• 1
  • 2
2023-11-12, 11:16
Bannlyst
Alla som anser Sverige ska vara ett invandrarland, mångfald och mångkultur

Har 1 miljon muslimer på 3 miljoner invandrare på 7 miljoner svenskar blandats och integrerats?

Hur många miljoner fler muslimer och invandrare på svenskar?

Bor svenskar i områden med muslimer invandrare?

Har svenskar invandrare muslimer som vänner?

Varför tror ni man tagit in 1 miljon muslimer på 3 miljoner invandrare på 7 miljoner svenskar, bara för att bråka klaga i alla partidebatter med den här migrationen där man inte klarar av integrationen?

Första länken där det står en miljon, handlar om muslimer

https://www.expressen.se/ledare/sofi...segregationen/

Citat:
Hur ska riktig integration bli möjlig, och hur ska etniska enklaver i våra förorter kunna brytas upp, när urgamla religiösa och kulturella normer inte tillåter giftermål utanför den egna gruppen?*Och vad innebär det att den gruppen kanske redan nu överstiger en miljon människor?

https://www.svd.se/a/15x2qK/jimmie-a...ir-i-minoritet

Citat:
Utländsk bakgrund uppdelat på världsdel

Afrika

12 procent

Asien

38 procent

Europa

43 procent

Nordamerika

2 procent

Oceanien

0 procent

Sydamerika

3 procent

Två olika världsdelar

2 procent

Totalt antal personer med utländsk bakgrund: 2 827 000 personer

Källa: Statistiska centralbyrån. Siffrorna är från 2022. Enligt myndighetens sätt att räkna har någon utländsk bakgrund om personen antingen är född i ett land utanför Sverige eller har två föräldrar som är födda i ett annat land än Sverige.

Citat:
Tio vanligaste ursprungsländerna för personer födda i annat land än Sverige

Syrien

198 000 personer

Irak

147 000 personer

Finland

133 000 personer

Polen

98 000 personer

Iran

85 000 personer

Somalia

69 000 personer

Afghanistan

66 000 personer

Jugoslavien

62 000 personer

Bosnien och Hercegovina

60 000 personer

Turkiet

56 000 personer

Antal utlandsfödda totalt: 2 146 000 personer.

Källa: Statistiska centralbyrån. Siffrorna är från 2022.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Svenskar

Citat:
Antal svenska medborgare folkbokförda i Sverige uppgick 2022 till drygt 9,64 miljoner individer. Antal med svensk bakgrund, det vill säga som är inrikes födda med minst en inrikes född förälder, var 7 699 754 år 2021. Antal som är inrikes födda med två inrikes födda föräldrar var 6 894 414 år 2021.
Senast redigerad av Baerorg 2023-11-12 kl. 11:42.
Citera
2023-11-12, 11:20
Medlem
LexSinners avatar
Detta är inte en nyhet för någon, förutom möjligtvis dom som inte röstat på SD dom senaste 3 valen. Det bästa med detta är att när startskottet kommer, så kommer en majoritet av dessa muslimer att fullständigt lyncha varje svenne dom ser. Jag trodde att Palestina skulle vara startskottet men det var bara några få muslimer världen över som agerade. Det är något annat, större som dom väntar på. Därför så lämnade jag Sverige med min familj, inte en chans att jag tänker låta en jävla apa hugga halsen av mina barn. Jag tycker synd om resten av svenskarna dock, men är dom så blinda med huvudet nedstoppade i sanden så märker dom väl inte ens att faran är precis runt hörnet. Sveriges gator kommer vara fyllda av blod, och om ni trodde att filmklippen från Gaza var hemska så vänta bara tills hur det kommer se ut från erat eget köksfönster...
Citera
2023-11-12, 11:30
Citat:
Ursprungligen postat av LexSinner
Detta är inte en nyhet för någon, förutom möjligtvis dom som inte röstat på SD dom senaste 3 valen. Det bästa med detta är att när startskottet kommer, så kommer en majoritet av dessa muslimer att fullständigt lyncha varje svenne dom ser. Jag trodde att Palestina skulle vara startskottet men det var bara några få muslimer världen över som agerade. Det är något annat, större som dom väntar på. Därför så lämnade jag Sverige med min familj, inte en chans att jag tänker låta en hugga halsen av mina barn. Jag tycker synd om resten av svenskarna dock, men är dom så blinda med huvudet nedstoppade i sanden så märker dom väl inte ens att faran är precis runt hörnet. Sveriges gator kommer vara fyllda av blod, och om ni trodde att filmklippen från Gaza var hemska så vänta bara tills hur det kommer se ut från erat eget köksfönster...

Du väntade dig något av svenska muslimer som inte hände, så du flyttade till ett land där muslimerna har en annan nationalitet. Du är rädd för att muslimer över hela världen ska initiera blodbad och tror att de "väntar på något större" än vad som hände på Gaza efter Hamas attack på Israel. Kan du själv ifrågasätta om ditt val att flytta skyddar dig från din rädsla?
Citera
2023-11-12, 11:32
Medlem
Detta känns som att dessa nummer är i underkant, var jag än tittar i Sverige så ser jag mer invandrare med mörkare hudfärg ( asiater, mellanöstern och afrikaner) än vad jag ser svenskar och andra ljushyade människor, jag bryr mig inte om hudfärg utan mer om hur människor beter sig men det känns som att det är en majoritet med mörkare hudfärg. I mina barns klasser och förskolor de senaste 10 åren i både Skåne och Stockholm har 90% varit barn med hal eller hel utländsk härkomst och majoriteten av skolans personal är utländska. Där jag bor och bott som är medelklass har övergripande majoritet varit första eller andra generationens invandrare.

Jag skulle tippa på att vi ligger runt 50/50 nu. Man måste i dessa siffror vara en massa invandrare som klassas som svenskar.
Citera
2023-11-12, 11:34
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Du väntade dig något av svenska muslimer som inte hände, så du flyttade till ett land där muslimerna har en annan nationalitet. Du är rädd för att muslimer över hela världen ska initiera blodbad och tror att de "väntar på något större" än vad som hände på Gaza efter Hamas attack på Israel. Kan du själv ifrågasätta om ditt val att flytta skyddar dig från din rädsla?
Jag flyttade till Schweiz, här finns det inga muslimer, och dom som är muslimer har vett nog att precis som alla andra religiösa att praktisera sina sagostunder hemma bakom stängda dörrar. Jag är inte rädd för muslimer, att muslimer är galna har vi vetat i alla tider. Om muslimer världen över initierar blodbad så kommer muslimerna att förlora, men svenskarna kommer att gå åt i processen, därför flyttade jag.
Citera
2023-11-12, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Detta känns som att dessa nummer är i underkant, var jag än tittar i Sverige så ser jag mer invandrare med mörkare hudfärg ( asiater, mellanöstern och afrikaner) än vad jag ser svenskar och andra ljushyade människor, jag bryr mig inte om hudfärg utan mer om hur människor beter sig men det känns som att det är en majoritet med mörkare hudfärg. I mina barns klasser och förskolor de senaste 10 åren i både Skåne och Stockholm har 90% varit barn med hal eller hel utländsk härkomst och majoriteten av skolans personal är utländska. Där jag bor och bott som är medelklass har övergripande majoritet varit första eller andra generationens invandrare.

Jag skulle tippa på att vi ligger runt 50/50 nu. Man måste i dessa siffror vara en massa invandrare som klassas som svenskar.

Det kan bero på två saker. Dels förväntan. Även om kvinnor i ett rum talar mindre än män uppfattades de tidigare tala mer vid en viss gräns.

Om du ser människor av annan härkomst än etniskt svensk kan det bero på dig och vad du förväntar dig att se.

I storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö om du bor där så är andelen med utomnordisk bakgrund stor.
Citera
2023-11-12, 11:37
Citat:
Jag flyttade till Schweiz, här finns det inga muslimer, och dom som är muslimer har vett nog att precis som alla andra religiösa att praktisera sina sagostunder hemma bakom stängda dörrar. Jag är inte rädd för muslimer, att muslimer är galna har vi vetat i alla tider. Om muslimer världen över initierar blodbad så kommer muslimerna att förlora, men svenskarna kommer att gå åt i processen, därför flyttade jag.

Det tycks mig som om Schweiz skyddar dig från din rädsla.
Citera
2023-11-12, 11:39
Medlem
Citat:
Det kan bero på två saker. Dels förväntan. Även om kvinnor i ett rum talar mindre än män uppfattades de tidigare tala mer vid en viss gräns.

Om du ser människor av annan härkomst än etniskt svensk kan det bero på dig och vad du förväntar dig att se.

I storstäderna Stockholm, Göteborg och Malmö om du bor där så är andelen med utomnordisk bakgrund stor.

Så är det absolut, jag tänker mig att om jag flyttar till Dalarna eller Umeå så är antalet mindre, men jag tycker att oavsett var jag reser så ser jag mest människor med mörk hy. Se igen så bryr jag mig inte om själva hudfärgen, utan ser till människan i det enskilda fallet, däremot uppfattar jag det som att 50% är utlänningar.
Citera
2023-11-12, 11:42
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Det tycks mig som om Schweiz skyddar dig från din rädsla.
Ja Schweiz får mig onekligen att känna mig trygg.
Citera
2023-11-12, 11:43
Medlem
LexSinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baerorg
Det är en nyhet för många när man bla säger 330000 "svenskar" inte kan ta jobben när 15000 inte klarar försörjningsstöd

Eller säger den "svenska befolkningen" är 10 miljoner?

Eller 500 "svenskar" befinner sig i Gaza?
Haha ja begreppet "svensk" är lika urvattnat som "rasist" nu för tiden. Ord som inte betyder någonting, man vet inte vad som menas
Citera
2023-11-12, 11:52
Medlem
Citat:
Det finns minst 5% muslimer vilket betyder minst det dubbla irl.
Citera
2023-11-12, 12:30
Medlem
MrSwedeGliderRunts avatar
Enligt Globobögstockholm är de likadana och har samma värderingar som islamister från mellanöstern. Det är svenskar som röstar Sd som har främmande värderingar och kultur (svensk).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in