Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-20, 22:11
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Men vanligare med flöjtar som tar varandra av daga och transor alt relations drama mellan par handlar om sådant våld

Kan oxå ha att göra med mycket pengar inblandade … blåsning osv

Hans pojkvän från Brasilien...

https://revistaquem.globo.com/notici...camboriu.ghtml

Vad jag menar är att det är människor som mördar människor, inte ursprung.
Sådana händelser är mycket pengar inblandad i, sprit etc... Så ung han var. Synd för familjen.
Citera
2023-11-20, 22:16
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Kan ju även tolkas att han vägrade ta Schtaaaaken i baaaaken från polaren i framtiden
Vilket gjorde han rasande

Det tyder att han är psykopat eftersom han mördade vännen.
Citera
2023-11-20, 22:20
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Kommer han bli dömd av brasiliansk domstol eller skickas han hem till Sverige och blir dömd här ??

Brasilien har bra relationer med Sverige och demokratin fungerar där då är det så att han ska behöva komma tillbaka då kan vara möjligt. De fängelserna i Brasilien är inte någon lyx hotel ni har här i Skandinavien kan jag instämma.
Citera
2023-11-20, 22:41
  #112
Avstängd
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izlatan12
Hans pojkvän från Brasilien...

https://revistaquem.globo.com/notici...camboriu.ghtml

Vad jag menar är att det är människor som mördar människor, inte ursprung.
Sådana händelser är mycket pengar inblandad i, sprit etc... Så ung han var. Synd för familjen.
Det är postat om dem flera gånger i tråden, men du har fördelen att kunna läsa språket. Det var slut mellan dem enligt pressen (kan bara spanska så det går sådär att läsa), eller hur? Hade han en flickvän enligt den brasilianska pressen också?
Citera
2023-11-20, 22:45
  #113
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Izlatan12
Brasilien har bra relationer med Sverige och demokratin fungerar där då är det så att han ska behöva komma tillbaka då kan vara möjligt. De fängelserna i Brasilien är inte någon lyx hotel ni har här i Skandinavien kan jag instämma.
Kan ju inte vara så trevligt att vara utländskt homo i brasiliansk fängelse.
Citera
2023-11-20, 23:19
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Izlatan12
Hur vet du det? Jag har kompisar som åkte till Brasilien för att starta något där för 30 år tillbaka och fortfarande lever. Det är individen som dödar inte deras kön.

Ingredienserna i fallet är en bög, ett rån och ett mord. Alltså ett rånbögmord.

Förstår inte vad dina kompisar har med det att göra.
Citera
2023-11-20, 23:58
  #115
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Pappan försöker få hit sonens flickvän.. 🙄
Vet han inte att sonen var bög?

Citat:
Ursprungligen postat av mrgbw
Då kanske flickvännen är en sån där trannsa.

Finns ju gott om chicks with dicks i Brasilien.
Citera
2023-11-21, 00:24
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Det är postat om dem flera gånger i tråden, men du har fördelen att kunna läsa språket. Det var slut mellan dem enligt pressen (kan bara spanska så det går sådär att läsa), eller hur? Hade han en flickvän enligt den brasilianska pressen också?

Just i den länkade artikeln står det ingenting om flickvän, det står att han hittades i närheten av köket i ett mansion i en blodpöl och kniv i närheten, sedan att hans affärspartner hade rymt med en lyxbil och att den misstänkte mördaren hade varit tyst i förhöret med polisen.

Jag har sökt och läst igenom flera artiklar från brasilianska medier och kan inte hitta något om en flickvän enbart ex pojkvän Gustavo.
__________________
Senast redigerad av loverboy69 2023-11-21 kl. 00:31.
Citera
2023-11-21, 00:40
  #117
Avstängd
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loverboy69
Just i den länkade artikeln står det ingenting om flickvän, det står att han hittades i närheten av köket i ett mansion i en blodpöl och kniv i närheten, sedan att hans affärspartner hade rymt med en lyxbil och att den misstänkte mördaren hade varit tyst i förhöret med polisen.

Jag har sökt och läst igenom flera artiklar från brasilianska medier och kan inte hitta något om en flickvän enbart ex pojkvän Gustavo.
Tack, intressant. Man undrar var uppgifterna om flickvän kommer från?
Citera
2023-11-21, 01:15
  #118
Medlem
Intressant fall, men när blev en CLA en lyxbil?
Citera
2023-11-21, 01:45
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Tack, intressant. Man undrar var uppgifterna om flickvän kommer från?

I brasilianska medier är han känd som ex pojkvän till Gustavo. I SVT står det att flickvännen ringde till föräldrarna för att berätta så den informationen kommer från svenska medier.
Citera
2023-11-21, 01:45
  #120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlackMagic
Intressant fall, men när blev en CLA en lyxbil?

Jag gissar att det finns mer än en tidning där som liknar Aftonbladet och vill få klick genom att kombinera spännande ord för allmänheten.

Det är ett land som lyft många från "äkta" fattigdom sista 20 åren men fortsatt finns många miljoner som får vara nöjda med att ha el och rinnande vatten.

Sista i denna länk kan ni läsa lite hur det är att vara homosexuell i Brasilien. (efter att svenska tjänstehen dömt ut Brasilien barnomsorg )
https://www.ui.se/landguiden/lander-...-forhallanden/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback