Citat:
Ursprungligen postat av
vitalsigns
På andra frågan om det ens är lagligt: Nej, det är det inte, det kan räknas som ofredande även om det är hemma. Bor man så att det är insyn så att grannar kan se tydligt vad man gör så är det inte tillåtet.
Citat:
Ursprungligen postat av
vitalsigns
Om man bor som jag gör till exempel så är det inte lagligt, jag bor alldeles intill en gångbana där föräldrar går med sina barn till förskolan. Avståndet är typ fyra meter, stort fönster, total insyn.
Vanlig missuppfattning.
Detta ÄR en gråzon.
MEN, det är alltid lagligt att vara naken i sitt hem och till och med på sin tomt OM du inte gör det för att visa upp dig. Ja, även med öppna persienner, på bottenvåning osv.
Gör du det FÖR att visa upp dig så är vi inne på sex och då blir det genast en annan sak.
Behöver "åskådaren" anstränga sig för att se dig/er så är det lagligt att ha sex inom synhåll också. Dvs åskådaren får skylla sig själv.
Du får även vara naken och ha sex utomhus var som helst OM du/ni har det där man antar att man inte blir påkommen/stör någon med din nakenhet/sex.
OnT/Bryr mig inte nämnvärt om det är vanligt hederligt vuxet folk som kanske ser.