Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-16, 15:53
  #1
Medlem
Tja! Fått hem allt jag behöver för att köra igång med min första kur. Så jag tog testosteron prov på wearlabs.... hade tydligen lägre än väntat!
Inte använt peds förr!

Så hur kan man tyda provsvaren? Speciellt LH värdet var lågt 🤔

S-SHBG 24 nmol/L 15-95
S-Testosteron, total 12 nmol/L 5.7-26
S-Testosteron,bioakt 6.9 nmol/L 2.8-21
S-Lutropin (LH) 3.4 IE/L 1.5-9.3 2023-11-16

Bör jag avvakta med att köra igång kuren?
__________________
Senast redigerad av Offermod 2023-11-16 kl. 16:09.
2023-11-16, 16:47
  #2
Medlem
Gabbegy000s avatar
total testosteron (nmol/l) × 100 / SHBG (nmol/l)
du får 50
bra. men Testo är bra kör på man hitta inte på ursäkter för att köra kör för du vill.
Vad ska du köra som första kur?
2023-11-16, 17:04
  #3
Medlem
Jag fattar inte logiken i din fråga. Vill du vänta med kuren för att du tycker du har låg testosteronnivå naturligt? Va?
2023-11-16, 17:12
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Jag fattar inte logiken i din fråga. Vill du vänta med kuren för att du tycker du har låg testosteronnivå naturligt? Va?
Nja tänkte om det är värt att utreda så jag får bra värden som utgångspunkt. Kanske det var en idiotisk tanke 🤣 men jag frågar hellre en dum fråga. Inge testosteron btw utan ac-262 tanken var att känna på lite innan jag hoppar på testosteron.

Det är väl dessa prover man har som referensvärden? Eller har jag fattat det fel?
__________________
Senast redigerad av Offermod 2023-11-16 kl. 17:14.
2023-11-16, 17:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabbegy000
total testosteron (nmol/l) × 100 / SHBG (nmol/l)
du får 50
bra. men Testo är bra kör på man hitta inte på ursäkter för att köra kör för du vill.
Vad ska du köra som första kur?

Ac-262 , planen är testo längre fam, vet ju inte om jag ens gillar peds därför bestämde jag mig för just den... har väl inga direkt förväntningar på supplimentet mer än en lite punsh bara
2023-11-16, 17:50
  #6
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Nja tänkte om det är värt att utreda så jag får bra värden som utgångspunkt. Kanske det var en idiotisk tanke 🤣 men jag frågar hellre en dum fråga. Inge testosteron btw utan ac-262 tanken var att känna på lite innan jag hoppar på testosteron.

Det är väl dessa prover man har som referensvärden? Eller har jag fattat det fel?

Du kommer aldrig få testo utskrivet av läkaren, du har helt normala nivåer så släpp den tanken.

Kör på om du har läst på och har koll på konsekvenserna.


Du är medveten om att din egna testosteron produktion kommer att stängas ner hoppas jag.
2023-11-16, 17:58
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Du kommer aldrig få testo utskrivet av läkaren, du har helt normala nivåer så släpp den tanken.

Kör på om du har läst på och har koll på konsekvenserna.


Du är medveten om att din egna testosteron produktion kommer att stängas ner hoppas jag.
Såklart vet jag det! Du läre ha bra mycket läger samt en hel radda med utredninga för att få det. Så var inte tanken heller utan testo får man fixa själv så att säga.

Har studerat detta länge nu och är medveten om konsekvenserna. Det är visserligen en sak att läs om saker lite annat att göra verklighet av detta. Därför valde jag att börja med " piller" som har "mildare" biverkningar. Full nedstängning bör man inte få av ac262, men i mitt fall med lägre testonivåer ökar risken dock
__________________
Senast redigerad av Offermod 2023-11-16 kl. 18:01.
2023-11-16, 18:02
  #8
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Såklart vet jag det! Du läre ha bra mycket läger samt en hel radda med utredninga för att få det. Så var inte tanken heller utan testo får man fixa själv så att säga.

Har studerat detta länge nu och är medveten om konsekvenserna. Det är visserligen en sak att läs om saker lite annat att göra verklighet av detta. Därför valde jag att börja med " piller" som har "mildare" biverkningar.


Jag var inne på samma spår som dig förut och tänkta också ta en ''mildare'' sarm, men problematiken är att troligtvis kommer din egna produktion stängas ner lika mycket som vid en testo kur. Samt att det finns väldigt lite forskning kring dessa nya preparat att man inte riktigt vet hur man reagerar eller ens påverkan.

Frågan är då om det verkligen är värt det när man avslutat sin kur, kanske byggt lite mer än normalt men eftersom testot är i botten förlorar man musklerna lika kvickt.

Sedan är orala preparat aldrig att rekommendera, oftast måste man köra någon typ av cycle support. Typ NAC för att hjälpa organen lite då det är rätt toxiskt.


Med det sagt, kör hårt. Glömt inte att fortsätta lämna blodprover för att se dina värden även under kuren.
__________________
Senast redigerad av Glit 2023-11-16 kl. 18:05.
2023-11-16, 18:20
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Jag var inne på samma spår som dig förut och tänkta också ta en ''mildare'' sarm, men problematiken är att troligtvis kommer din egna produktion stängas ner lika mycket som vid en testo kur. Samt att det finns väldigt lite forskning kring dessa nya preparat att man inte riktigt vet hur man reagerar eller ens påverkan.

Frågan är då om det verkligen är värt det när man avslutat sin kur, kanske byggt lite mer än normalt men eftersom testot är i botten förlorar man musklerna lika kvickt.

Sedan är orala preparat aldrig att rekommendera, oftast måste man köra någon typ av cycle support. Typ NAC för att hjälpa organen lite då det är rätt toxiskt.


Med det sagt, kör hårt. Glömt inte att fortsätta lämna blodprover för att se dina värden även under kuren.

Tanken är att köra enclo i slutet av kuren samt som pct föt att motverka supression av LH och FSH bla. Har även tamoxifen utifall

Enda jag egentligen är lite sådär på är LDL då detta höjer detta, nac har jag i kapslarna men den dosen är för låg så har mer i vitaminförrådet
__________________
Senast redigerad av Offermod 2023-11-16 kl. 18:23.
2023-11-16, 18:38
  #10
Medlem
Glits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offermod
Tanken är att köra enclo i slutet av kuren samt som pct föt att motverka supression av LH och FSH bla. Har även tamoxifen utifall

Enda jag egentligen är lite sådär på är LDL då detta höjer detta, nac har jag i kapslarna men den dosen är för låg så har mer i vitaminförrådet


Du har inte funderat på en testo bas som grund? Då har du ju ändå en stabil basnivå som utgångspunkt.

Skulle jag hoppa på tåget hade jag kört testo rakt igenom.
2023-11-16, 18:40
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glit
Du har inte funderat på en testo bas som grund? Då har du ju ändå en stabil basnivå som utgångspunkt.

Skulle jag hoppa på tåget hade jag kört testo rakt igenom.

Tanken har helt klart slagit mig 🤔
2023-11-16, 22:59
  #12
Medlem
kan värdena svikta vid intensiv träning, nu var det så att jag hade kört ett tungt benpass dagen före provtagningen?
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback