2023-11-14, 18:08
Avstängd
MrDonutss avatar
Ja du får titta men inte filma smajl
Citera
2023-11-14, 18:17
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag har gjort det flera gånger. Var tillsammans med en tjej förut som var lite exhibitionistiskt lagd och gillade att göra det synligt inför en speciell granne i huset mittemot. Grannen var en tjej i 30-årsåldern, ensamstående mamma och stod ofta i fönstret med sin bebis för att lugna den. Hon hade också köket åt vårt håll och skärbrädan var precis vid fönstret.

Det var lite skämmigt till en början, för jag var inte lagd åt det hållet. Vi låtsades alltid som att vi inte visste att hon såg oss. Jag tänkte ofta på hur jag skulle hantera ett möte med den tjejen på gatan utanför. Men det gick bra, hon bara log åt mig och höll nollan.

Hon stod alltid kvar i fönstret de gånger vi höll på, inte det minsta blyg för tanken att bli upptäckt av oss.
Citera
2023-11-14, 18:24
Medlem
vitalsignss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalibreratkonto
Är det ofredande att vandra runt naken med öppna persienner?

Om man bor som jag gör till exempel så är det inte lagligt, jag bor alldeles intill en gångbana där föräldrar går med sina barn till förskolan. Avståndet är typ fyra meter, stort fönster, total insyn.
Citera
2023-11-14, 18:37
Medlem
Citat:
Tror inte det om man är snygg. Det är nog ungefär som om en snygg kille säger åt en tjej att hon är fin så räknas det som en komplimang medan om en ful kille säger samma sak till samma tjej så är det sexuella trakasserier..
Citera
2023-11-14, 18:48
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Tror inte det om man är snygg. Det är nog ungefär som om en snygg kille säger åt en tjej att hon är fin så räknas det som en komplimang medan om en ful kille säger samma sak till samma tjej så är det sexuella trakasserier..

Jo för så fungerar lagen..
Citera
2023-11-14, 18:54
Medlem
Citat:
Att bara gå runt naken är tveksamt om det är ofredande. De som åker dit gör det för att de drar i snabeln samtidigt som de tittar på förbipasserande. För att det ska bli ett ofredande måste det ha varit ett uppsåt att kränka den som är ev målsägande.
Citera
2023-11-14, 18:56
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Citat:
Är det ens lagligt att sexa så öppet? Hon stod på knä som en hund med ryggen mot mig och han stod upp. Så ja, det var en avsugning. Byggnaden tvärs över gatan till mig. Såg det från köket av en slump när jag tittade ut.

2 st som ville visa upp sej som om dom vore med i en porrfilm. Vissa är mer privata, andra inte. Inget att bry sej om.

Om det är lagligt vet jag inte.
Citera
2023-11-14, 18:59
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
På andra frågan om det ens är lagligt: Nej, det är det inte, det kan räknas som ofredande även om det är hemma. Bor man så att det är insyn så att grannar kan se tydligt vad man gör så är det inte tillåtet.

Citat:
Ursprungligen postat av vitalsigns
Om man bor som jag gör till exempel så är det inte lagligt, jag bor alldeles intill en gångbana där föräldrar går med sina barn till förskolan. Avståndet är typ fyra meter, stort fönster, total insyn.

Vanlig missuppfattning.
Detta ÄR en gråzon.

MEN, det är alltid lagligt att vara naken i sitt hem och till och med på sin tomt OM du inte gör det för att visa upp dig. Ja, även med öppna persienner, på bottenvåning osv.
Gör du det FÖR att visa upp dig så är vi inne på sex och då blir det genast en annan sak.

Behöver "åskådaren" anstränga sig för att se dig/er så är det lagligt att ha sex inom synhåll också. Dvs åskådaren får skylla sig själv.
Du får även vara naken och ha sex utomhus var som helst OM du/ni har det där man antar att man inte blir påkommen/stör någon med din nakenhet/sex.

OnT/Bryr mig inte nämnvärt om det är vanligt hederligt vuxet folk som kanske ser.
Citera
2023-11-14, 19:02
Medlem
Kalibreratkontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Vanlig missuppfattning.
Detta ÄR en gråzon.

MEN, det är alltid lagligt att vara naken i sitt hem och till och med på sin tomt OM du inte gör det för att visa upp dig. Ja, även med öppna persienner, på bottenvåning osv.
Gör du det FÖR att visa upp dig så är vi inne på sex och då blir det genast en annan sak.

Behöver "åskådaren" anstränga sig för att se dig/er så är det lagligt att ha sex inom synhåll också. Dvs åskådaren får skylla sig själv.
Du får även vara naken och ha sex utomhus var som helst OM du/ni har det där man antar att man inte blir påkommen/stör någon med din nakenhet/sex.

OnT/Bryr mig inte nämnvärt om det är vanligt hederligt vuxet folk som kanske ser.

Hur ska man kunna bedöma om detta skedde för att visa upp sig kontra glömde bort att vrida persiennerna?
Citera
2023-11-14, 19:03
Medlem
Hade en kvinnlig granne snett framför mitt fönster som ofta stod ute och rökte. Jag hade en del kvinnligt sällskap och jag gick igång på att inte dra för fönstret vid sex. Har nog aldrig sett grannen röka så länge som de gånger jag hade sex och jag fick väldigt utmanande blickar när jag mötte henne i tvättstugan. Hände inget mellan grannen och mig men jag tror vi båda gillade det som hände. Jag flyttade efter ett tag men ett roligt minne
Citera
2023-11-14, 19:09
Medlem
Citat:
Hur ska man kunna bedöma om detta skedde för att visa upp sig kontra glömde bort att vrida persiennerna?
Det är svårt att bevisa och drivs säkert inte vidare. Däremot de som fälls är de som står och runkar på balkongerna och gärna gör ljud för att folk ska titta dit. Dvs helt uppenbara fall av att vilja ofreda en person.
Citera
2023-11-14, 19:21
Medlem
calvinclowns avatar
Jag drar aldrig för gardiner. Det är alltid partner som säger att vi måste om vi ska fortsätta, så då gör jag ju det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in