2023-11-19, 11:20
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Är det fel att ha sex med en 15 åring?

Otillåtet enligt deras stadgar.
Citera
2023-11-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
En allt större del av sveriges befolkning tycker att det är föredömligt när en 55 årig man har sex med en åttaåring.
Ironi där och helt klart sjukt och onaturligt äckligt så klart. Söker du det ska du ha ett skott i huvet?
Senast redigerad av Truefighter 2023-11-19 kl. 11:24.
Citera
2023-11-19, 11:22
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Jag tror du har fel. De flesta vuxna män längtar inte efter en 15-åring. Däremot tror jag att det finns en grupp män, som är mognadsmässigt efterblivna och känner rädsla inför att träffa vuxna kvinnor. De har kvar en tonårsmentalitet som kan förklara dragningen till mycket unga kvinnor. Som Fonseca, typ.

Det låter på dig som attraktionen skulle baseras på hur pass mogen kvinnan är. Jag tror sexuell attraktion ofta baseras på fysiska attribut, såsom tight kropp, fina bröst och sexigt kroppsspråk. Det är inte så att alla män attraheras sexuellt av en framgångsrik karriär, prestigefylld utbildning och livserfarenhet. Kanske om man söker efter en fru, men knappast när det kommer till sex.

Med det sagt är det inte lämpligt, om än lagligt, att en politiker pippar en 15-åring. Å andra sidan lever vi i en tid där andemeningen är att man har rätt till sin sexualitet. Så om det är ok att tvinga på transvestiter att läsa sagor för småbarn, så har jag svårt att bli jätteupprörd när två byxmyndiga heterosexuella personer i samtycke har sex...
Citera
2023-11-19, 11:23
Medlem
Citat:
Det är klart det var en säkerhetsrisk. Han skulle kunnat utpressats till väldigt mycket. Hade killen inte varit pedofil hade inget hänt men nu hade ju även Federley ljugit om han träffat killen.

Jag tror definitivt att om en 50-årig politiker skötte det oerhört snyggt skulle han kunna överleva politiskt. Tror att det är smusslandet som är det värsta.

Du tror det ja
Citera
2023-11-19, 11:24
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Vad dikterar då lagstiftningen?

Jag vet inte vad du bygger premissen på att barnaga var moraliskt riktigt då det förbjöds? Jag bygger mina antagen på dock vittnesmål från mina mor,- och farföräldrar som även om de är övertygande för mig inte håller i debatten. Men också opionsbildandet från 1930-talen; https://www.raddabarnen.se/rad-och-k...karta/sverige/

Fast din frågeställning är ju redan besvarad, samhällsmoralen dikterar lagen. Gav till och med exempel på premissen även om du personligen inte godtog den så fanns det inte någon betydande evidens som gav dina argument bifall.

På samma sätt visar det här fallet hur samhällsmoralen kommer ändra lagen. När frågan nu börjar diskuteras kommer Sverige att anpassa lagstiftningen, så vi kommer vara i samklang med tex USA; https://www.riksdagen.se/sv/dokument...v-och_ha02609/

Det som dikterar lagstiftning är majoritetsbeslut i riksdag baserade på utredningar av jurister i ex justitieutskott. Samhällsmoralen är alldeles för outbildad och flytande för att någonsin få diktera lagar.

Skulle vara okul när vi får 50% muslimer i Sverige och samhällsmoralen blir vitt skilt från dagens normer. Då kommer du eller dina ättlingar vara glada att vi inte har pöbelvälde.

sen fick ju hennes yrkande avslag.
Senast redigerad av priz 2023-11-19 kl. 11:31.
Citera
2023-11-19, 11:25
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Otillåtet enligt deras stadgar.

Kan du utveckla, vems stadgar, och vad exakt är otillåtet?
Citera
2023-11-19, 11:27
Medlem
Det är pedofili och inget annat och borde leda till dödsstraff. det borde vara förbjudet för vuxna över 20 att sex med med alla under 18. Är du över 25 så ska det vara strikt förbjudet att ha se med alla under 25. Sen är det skitsamma.

Låt de unga ha sex med varandra och skapa familjer. Inte äckliga äldre äckel med sina defekta åldriga gener som får sprida sina säd i unga.
Citera
2023-11-19, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Ja, helt förkastligt, men i Fonsecas fall handlar det ju om omdömet hos en politiker som ska ansvara för och besluta om hela det danska folkets väl och ve.

Precis. Och exakt därför kickades han ut ur partiet. Han saknar gott omdöme.

I Sverige skulle Macrons fru ha fått sluta sin anställning på skolan. Inte för att han var 15 utan för att han car i beroendeställning.
Citera
2023-11-19, 11:28
Medlem
Snubben politikern dejtate hon sen årskurs 8 i Danmark vilket är pedo och sjukt!
Citera
2023-11-19, 11:33
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Kan du förklara varför det är olämpligt enligt dig då det ändå är lagligt.

Det är ju konstigt att det inte är olagligt om det är olämpligt.

Det är mycket som är lagligt men ändå olämpligt rent socialt. Att kalla sin kvinnliga chef för hora är lagligt men olämpligt. Att som 28åring knulla en 15åring är extremt olämpligt i nästan allas ögon och gör du det kommer du bli utfryst från så gott som alla sammanhang. Jag skulle tex aldrig bjuda hem en 28årig släkting på julmiddag om jag visste att han knullade en 15åring.
Citera
2023-11-19, 11:34
Medlem
Citat:
Det är klart det var en säkerhetsrisk. Han skulle kunnat utpressats till väldigt mycket. Hade killen inte varit pedofil hade inget hänt men nu hade ju även Federley ljugit om han träffat killen.

Jag tror definitivt att om en 50-årig politiker skötte det oerhört snyggt skulle han kunna överleva politiskt. Tror att det är smusslandet som är det värsta.

Att du tror att en 50-årig politiker skulle kunna överleva politiskt om han inledde en relation med en 15-åring i Sverige 2023 visar på hur extremt verklighetsfrånvänd du är.

Att du inte har problem med det är en helt annan sak.
Citera
2023-11-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det är pedofili och inget annat och borde leda till dödsstraff. det borde vara förbjudet för vuxna över 20 att sex med med alla under 18. Är du över 25 så ska det vara strikt förbjudet att ha se med alla under 25. Sen är det skitsamma.

Låt de unga ha sex med varandra och skapa familjer. Inte äckliga äldre äckel med sina defekta åldriga gener som får sprida sina säd i unga.

Det är alltid bättre att använda adekvat terminologi i en diskussion för att inte skapa förvirring.

Du har ju din fulla rätt att anse att hebefili och efebofili borde vara förbjudet i lagen, men det blir konstigt om du exempelvis kallar dessa fenomen för barnaga.

Då kan ingen diskutera med dig seriöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in