• 1
  • 2
2023-11-18, 10:34
Medlem
Skribentminimums avatar
Jag skäms över min historik. Ibland blir jag överväldigande förbannad och det resulterar sig i ett otillräckligt inlägg angående det.
Jag har skrivit så orimliga saker. Det är rätt så synd och fy skam det ändå. När jag väl faktiskt lyckas få till en seriös diskussion då lär man faktiskt jätte enkelt kunna gå igenom min post historik och kunna påpeka vilket trams jag är. Det är lite därför jag nu vill använda mig utav fler än ett konto. Men däremot så finns det i regel på flashback att man inte är lovlig att göra multipla konton bland annat. Jag vill gärna kunna bestrida detta och kunna säga rätt argument till en moderator här i flashback.
2023-11-18, 10:41
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Jag skäms över min historik. Ibland blir jag överväldigande förbannad och det resulterar sig i ett otillräckligt inlägg angående det.
Jag har skrivit så orimliga saker. Det är rätt så synd och fy skam det ändå. När jag väl faktiskt lyckas få till en seriös diskussion då lär man faktiskt jätte enkelt kunna gå igenom min post historik och kunna påpeka vilket trams jag är. Det är lite därför jag nu vill använda mig utav fler än ett konto. Men däremot så finns det i regel på flashback att man inte är lovlig att göra multipla konton bland annat. Jag vill gärna kunna bestrida detta och kunna säga rätt argument till en moderator här i flashback.
Var finner du den regeln om att man inte får ha flera konton?
2023-11-18, 10:42
Citat:
Men däremot så finns det i regel på flashback att man inte är lovlig att göra multipla konton bland annat. J
Du får ha hur många konton du vill så länge du inte låter kontona diskutera och stödja varandra i samma tråd eller på annat sätt samarbeta.
2023-11-18, 10:44
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigitalDisaster
Du får ha hur många konton du vill så länge du inte låter kontona diskutera och stödja varandra i samma tråd eller på annat sätt samarbeta.
Okej, lås tråden.
2023-11-18, 10:53
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Så du tänker att du kan använda ett konto till bra bullshit inlägg och ett annat när du blir förbannad och vill skriva av dig det som kommer ur hjärtat?
2023-11-18, 11:16
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Väx upp
2023-11-18, 11:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Från FAQ:

Citat:
Q: Får man lov att ha flera konton?
A: Ja, det får man. Man ska dock se till att ha koll på vad regel 1.07 säger. Det viktiga i regeln är att inget missbruk får förekomma. Det är alltså inte okej att i samma tråd backa upp sig själv med olika användare. Det är inte heller okej att med flera användare deltaga i samma omröstningar osv. En god huvudregel att följa ifall man vill minimera risken för bannlysning är att helt undvika att i samma tråd posta med mer än ett konto.
2023-11-18, 11:34
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Från FAQ:

Vill minnas att det är en regel att man inte får använda ett annat konto om man är bannad på ett annat. Men det är förmodligen en ganska svår regel att upprätthålla om den ens finns.

Flashback sparar ju inte IP som vi alla vet efter otaliga diskussioner om det, så hur man ska avgöra att det är flera konton blir ju en ganska svår sak.
2023-11-18, 11:51
Medlem
S3ONs avatar
Du är rädd för att inte tas seriöst av vilken anledning? Det är ingen jävla riksdagsgrupp vi befinner oss i.. Och dina inlägg är knappast ett underlag för chefspositioner du söker.. Om folk väljer att inte ta dig seriöst ligger det nog något i det för stunden också. Tar du droger?
2023-11-18, 12:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Vill minnas att det är en regel att man inte får använda ett annat konto om man är bannad på ett annat. Men det är förmodligen en ganska svår regel att upprätthålla om den ens finns.

Flashback sparar ju inte IP som vi alla vet efter otaliga diskussioner om det, så hur man ska avgöra att det är flera konton blir ju en ganska svår sak.

Nej, det får man inte. Då är det ju 1.07.
2023-11-18, 12:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Nej, det får man inte. Då är det ju 1.07.

Japp det fanns skriven tom.
Citat:
Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.
2023-11-18, 12:12
Moderator
Maviels avatar
Citat:

Nu är ju detta inte riktigt en juridisk frågeställning... men du får alltså visst lov att ha olika konton. Det du inte får lov är att missbruka det. Dvs att exempelvis stödposta dig själv i en och samma tråd. Det är antagligen många här som har olika konton som de använder för olika typer av diskussioner.

Citat:
Missbruk av alternativa konton är förbjudet. Vid avstängning är det endast tillåtet att använda forumet för att diskutera sin avstängning med en moderator eller admin.

Vad regelns första mening förbjuder är missbruk. Detta kan ske på flera sätt, men det vanligaste är att samma användare postar inlägg med flera olika konton - vilka stöder varandras åsikter - och på så sätt ger användaren ett övertag i en diskussion. Detta behöver inte ske i samma tråd, utan kan också ske på andra sätt. Det är som utgångspunkt därför förbjudet att posta med olika konton i samma tråd, men det finns även fall där vi har överseende, när vi inte anser att det handlar om något missbruk. Är du osäker på regelns gränsdragning, kontakta en av forumets moderatorer.

Andra meningen förbjuder all forumaktivitet under tiden man är avstängd. Undantag från förbudet är att skriva inlägg i forumet Feedback eller att skicka PM till en moderator eller en admin gällande sin avstängning.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in