2023-11-16, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Jag r en tjej j tidiga 20 rsldern som pluggar p universitetet. Ngot jag har mrkt vldigt tydligt r att tjejer inte gillar migom jag tar ett exempel s fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och d tyckte jag sjlvklart det var kul att komma tillbaka och trffa massa nya mnniskor. Under rasten p en frelsning gick jag till toaletten och d var det en tjej som stod dr, jag knde igen henne frn distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade ven skickat en vnfrfrgan till mig p facebook). Jag gick fram till henne och sa nt i stil med vi gr i samma klass, eller hur? D sa hon jaaa juste och lt vldigt glad. Men p frsta seminariet vi hade med klassen, mrkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag sg det p hela hennes kroppssprk och blick. Det var som att efter de dr 30 sekunderna vi pratade med varandra p toa, hade hon bestmt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara vrre och hon tyckte inte om mig allshon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen frut mig. Jag har gnat mnga mnader att tnka p varfr hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det r klart man blir frustrerad och undrar varfr hon har ngot emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot hennemen nd gillar hon inte mig.
Jag har ocks mrkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig(sjlvklart inte alla) men jag tycker p ngot stt att det r enklare att prata med killar. Killar knns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dmande p ngot vis. P universitetet har jag mest umgtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, nr jag skulle prata med min handledare mtte jag tv killar frn min grupp, som sa hej och hlsade trevligt. Jag hlsade p tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men sg inte s glad ut och gav en liten mrklig blick typ. Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer, s det r inte s att jag flirtar med killarp ngot stt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara s att tjejer har ngot emot mig?

Det r bara att inse att kvinnor r av regel helt efterblivna, med f undantag.
Citera
2023-11-16, 09:16
Medlem
Har du tagit mycket kuk i dina dar? Tjejer fr alltid veta vilka kukar du har haft i dina hl och har du haft samma kuk som ngon annan tjej i ngot av dina hl s kommer den tjejen inte att tycka om dig

Detta kallas kukkonkurrens och r inprntat i ert DNA lika djupt som sjlvbevarelsedriften d frr i tiden man endast verlevde som kvinna s lnge ngon var beredd att stoppa kuken i hlen p er
Citera
2023-11-16, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transneger
Har du tagit mycket kuk i dina dar? Tjejer fr alltid veta vilka kukar du har haft i dina hl och har du haft samma kuk som ngon annan tjej i ngot av dina hl s kommer den tjejen inte att tycka om dig

Detta kallas kukkonkurrens och r inprntat i ert DNA lika djupt som sjlvbevarelsedriften d frr i tiden man endast verlevde som kvinna s lnge ngon var beredd att stoppa kuken i hlen p er

Nej det har jag inte
Citera
2023-11-16, 10:36
Medlem
Tjejer har mkt oskrivna regler om hur man skall vara som en kvinna och kan du inte koderna fr du inte vara med. Killarna kan inte dessa koder och frvntar sig inte att du skall flja dom. Killar har ocks sina koder men du behver inte flja dom som kvinna. Med killar fr du vara dig sjlv, utan frvntningar.

Oskra kvinnor fljer mer de oskrivna reglerna, sjlvstndiga kvinnor vill vara sig sjlva. Du kan hitta din plats bland dessa, individualistiska kvinnor. De oskra bildar pakt med likasinnade, det blir vi och dom. Starka kvinnor kan st sjlva utan pakter. Nr kvinnor blir ldre fr de vara mer sig sjlva, du slipper knsrollerna d.
Citera
2023-11-16, 10:51
Medlem
Citat:
Nej det har jag inte

D kan det frmodligen vara det motsatta och du hamnar i den s kallade bechdel-wallace sfren, konversationer mellan kvinnor ska alltid naturligt drifta mot konversationer om mn och vilka kukar ni har tagit in

