Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-19, 00:33
  #1
Avstängd
Pungpuckels avatar
Jag börjar tröttna.
Låst artikel:

https://www.expressen.se/premium/eko...na-som-galler/

Men jag låste upp första gången det här dök upp på Expressen, därför att jag tänkte - shit vad har jag missat?

Det dom då dyker upp är utbildningar som kräver högskolepoäng hit och dit.
Mm det har en del.

Men långt ifrån alla, en del av oss är en del av sveriges ryggrad, och vi har fan inga poäng.

Så, om jag nu vill ta en så enkel snabbkurs och tjäna multum (som utlovat) vad finns det då att välja på?
Citera
2023-11-19, 00:33
  #2
Moderator
Pontiac-Garages avatar
https://www.expressen.se/premium/eko...na-som-galler/

Citat:
Nytt jobb med bra lön – här är yrkena som gäller

Funderar du på att byta jobb är chanserna goda just nu – trots sämre konjunktur och ekonomisk press i samhället.

IT-branschen och vården är två sektorer som skriker efter folk. En kortare utbildning kan räcka för att ta klivet till ett nytt yrke.

Lina Jonsson, 33, sadlade om till IT-konsult på tre månader, fick jobb direkt och är högavlönad i dag.

/Mod.
Citera
2023-11-19, 00:44
  #3
Medlem
Vad är det för snabbkurs som genererar hög inkomst om man har hp poäng?
Citera
2023-11-19, 01:05
  #4
Medlem
Förmodligen sjuksköterska eller it konsult det står ju till och med i rubriken till artikeln du länkade till...
Citera
2023-11-19, 09:24
  #5
Medlem
Att kvinnan i artikeln kunde sadla om och bli högbetald it-konsult på 3 månader har nog mer att göra med att hon är kvinna. Det verkar som att IT-branschen gör vad som helst och går med på vad som helst för att få in fler kvinnor.
Citera
2023-11-19, 11:19
  #6
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Rubrik justerad (tidigare "Gå en snabbkurs - hög inkomst garanterad!").

Mod.
Citera
2023-11-19, 17:16
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av IngetNick2
Att kvinnan i artikeln kunde sadla om och bli högbetald it-konsult på 3 månader har nog mer att göra med att hon är kvinna. Det verkar som att IT-branschen gör vad som helst och går med på vad som helst för att få in fler kvinnor.

Och likt förbannat läser jag på LinkedIn att kvinnor inom it aldrig syns och denna gnäll om "riskkapitalister ger endast 1% av sik investering.på kvinnliga bolag".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback