• 1
  • 2
2023-11-15, 21:29
Medlem
Jag r en tjej j tidiga 20 rsldern som pluggar p universitetet. Ngot jag har mrkt vldigt tydligt r att tjejer inte gillar migom jag tar ett exempel s fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och d tyckte jag sjlvklart det var kul att komma tillbaka och trffa massa nya mnniskor. Under rasten p en frelsning gick jag till toaletten och d var det en tjej som stod dr, jag knde igen henne frn distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade ven skickat en vnfrfrgan till mig p facebook). Jag gick fram till henne och sa nt i stil med vi gr i samma klass, eller hur? D sa hon jaaa juste och lt vldigt glad. Men p frsta seminariet vi hade med klassen, mrkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag sg det p hela hennes kroppssprk och blick. Det var som att efter de dr 30 sekunderna vi pratade med varandra p toa, hade hon bestmt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara vrre och hon tyckte inte om mig allshon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen frut mig. Jag har gnat mnga mnader att tnka p varfr hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det r klart man blir frustrerad och undrar varfr hon har ngot emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot hennemen nd gillar hon inte mig.
Jag har ocks mrkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig(sjlvklart inte alla) men jag tycker p ngot stt att det r enklare att prata med killar. Killar knns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dmande p ngot vis. P universitetet har jag mest umgtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, nr jag skulle prata med min handledare mtte jag tv killar frn min grupp, som sa hej och hlsade trevligt. Jag hlsade p tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men sg inte s glad ut och gav en liten mrklig blick typ. Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer, s det r inte s att jag flirtar med killarp ngot stt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara s att tjejer har ngot emot mig?
Citera
2023-11-15, 21:32
Medlem
Eponumoss avatar
Du r knappast den frsta kvinnan i vrlden som enklare umgs med snubbar fr att du inte frstr det kvinnliga spelet eller systerskapets gemenskap eller vad man nu ska kalla det.

Om du inte hittar en vninna som kan utbilda dig s fr du vl umgs med snubbar.

Knappast ngon frlust.
Citera
2023-11-15, 21:39
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Dom(allts andra tjejer/kvinnor) ser frmodligen dig som ett slags hot fr att du troligtvis ser bttre ut n dem. De r rdda fr att killarnas uppmrksamhet bara ska falla p dig, och drfr vill de hlla dig p avstnd. De kanske ocks knner sig hotade av din intelligens. Tjejer r avundsjuka varelser..

Annat r det med oss killar, vi respekterar och uppskattar de som kommer vinnande ur det genetiska lotteriet. Vi str oss inte p andra mn som rkar vara snyggare, starkare, smartare, roligare, etc. Istllet fr dom vrt erknnande. Vi r enklare p s stt.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-11-15 kl. 21:52.
Citera
2023-11-16, 00:11
Medlem
Vi mnniskor klickar inte med alla. Om du tnker tillbaka finns det skert mnniskor du inte tyckt vidare bra om trots att ni precis trffats och du inte hunnit bilda dig en genuin uppfattning om. Ibland kanske du kommit p dig sjlv med att ha varit fr snabb med att dma ngon och ndrar din uppfattning efter att ha lrt knna denne.

Det r inte alltid rttvist men mnniskor har kemi och vi passar bttre med vissa n andra trots att man inte riktigt kan stta fingret p varfr. Om man ser det ur det perspektivet tycker jag det r lttare, r ocks en tjej som varit i samma sits.
Citera
2023-11-16, 03:42
Medlem
pn222jws avatar
Tjejer r inte aggressiva emot varandra vilket r bra, men dom kan "mobba" ngon i det frdolda hierarkiskt, en som till exempel inte r trendig...dom fryser ut henne...knner ngra som hellre umgs med killar, men d gller det nog att inte blanda in sex.
Citera
2023-11-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Jag r en tjej j tidiga 20 rsldern som pluggar p universitetet. Ngot jag har mrkt vldigt tydligt r att tjejer inte gillar migom jag tar ett exempel s fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och d tyckte jag sjlvklart det var kul att komma tillbaka och trffa massa nya mnniskor. Under rasten p en frelsning gick jag till toaletten och d var det en tjej som stod dr, jag knde igen henne frn distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade ven skickat en vnfrfrgan till mig p facebook). Jag gick fram till henne och sa nt i stil med vi gr i samma klass, eller hur? D sa hon jaaa juste och lt vldigt glad. Men p frsta seminariet vi hade med klassen, mrkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag sg det p hela hennes kroppssprk och blick. Det var som att efter de dr 30 sekunderna vi pratade med varandra p toa, hade hon bestmt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara vrre och hon tyckte inte om mig allshon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen frut mig. Jag har gnat mnga mnader att tnka p varfr hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det r klart man blir frustrerad och undrar varfr hon har ngot emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot hennemen nd gillar hon inte mig.
Jag har ocks mrkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig(sjlvklart inte alla) men jag tycker p ngot stt att det r enklare att prata med killar. Killar knns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dmande p ngot vis. P universitetet har jag mest umgtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, nr jag skulle prata med min handledare mtte jag tv killar frn min grupp, som sa hej och hlsade trevligt. Jag hlsade p tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men sg inte s glad ut och gav en liten mrklig blick typ. Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer, s det r inte s att jag flirtar med killarp ngot stt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara s att tjejer har ngot emot mig?

Hur ser du ut? Har du mycket bra utseende?
Citera
2023-11-16, 06:49
Medlem
WitchcultTodays avatar
Brud sjlv.

Har ngra vninnor som bde r yngre, snyggare och har bttre arbete osv. Det gr mig inte ett dugg. Kul fr dem.

Ngra spekulerade hr om att det nog var s att andra knde sig hotade. Visst kan det vara s ibland, frsts. Utan tvivel. Men knns som ett verdrivet fenomen som mest karlar klcker ur sig och hvdar?

Sjlv umgs man mest med karlar egentligen. S inget rd dr. Mer gemensamma intressen. Karlar r dock betydligt bttre p att skvallra och snacka goja m man ska f generalisera som mnga gr hr. Lite ofrtjnt att kvinnor ftt stmpeln att "bara de" gr detta.

Kanske du inte har s mycket gemensamt med gemene kvinna helt enkelt mer n att de skulle knna sig hotade och blabla? Eller bde och.

Hitta en bra killkompis! De r ofta mer vlkomnande att ta med en i gemenskapen kan jag tycka. Tjejer r mer skeptiska ibland. Finns dock massor av lttsamma tjejer med. Du verkar haft otur dr!

Det r inte hela vrlden bara man har trevliga vnner, oavsett kn p dessa.
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-11-16 kl. 06:52.
Citera
2023-11-16, 07:45
Medlem
Kvinnor ser varandra som rivaler i allt, krlek, jobb, studier, sykurser, utseende och s vidare. Systerskap r ett begrepp som inte finns i verkligheten.
Citera
2023-11-16, 07:51
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Brud sjlv.

Har ngra vninnor som bde r yngre, snyggare och har bttre arbete osv. Det gr mig inte ett dugg. Kul fr dem.

Ngra spekulerade hr om att det nog var s att andra knde sig hotade. Visst kan det vara s ibland, frsts. Utan tvivel. Men knns som ett verdrivet fenomen som mest karlar klcker ur sig och hvdar?

Sjlv umgs man mest med karlar egentligen. S inget rd dr. Mer gemensamma intressen. Karlar r dock betydligt bttre p att skvallra och snacka goja m man ska f generalisera som mnga gr hr. Lite ofrtjnt att kvinnor ftt stmpeln att "bara de" gr detta.

Kanske du inte har s mycket gemensamt med gemene kvinna helt enkelt mer n att de skulle knna sig hotade och blabla? Eller bde och.

Hitta en bra killkompis! De r ofta mer vlkomnande att ta med en i gemenskapen kan jag tycka. Tjejer r mer skeptiska ibland. Finns dock massor av lttsamma tjejer med. Du verkar haft otur dr!

Det r inte hela vrlden bara man har trevliga vnner, oavsett kn p dessa.
Min tanke r att kvinnor generellt veranalyserar situationer och sedan brjar leva efter slutsatsen. Helt oasett om de r paranoida. Kan inte komma p ngot tillflle dr jag hrt en kille snacka om "blick och kroppssprk". Personen kanske bara r trtt eller mr kasst?

Detsamma ser vi nr kvinnor pratar om "dejting". Det r vldigt mycket bilder och scenario som de sjlva mlat upp, trots att mannen de intresserat sig fr inte sagt mer n ett par meningar.

Att killar snackar goja stmmer vl, tminstone finns det en viss typ av killar som alltid ska snacka skit fr att framhva sin egen verlgsenhet. Kan tycka att tjejer som gr detsamma ofta har mer tankeverksamhet bakom och r vldigt lngsinta.

Finns dremot mnga positiva saker med en tjejkompis . Exempelvis oftast mer avslappnade, mindre dommedagstankar och roliga att diskutera med privat.
Citera
2023-11-16, 07:57
Medlem
Du har ju svaret i din egen text!

Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer

Det gr inte sddu.
Citera
2023-11-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Du har ju svaret i din egen text!

Jag vill ocks tillgga att jag har samma personlighet och pratar p samma stt med killar och tjejer

Det gr inte sddu.

Hur ska jag prata med tjejer d?
Citera
2023-11-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Hur ska jag prata med tjejer d?

Ljusare rst och verdrivna komplimanger. Ta det lite lugnt med skmten tills du blivit accepterad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in