Citat:
Ursprungligen postat av ichisebe
Känns som en 50/50 bok, hata eller älska... Jag lyssnade igenom hela som ljudbok på 2dagar och älskar den...Jag gillade verkligen språket i boken, men när jag tänkte efter fattar jag ni som sågar den p.g.a "rinkeby svenskan" då det skulle vara rejält jobbigt att läsa troligen, men eftersom jag lyssnade som ljudbok så var allt det bara ett plus...
Javisst den är stundtals jävligt överdriven och löjlig men samtidigt stämmer vissa grejjer överens så jävla bra med verkligheten, jag gillade jorge mest, mest förvånad blev jag när jag såg att ni skrev "jorge" då det uppenbarligen uttalas "chorche" eftersom det var så han uttalade det i ljudboken, vart lite förvirrad där...
Men jag gillar den, den får 5/5 av mig, jag skiter i om det är fel på språket och att den är _väldigt_ tillkryddad från verkligheten stundtals (rätt ofta) men den gav mig vad jag ville ha av en bok, det var så jag inte kunde sluta lyssna var tvungen att veta vad som hände, och det är få böcker som få mig att fastna, eftersom jag tycker böcker oftast blir så krystade... Författarna försöker få den på så fint och bra språk som möjligt och för att förklara färgen på ett hus är det 2sidors ordbajsande...Det ska vara beskrivande med inlevelse men kort..
Läste väldigt mycket förr, men gillar poesi som fan, och det är där felet med många böcker kommer, när jag vill ha poesi läser jag POESI inte en vanlig bok, de flesta böcker blir oftast för jävla grötiga och poetiska och då tappar man liksom röda tråden, gjorde det aldrig riktigt här även om jag tyckte "Polisrapporterna" var jävligt sega... Ja nu lyssnade jag ju som ljudbok men endå...
Det känns igen jag älskade först halvan men hatade andra halvan där Det mest går ut på att alla trådar ska knytas ihop, det blir ganska krystat...
För lite av min favorit JW