Citat:
Ursprungligen postat av
Skribentminimum
Jag skäms över min historik. Ibland blir jag överväldigande förbannad och det resulterar sig i ett otillräckligt inlägg angående det.
Jag har skrivit så orimliga saker. Det är rätt så synd och fy skam det ändå. När jag väl faktiskt lyckas få till en seriös diskussion då lär man faktiskt jätte enkelt kunna gå igenom min post historik och kunna påpeka vilket trams jag är. Det är lite därför jag nu vill använda mig utav fler än ett konto. Men däremot så finns det i regel på flashback att man inte är lovlig att göra multipla konton bland annat. Jag vill gärna kunna bestrida detta och kunna säga rätt argument till en moderator här i flashback.
Nu är ju detta inte riktigt en juridisk frågeställning... men du får alltså visst lov att ha olika konton. Det du inte får lov är att missbruka det. Dvs att exempelvis stödposta dig själv i en och samma tråd. Det är antagligen många här som har olika konton som de använder för olika typer av diskussioner.
Citat:
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.
Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.
Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.