig ett enda exempel i världen på ett kön som dött ut.

Ja, precis. Fast på Flashback verkar folk på allvar tro att män och kvinnor inte är samma art. Och sedan blir det svårt att föröka sig med. Sådana här trådar är hopplösa då man från början har uppfattningen att kvinnor/män inte kan någonting.
Citera
2023-12-08, 15:50
  #24
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ja, precis. Fast på Flashback verkar folk på allvar tro att män och kvinnor inte är samma art. Och sedan blir det svårt att föröka sig med. Sådana här trådar är hopplösa då man från början har uppfattningen att kvinnor/män inte kan någonting.

Jag undrar om hela könskrigs-retorik sätter griller i huvet på internets lågbegåvade och psykiskt sjuka. Det verkar ta extra skruv hos den typen av människor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback