2023-11-15, 21:29
Medlem
Jag är en tjej j tidiga 20 årsåldern som pluggar på universitetet. Något jag har märkt väldigt tydligt är att tjejer inte gillar mig…om jag tar ett exempel så fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och då tyckte jag självklart det var kul att komma tillbaka och träffa massa nya människor. Under rasten på en föreläsning gick jag till toaletten och då var det en tjej som stod där, jag kände igen henne från distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade även skickat en vänförfrågan till mig på facebook). Jag gick fram till henne och sa nåt i stil med ”vi går i samma klass, eller hur?” Då sa hon jaaa juste och lät väldigt glad. Men på första seminariet vi hade med klassen, märkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag såg det på hela hennes kroppsspråk och blick. Det var som att efter de där 30 sekunderna vi pratade med varandra på toa, hade hon bestämt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara värre och hon tyckte inte om mig alls…hon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen förut mig. Jag har ägnat många månader att tänka på varför hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det är klart man blir frustrerad och undrar varför hon har något emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot henne…men ändå gillar hon inte mig.
Jag har också märkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig…(självklart inte alla) men jag tycker på något sätt att det är enklare att prata med killar. Killar känns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dömande på något vis. På universitetet har jag mest umgåtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, när jag skulle prata med min handledare mötte jag två killar från min grupp, som sa hej och hälsade trevligt. Jag hälsade på tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men såg inte så glad ut och gav en liten märklig blick typ. Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer, så det är inte så att jag ”flirtar med killar”på något sätt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara så att tjejer har något emot mig?
Citera
2023-11-15, 21:32
Medlem
Eponumoss avatar
Du är knappast den första kvinnan i världen som enklare umgås med snubbar för att du inte förstår det kvinnliga ”spelet” eller ”systerskapets gemenskap” eller vad man nu ska kalla det.

Om du inte hittar en väninna som kan utbilda dig så får du väl umgås med snubbar.

Knappast någon förlust.
Citera
2023-11-15, 21:39
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Dom(alltså andra tjejer/kvinnor) ser förmodligen dig som ett slags hot för att du troligtvis ser bättre ut än dem. De är rädda för att killarnas uppmärksamhet bara ska falla på dig, och därför vill de hålla dig på avstånd. De kanske också känner sig hotade av din intelligens. Tjejer är avundsjuka varelser..

Annat är det med oss killar, vi respekterar och uppskattar de som kommer vinnande ur det genetiska lotteriet. Vi stör oss inte på andra män som råkar vara snyggare, starkare, smartare, roligare, etc. Istället får dom vårt erkännande. Vi är enklare på så sätt.
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-11-15 kl. 21:52.
Citera
2023-11-16, 00:11
Medlem
Vi människor klickar inte med alla. Om du tänker tillbaka finns det säkert människor du inte tyckt vidare bra om trots att ni precis träffats och du inte hunnit bilda dig en genuin uppfattning om. Ibland kanske du kommit på dig själv med att ha varit för snabb med att döma någon och ändrar din uppfattning efter att ha lärt känna denne.

Det är inte alltid rättvist men människor har kemi och vi passar bättre med vissa än andra trots att man inte riktigt kan sätta fingret på varför. Om man ser det ur det perspektivet tycker jag det är lättare, är också en tjej som varit i samma sits.
Citera
2023-11-16, 03:42
Medlem
pn222jws avatar
Tjejer är inte aggressiva emot varandra vilket är bra, men dom kan "mobba" någon i det fördolda hierarkiskt, en som till exempel inte är trendig...dom fryser ut henne...känner några som hellre umgås med killar, men då gäller det nog att inte blanda in sex.
Citera
2023-11-16, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Jag är en tjej j tidiga 20 årsåldern som pluggar på universitetet. Något jag har märkt väldigt tydligt är att tjejer inte gillar mig…om jag tar ett exempel så fick man komma tillbaka till Universitetet efter coronapandemin, och då tyckte jag självklart det var kul att komma tillbaka och träffa massa nya människor. Under rasten på en föreläsning gick jag till toaletten och då var det en tjej som stod där, jag kände igen henne från distansundervisningen och visste att vi gick samma program (hon hade även skickat en vänförfrågan till mig på facebook). Jag gick fram till henne och sa nåt i stil med ”vi går i samma klass, eller hur?” Då sa hon jaaa juste och lät väldigt glad. Men på första seminariet vi hade med klassen, märkte jag att hon inte gillade mig alls. Jag såg det på hela hennes kroppsspråk och blick. Det var som att efter de där 30 sekunderna vi pratade med varandra på toa, hade hon bestämt sig att hon inte gillade mig. Efter det blev det bara värre och hon tyckte inte om mig alls…hon var kompis och umgicks med alla tjejerna i klassen förut mig. Jag har ägnat många månader att tänka på varför hon inte gillar mig. Egentligen borde jag inte bry mig, men det är klart man blir frustrerad och undrar varför hon har något emot JUST MIG. Jag har bara varit trevlig mot henne…men ändå gillar hon inte mig.
Jag har också märkt rent generellt att tjejer/kvinnor inte gillar mig…(självklart inte alla) men jag tycker på något sätt att det är enklare att prata med killar. Killar känns mycket mer avslappnade, obrydda och mycket mindre dömande på något vis. På universitetet har jag mest umgåtts och pratat med killar. Ett till litet exempel, när jag skulle prata med min handledare mötte jag två killar från min grupp, som sa hej och hälsade trevligt. Jag hälsade på tjejen i gruppen, hon sa hej tillbaka men såg inte så glad ut och gav en liten märklig blick typ. Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer, så det är inte så att jag ”flirtar med killar”på något sätt. Men vad skulle anledningen till detta kunna vara? Kan det vara så att tjejer har något emot mig?

