2023-11-19, 11:36
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det är pedofili och inget annat och borde leda till dödsstraff. det borde vara förbjudet för vuxna över 20 att sex med med alla under 18. Är du över 25 så ska det vara strikt förbjudet att ha se med alla under 25. Sen är det skitsamma.

Låt de unga ha sex med varandra och skapa familjer. Inte äckliga äldre äckel med sina defekta åldriga gener som får sprida sina säd i unga.

Fast det är ju inte pedofili. Pedofili är om personen inte är könsmogen (redo att reproducera sig genom sex).

Över 15 och samtycke är allt som krävs 😊
Citera
2023-11-19, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Sjukt att nästan 2miljarder tycker man kan ha en 55 åring som knullar åttaåringar som förebild.

De flesta svenskar vill inte ha med dessa människor att göra med. Men svenskarna har väl äntligen insett att Sverige inte kan bestämma över alla länder i hela världen när det gäller moral och etik.

Det skulle räcka gott och väl att vi bestämde över alla individer som bor här. Och det är väl meningen att så ska ske i framtiden. Men vi kanske måste ta hjälp av militären för det?
Citera
2023-11-19, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det låter på dig som attraktionen skulle baseras på hur pass mogen kvinnan är. Jag tror sexuell attraktion ofta baseras på fysiska attribut, såsom tight kropp, fina bröst och sexigt kroppsspråk. Det är inte så att alla män attraheras sexuellt av en framgångsrik karriär, prestigefylld utbildning och livserfarenhet. Kanske om man söker efter en fru, men knappast när det kommer till sex.

Med det sagt är det inte lämpligt, om än lagligt, att en politiker pippar en 15-åring. Å andra sidan lever vi i en tid där andemeningen är att man har rätt till sin sexualitet. Så om det är ok att tvinga på transvestiter att läsa sagor för småbarn, så har jag svårt att bli jätteupprörd när två byxmyndiga heterosexuella personer i samtycke har sex...
Omedelbar attraktion baseras dels på yttre attribut, dels på den totala könsenergi som objektet ifråga utstrålar. En mentalt vuxen man kan vid första anblicken fysiskt attraheras av en 15-åring, men inser snart hennes mentala omognad och går vidare.
Citera
2023-11-19, 12:16
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det som dikterar lagstiftning är majoritetsbeslut i riksdag baserade på utredningar av jurister i ex justitieutskott. Samhällsmoralen är alldeles för outbildad och flytande för att någonsin få diktera lagar.

Det var ett väldigt oliberalt uttalade. En idé går från opinionen till politiker till riksdag till jurister och tillbaks till riksdag för beslut. Exemplet med barnaga är ett enkelt sätt att se processen.

Citat:
Skulle vara okul när vi får 50% muslimer i Sverige och samhällsmoralen blir vitt skilt från dagens normer. Då kommer du eller dina ättlingar vara glada att vi inte har pöbelvälde.

Får vi 50% muslimer blir det per definition pöbelvälde med vitt skilda normer från de nuvarande. Som svensk och nationalist så har du rätt i att deras samhällsmoral är inget jag vill leva i.

Citat:
sen fick ju hennes yrkande avslag.

Fast du missar poängen, det har börjat debatteras och tex barnaga började debatteras på 1930-talet och blev lag 40 år senare. Den demokratiska processen tar tid.
Citera
2023-11-19, 12:24
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Klarar du inte tänka ut det själv? Att något är lagligt behöver inte betyda att det är lämpligt. Det blir dessutom extra olämpligt när det är frågan om en politiker som är folkvald. Dessa ska ändå föregå med gott exempel.

Enligt vilken lag?
I en demokrati ska politiker inte föregå med gott exempel, de ska representera folket.
Inom det danska folket finns det garanterat fler par där den ena är 15 och den andra 28.

Att jag och du inte har något intresse av att dejta femtonåringar är ju en sak, men inte synonymt med att ingen annan ska göra det om det är lagligt och båda är med på det.
Citera
2023-11-19, 12:30
Citat:
Jaha, så du bara uttryckte din egna åsikt som står helt motsatt mot forskning och sveriges demokratiskt satta lag.

Då vet vi din åsikt.

Vilken forskning? Är det något du kan ta fram, jag tror nästan alla ser och förstår problemet med att ha sexuellt relationer till barn och ser 15 år har som just barn!
Citera
2023-11-19, 12:31
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Kan du utveckla, vems stadgar, och vad exakt är otillåtet?

Partiets. Att ha en relation med personer under 18 år
Citera
2023-11-19, 12:33
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Enligt vilken lag?
I en demokrati ska politiker inte föregå med gott exempel, de ska representera folket.
Inom det danska folket finns det garanterat fler par där den ena är 15 och den andra 28.

Att jag och du inte har något intresse av att dejta femtonåringar är ju en sak, men inte synonymt med att ingen annan ska göra det om det är lagligt och båda är med på det.
Det handlar inte om lagrummet här. Det är lagligt, Ja, men bara för att det är lagligt behöver det inte vara lämpligt.

Är det elektrikern Greger(34) som har i hop det med Ida (15) så är det ju lagligt, men inte så lämpligt, men det kanske inte spelar så stor roll. Är det däremot en folkvald så gäller andra parametrar, väljarna har högre krav på sina politiker än på annat vanligt folk. Visst finns det folk som är ihop med precis byxmyndiga, men om man är folkvald och inte fattar det så passar man inte som folkvald. De allra flesta väljare anser inte att det är normalt och då är det det som gäller.

Du får också vandra omkring i badbyxor på stan mitt i vintern om du så vill, men det är inte något som skulle ses som normalt.
Citera
2023-11-19, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Omedelbar attraktion baseras dels på yttre attribut, dels på den totala könsenergi som objektet ifråga utstrålar. En mentalt vuxen man kan vid första anblicken fysiskt attraheras av en 15-åring, men inser snart hennes mentala omognad och går vidare.

Exakt. Man kan känna sig attraherad av en mängd olika saker. Det betyder inte att man bör agera på det utan eftertanke. Försöka ligga med varenda person man känner attraktion till.

Man kan bli förbannad på en mängd olika saker. Betyder inte heller att man bör agera på det utan eftertanke. Slå varenda person man stör sig på på käften.
Citera
2023-11-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det låter på dig som attraktionen skulle baseras på hur pass mogen kvinnan är. Jag tror sexuell attraktion ofta baseras på fysiska attribut, såsom tight kropp, fina bröst och sexigt kroppsspråk. Det är inte så att alla män attraheras sexuellt av en framgångsrik karriär, prestigefylld utbildning och livserfarenhet. Kanske om man söker efter en fru, men knappast när det kommer till sex.

Med det sagt är det inte lämpligt, om än lagligt, att en politiker pippar en 15-åring. Å andra sidan lever vi i en tid där andemeningen är att man har rätt till sin sexualitet. Så om det är ok att tvinga på transvestiter att läsa sagor för småbarn, så har jag svårt att bli jätteupprörd när två byxmyndiga heterosexuella personer i samtycke har sex...
Finns inte en riktig man som attraheras av "framgångsrik karriär, prestigefylld utbildning och livserfarenhet" och "starka kvinnor" som feministen nämnde. Det är manliga saker som kvinnor bryr sig om.

20-25 åriga kvinnor är mest attraktiva för män oavsett mannens ålder, inte någon 55-årig flodhäst med pengar och "erfarenhet".
Citera
2023-11-19, 12:49
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Partiets. Att ha en relation med personer under 18 år

Jaha, det ställer ju allting i annan dager. Då har jag inga direkta synpunkter. Undrar just varför de har detta i deras stadgar.
Citera
2023-11-19, 12:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Rent generellt kan min känsla för detta sammanfattas med: "Jaha?".

Det är riktigt att politikern i fråga inte har begått något brott och samt även att det knappast handlar om pedofili då ytterst få 15-åringar fortfarande inte genomgått, eller åtminstone inlett, sin pubertet.

Däremot tycks partiet i fråga alltså ha en egen regel som säger att ingen av deras medlemmar får ha kärleksrelationer med någon under 18. Så visst, politikern har inte brutit mot lagen, men mot partiets regler och då är det väl fullt rimligt att han får sparken från partiet?

Vidare kan även jag tycka att det är aningen märkligt med personer i medelåldern som vill ha en relation med tonåringar. Att tycka att någon som passerat puberteten är sexuellt tilldragande är en sak, och egentligen fullt normalt rent biologiskt, men en faktisk relation torde handla om mer än enbart sexuell attraktion och jag vet inte riktigt hur någon som är närmare 40 kan ha ett meningsfullt socialt eller mentalt utbyte med någon som är 15.

Visst kan det finnas undantag med väldigt brådmogna tonåringar och aningen omogna vuxna men i regel torde relationer med så stor åldersskillnad vara dödfödda i längden då parterna torde vara på helt olika platser i livet, ha helt olika referensramar, etc.

Hur som helst, en dansk politiker har alltså brutit mot det egna partiets regler och får lämna sin post? Där ser man!
Senast redigerad av Vintergrisen 2023-11-19 kl. 13:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in