Om du inte har nog mycket erfarenheter s kan ni inte hitta gemensam mark att st p
Citera
2023-11-16, 12:12
Medlem
GertBennys avatar
Du r ung och d r man ofta osker och veranalyserar en massa saker. Detta kommer slppa med ldern och nr du r typ 40 plus eller tidigare/senare s kommer du bara rycka t axlarna t snt hr. Hoppas jag i alla fall, d livet blir bra mycket enklare s .
Citera
2023-11-16, 12:17
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jmstlldhet och diskriminering --> Relationer och samlevnad
/Moderator
Citera
2023-11-16, 12:24
Medlem
526s avatar
Citat:
Jag r en tjej j tidiga 20 rsldern som pluggar p universitetet. Ngot jag har mrkt vldigt tydligt r att tjejer inte gillar migom jag tar ett exempel s fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och d tyckte jag sjlvklart det var kul att komma tillbaka och trffa massa nya mnniskor. Under rasten p en frelsning gick jag till toaletten och d var det en tjej som stod dr, jag knde igen henne frn distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade ven skickat en vnfrfrgan till mig p facebook). Jag gick fram till henne och sa nt i stil med vi gr i samma klass, eller hur? D sa hon jaaa juste och lt vldigt glad. Men p frsta seminariet vi hade med klassen, mrkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag sg det p hela hennes kroppssprk och blick. Det var som att efter de dr 30 sekunderna vi pratade med varandra p toa, hade hon bestmt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara vrre och hon tyckte inte om mig allshon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen frut mig. Jag har gnat mnga mnader att tnka p varfr hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det r klart man blir frustrerad och undrar varfr hon har ngot emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot hennemen nd gillar hon inte mig.
Jag har ocks mrkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig(sjlvklart inte alla) men jag tycker p ngot stt att det r enklare att prata med killar. Killar knns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dmande p ngot vis. P universitetet har jag mest umgtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, nr jag skulle prata med min handledare mtte jag tv killar frn min grupp, som sa hej och hlsade trevligt. Jag hlsade p tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men sg inte s glad ut och gav en liten mrklig blick typ. Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer, s det r inte s att jag flirtar med killarp ngot stt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara s att tjejer har ngot emot mig?

Det enda kvinnor r intresserade av r att skapa sociala hierarkier. Bde mellan kvinnor och mn. Det brjar i sandldan och hller p hela livet.
Det r drfr kvinnor har uppfunnit det sinnessjukt ondskefulla pseudovetenskapliga mnet "intersektionalitet" som bara handlar om hur kvinnor delar in mnniskor i klasser och maktstrukturer.
Citera
2023-11-16, 13:35
Medlem
Hovslttsmannens avatar
Citat:
Jag har gnat mnga mnader att tnka p varfr hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det r klart man blir frustrerad och undrar varfr hon har ngot emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot hennemen nd gillar hon inte mig.

Och dr har vi ditt problem tror jag bestmt. Du r sorten som vertnker, och som skapar en massa drama fr att du ftt fr dig att ngon inte gillar dig tillrckligt. Slappna av.
Citera
2023-11-16, 13:45
Medlem
Kackotopis avatar
Vad spelar det fr roll om hon gillar eller ogillar dig? Mste finnas bttre saker att gna sina tankar t... hon kanske bara hade en skitdag.
Citera
2023-11-16, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Vad spelar det fr roll om hon gillar eller ogillar dig? Mste finnas bttre saker att gna sina tankar t... hon kanske bara hade en skitdag.

Fast det var inte bara den dagen, hon gillar inte mig verhuvudtaget ngon dag. Dessutom menar jag inte bara henne, tog henne som ett exempel. Jag menar tjejer generellt.
Citera
2023-11-16, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det enda kvinnor r intresserade av r att skapa sociala hierarkier. Bde mellan kvinnor och mn. Det brjar i sandldan och hller p hela livet.
Det r drfr kvinnor har uppfunnit det sinnessjukt ondskefulla pseudovetenskapliga mnet "intersektionalitet" som bara handlar om hur kvinnor delar in mnniskor i klasser och maktstrukturer.

Yes, s hr r det! Kolla bara en grupp vninnor kontra ett grabbgng. I vilken av dessa grupper hittar du mest mngfald av individer? Spice girls frskte sig p ngot som att vara en grupp med sinsemellan olika personligheter och kallade det girlpower. Ja, jo, morsning korsning, krystat frskte de sm liven kopiera styrkan i den maskulina kamratskapen, vilken i nedsttande ordalag kvinnor annars kallar fr patriarkatet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in