Hur ser du ut? Har du mycket bra utseende?
Citera
2023-11-16, 06:49
Medlem
WitchcultTodays avatar
Brud själv.

Har några väninnor som både är yngre, snyggare och har bättre arbete osv. Det gör mig inte ett dugg. Kul för dem.

Några spekulerade här om att det nog var så att andra kände sig hotade. Visst kan det vara så ibland, förstås. Utan tvivel. Men känns som ett överdrivet fenomen som mest karlar kläcker ur sig och hävdar?

Själv umgås man mest med karlar egentligen. Så inget råd där. Mer gemensamma intressen. Karlar är dock betydligt bättre på att skvallra och snacka goja öm man ska få generalisera som många gör här. Lite oförtjänt att kvinnor fått stämpeln att "bara de" gör detta.

Kanske du inte har så mycket gemensamt med gemene kvinna helt enkelt mer än att de skulle känna sig hotade och blabla? Eller både och.

Hitta en bra killkompis! De är ofta mer välkomnande att ta med en i gemenskapen kan jag tycka. Tjejer är mer skeptiska ibland. Finns dock massor av lättsamma tjejer med. Du verkar haft otur där!

Det är inte hela världen bara man har trevliga vänner, oavsett kön på dessa.
Senast redigerad av WitchcultToday 2023-11-16 kl. 06:52.
Citera
2023-11-16, 07:45
Medlem
Kvinnor ser varandra som rivaler i allt, kärlek, jobb, studier, sykurser, utseende och så vidare. Systerskap är ett begrepp som inte finns i verkligheten.
Citera
2023-11-16, 07:51
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WitchcultToday
Brud själv.

Har några väninnor som både är yngre, snyggare och har bättre arbete osv. Det gör mig inte ett dugg. Kul för dem.

Några spekulerade här om att det nog var så att andra kände sig hotade. Visst kan det vara så ibland, förstås. Utan tvivel. Men känns som ett överdrivet fenomen som mest karlar kläcker ur sig och hävdar?

Själv umgås man mest med karlar egentligen. Så inget råd där. Mer gemensamma intressen. Karlar är dock betydligt bättre på att skvallra och snacka goja öm man ska få generalisera som många gör här. Lite oförtjänt att kvinnor fått stämpeln att "bara de" gör detta.

Kanske du inte har så mycket gemensamt med gemene kvinna helt enkelt mer än att de skulle känna sig hotade och blabla? Eller både och.

Hitta en bra killkompis! De är ofta mer välkomnande att ta med en i gemenskapen kan jag tycka. Tjejer är mer skeptiska ibland. Finns dock massor av lättsamma tjejer med. Du verkar haft otur där!

Det är inte hela världen bara man har trevliga vänner, oavsett kön på dessa.
Min tanke är att kvinnor generellt överanalyserar situationer och sedan börjar leva efter slutsatsen. Helt oasett om de är paranoida. Kan inte komma på något tillfälle där jag hört en kille snacka om "blick och kroppsspråk". Personen kanske bara är trött eller mår kasst?

Detsamma ser vi när kvinnor pratar om "dejting". Det är väldigt mycket bilder och scenario som de själva målat upp, trots att mannen de intresserat sig för inte sagt mer än ett par meningar.

Att killar snackar goja stämmer väl, åtminstone finns det en viss typ av killar som alltid ska snacka skit för att framhäva sin egen överlägsenhet. Kan tycka att tjejer som gör detsamma ofta har mer tankeverksamhet bakom och är väldigt långsinta.

Finns däremot många positiva saker med en tjejkompis . Exempelvis oftast mer avslappnade, mindre dommedagstankar och roliga att diskutera med privat.
Citera
2023-11-16, 07:57
Medlem
Du har ju svaret i din egen text!

”Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer”

Det går inte söddu.
Citera
2023-11-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Du har ju svaret i din egen text!

”Jag vill också tillägga att jag har samma personlighet och pratar på samma sätt med killar och tjejer”

Det går inte söddu.

Hur ska jag prata med tjejer då?
Citera
2023-11-16, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ellerhur123
Hur ska jag prata med tjejer då?

Ljusare röst och överdrivna komplimanger. Ta det lite lugnt med skämten tills du blivit accepterad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in