• 1
  • 2
2023-11-12, 18:36
Medlem
Slappmaskens avatar
Tröttnade på pasta och ville ha något annat till köttbullarna idag men hade bara ris hemma. Detta drog igång gamla hemska minnen av att komma hem från skolan till köttbullar med ris, brunsås och lingonsylt. Jag kanske är sne men det är väl inte en laglig kombination? Köttbullar med ris och brunsås? SPECIELLT konstig med lingon till också.
Citera
2023-11-12, 18:39
Avstängd
Låter som en hemsk combo
Citera
2023-11-12, 18:40
Medlem
Äsch då, det är ju gött!
Citera
2023-11-12, 18:41
Funkar. Inte alls lika bra som potatismos, men det funkar.
Citera
2023-11-12, 18:43
Medlem
Nnics avatar
Tragiska barndomsminnen.
Aldrig tidigare ens hört talas om den kombinationen.

Skulle jag i nödfall kombinera köttbullar och ris skulle jag ha en tomatsås.
Citera
2023-11-12, 18:46
Citat:
Ursprungligen postat av Nnic
Skulle jag i nödfall kombinera köttbullar och ris skulle jag ha en tomatsås.
Samma här, när det är ett alternativ.

Däremot kan det mycket väl hända att jag har köttbullar och brunsås sedan tidigare och bara ska ha kolhydrater till. Har jag då ingen potatis hemma kan det bli ris.
Citera
2023-11-12, 18:47
Medlem
GormDenGamles avatar
Samma som dig; hemska minnen från skolan.
Det du kunde ha gjort, var att ha lagat en tomatsås som du stoppade de stekta köttbullarna i. Hade blivit en förbättring.
Citera
2023-11-12, 18:49
Medlem
Nnics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Samma här, när det är ett alternativ.

Däremot kan det mycket väl hända att jag har köttbullar och brunsås sedan tidigare och bara ska ha kolhydrater till. Har jag då ingen potatis hemma kan det bli ris.
I det läget hade jag struntat i brunsåsen och ätit köttbullarna med något annat eller som pålägg på mackor.
Citera
2023-11-12, 18:50
Citat:
Ursprungligen postat av Nnic
I det läget hade jag struntat i brunsåsen och ätit köttbullarna med något annat eller som pålägg på mackor.
Också ett alternativ, förutsatt att köttbullarna inte ligger i såsen.
Citera
2023-11-12, 18:51
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slappmasken
Tröttnade på pasta och ville ha något annat till köttbullarna idag men hade bara ris hemma. Detta drog igång gamla hemska minnen av att komma hem från skolan till köttbullar med ris, brunsås och lingonsylt. Jag kanske är sne men det är väl inte en laglig kombination? Köttbullar med ris och brunsås? SPECIELLT konstig med lingon till också.

Det är gott, har ätit det själv. Skippa sylten och lägg till stekt svamp i brunsåsen.
Citera
2023-11-12, 18:52
Medlem
packmalms avatar
Fick själv denna kombination i min barndom. Om det var i skolan eller hemma hos en mor som glömt köpa pasta och improviserat för att blidka gnälliga ungar med köttbullssug minns jag ej, men däremot att det var en tämligen äcklig kombination.

Lagligt, ja, men det betyder inte att man behöver göra det.
Citera
2023-11-12, 20:28
Medlem
Citat:
köttbullar med ris, brunsås och lingonsylt

Det låter helt klart som något olagligt, ja. Brunsås och lingon får man ha enbart till potatis. Köttbulle får man ha till pasta och päre/mos men inte ris.
Det känns lite som att du kan lika gärna bränna hembränt och sälja knark.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in