Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-23, 10:45
  #133
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag tror också att droger måste vara inblandade.. antingen bara hos MGM eller hos båda.

Verkar ju helt vansinnigt att döda sin barndomsvän för att han ville dra sig ut ur det gemensamma företaget. Sånt händer ju jämt.

Men jag tror att det finns många märkligheter i MGM:s familj. Pappan tycks ju inte heller vara helt hundra i huvudet med tanke på dans två dagar efter mordet. Fattar han inte att hans son kommer att tillbringa ett bra tag bakom lås och bom? Han har spolierat sitt liv - och livet för sin barndomskamrat och hans familj. Hur sugen är man på att dansa när man tänker på det?

Ska tillägga att själv älskar jag dans..🕺🏼 💃🏿

Jag brukar ofta sätta droger i samband med dålig ekonomi. Om en partner i ett bolag som kanske inte drog in så mycket pengar från början börjar med dyra vanor och detta också medför att dennes bidrag till företagets inkomster påverkas negativt så ligger det väl nära till hands att JJ ville bryta affärsrelationen med MGM?

Hade MGM tagit droger före mordet kan det starkt ha bidragit till händelseförloppet. Efter mordet verkar det inte funnits någon direkt plan. Luktar pundarbeteende enligt mig.

Detta är mina personliga gissning och jag känner inte de inblandade.

Tittar man lite på bolagen där "Trolle GM" och "Trollis" är engagerade dyker det upp personer med hundratals bolagsengagemang. Det tyder på avancerade (skatte?)upplägg eller möjligen någon form av penningtvätt. Detta är också bara en gissning från min sida. JJ kan säkert varit legit också med tanke på att historien med influensern inte passar in i kriminell verksamhet där en grundregel är att dra på sig så lite uppmärksamhet som möjligt.

Hur ser ekonomin ut för JJs föräldrar? Bidrog de månne till sonens Brasilienäventyr?
__________________
Senast redigerad av ursprungligen 2023-11-23 kl. 10:48.
Citera
2023-11-23, 11:25
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Jag gissar att det finns mer än en tidning där som liknar Aftonbladet och vill få klick genom att kombinera spännande ord för allmänheten.

Det är ett land som lyft många från "äkta" fattigdom sista 20 åren men fortsatt finns många miljoner som får vara nöjda med att ha el och rinnande vatten.

Sista i denna länk kan ni läsa lite hur det är att vara homosexuell i Brasilien. (efter att svenska tjänstehen dömt ut Brasilien barnomsorg )
https://www.ui.se/landguiden/lander-...-forhallanden/

Det verkar ju inte vara så farligt att vara homo i Brasilien med tanke på att endast 0,006% av alla dödsfall i Brasilien år 2017 handlade om homo-mord.
Citera
2023-11-23, 21:30
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vet man att han bodde med en tjej vid dödsfallet? Eller kan det vara så att föräldrarna till svensk media har pratat om en ”tjej” fullt medvetna om att tjejen ifråga var en kille?

För en svensk förälder borde bögeriet inte vara ett problem, men man vet ju inte om BO har varit öppen med sin läggning här i Sverige innan flytten. Det kan ju finnas släktingar som inget visste. Och föräldrarna kanske inte ville outa sonen i svensk media för dessa efter sonens död? 🤔

Som jag sa tidigare, det står i svensk media samt i brasilianska medier.

Se nedan

"Jensen morava com a namorada em Joinville, segundo Assis."

Det betyder att han bodde med en flickvän i Joinville. Ordet namorada är det feminina varianten av ordet dvs. en tjej. Om det vore en pojkvän så hade de skrivit att han bodde med sin "namorado" istället.
Citera
2023-11-23, 22:47
  #136
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverboy69
Som jag sa tidigare, det står i svensk media samt i brasilianska medier.

Se nedan

"Jensen morava com a namorada em Joinville, segundo Assis."

Det betyder att han bodde med en flickvän i Joinville. Ordet namorada är det feminina varianten av ordet dvs. en tjej. Om det vore en pojkvän så hade de skrivit att han bodde med sin "namorado" istället.
Ordet partner på svenska betyder väl inte heller att de är bögar, har man ett företag ihop så är även det partnerskap.
Citera
2023-11-23, 23:20
  #137
Avstängd
Slackoffs avatar
tyvärr har utländska fångar det lite bättre speciellt om de kan betala för sig.
https://www.prisonersabroad.org.uk/the-brazil-i-know
Citera
2023-11-23, 23:56
  #138
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
De senaste åren har de jobbat med digital marknadsföring och sökoptimering, bland annat mot företag hemma i Sverige, berättar Gunnar.

Citat:
Mitt i tragedin mobiliserar föräldrarna. Det har handlat om att få juridisk hjälp i Brasilien med alltifrån obduktionsrapporten till den kommande rättegången.

Såhär står det i Expressen iaf.

https://www.expressen.se/nyheter/var...n-barndomsvan/
Citera
2023-11-24, 06:21
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ordet partner på svenska betyder väl inte heller att de är bögar, har man ett företag ihop så är även det partnerskap.

Gärningsmannen och ex-pojkvännen är inte samma person.
__________________
Senast redigerad av loverboy69 2023-11-24 kl. 06:26.
Citera
2023-12-05, 15:01
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är postat om dem flera gånger i tråden, men du har fördelen att kunna läsa språket. Det var slut mellan dem enligt pressen (kan bara spanska så det går sådär att läsa), eller hur? Hade han en flickvän enligt den brasilianska pressen också?


Man ska kunna översätta hela artikeln när man använder de verktyg som finns längst upp i din högra sida under kryset. Tryck på de tre punkter som finns där uppe och välj översätta.
Citera
2023-12-05, 19:36
  #141
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izlatan12
Man ska kunna översätta hela artikeln när man använder de verktyg som finns längst upp i din högra sida under kryset. Tryck på de tre punkter som finns där uppe och välj översätta.
Tack!
Citera
2024-01-04, 22:12
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
I Brasilien krävs det mycket för hålla någon häktad. Det är mycket möjligt att den misstänkte, trots att han erkänt mordet, kan komma att släppas i väntan på rättegång men bli tvungen att lämna in passet och förses med en fotboja. Här uttalar sig den misstänktes advokat om bland annat det:

https://www.nsctotal.com.br/noticias...tiva-decretada

Där står det också att man kan komma att hävda nödvärn.

Intressant att det varit mycket pengar i omlopp med tanke på de inblandades ålder. Är det gamla pengar? Trolle är ju adligt, och företaget verkar inte ha några tillgångar att tala om vad jag kan se.

Precis det verkar ha hänt nu.
https://www.st.nu/2024-01-04/misstan...han-slapps-fri
Citat:
Barndomskompisen som misstänks ha mördat Jonathan Jensen, 21, i Brasilien har släppts.

Den misstänkte mannen ska ha fotboja i väntan på polisutredningen, rapporterar SVT.

– Det var väntat, det är så rättssystemet i Brasilien fungerar, säger Jonathans pappa Gunnar Jensen till ST.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback