Citat:
Ursprungligen postat av Thalassa
Bäste herr Biskopsfinger
Kritiken mot hans påstådda kunnighet är legitim. Jag har tyvärr ingen möjlighet att närma konkretisera varifrån mina belägg härrör då jag skulle riskera att avslöja min egen identitet. Om du väljer att närmare granska hans bakgrund och de motiv som drev honom att skriva detta förfärliga slafsverk kommer du säkerligen mycket snart att inse att denne man icke har några kunskaper om vare sig candyflippin eller andra centralstimulantia. Jag blir ledsen men mest besviken över att så många människor så lättvindigt låter sig föras bakom ljuset. Det som har förvånat mig mest är att en kompetent författare som Stig Larsson med viss insyn i hur dessa kriminella kretsar agerar, även han, har hyllat denne klåpare.
F ö borde "hatet driver jakten" räcka som signal på hans naivitet.
Mvh Thalassa
Det är alltid kul när internetgangsters väljer att kommentera skönlitteratur.
Lapidus har, om jag fattat allt rätt, agerat offentlig försvarare åt en massa småbus i rätt många år. Varför skulle ett riksfyllo som Stig Larsson ha bättre insikt? (förutom som köpare av ev produkter).
Ur ett litterärt perspektiv är Lapidus en av de intressantaste debuter som skådats på den svenska krimminalscenen på rätt många år. Låtsasfigurer som du får tycka vad ni vill.