2023-11-13, 10:38
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag är skåning sen tustentals år tillbaka, innan Sverige eller demokrati existerade. Mina förfäder var de första skandinaverna och Skandinavien är namngett efter mina förfäder.

Din världsbild är extrem och kommer leda till att det är konstant krig i hela världen. Varför vill du tvinga alla folk i världen att bli demokratier? Vad ger dig den rätten? Du är ju själv en Neocon som tom stödjer terroristbombningar av allierad infrastruktur som permanent sänkt Europas ekonomi.

Hade Europa haft en egen röst hade vi kunnat hantera Ryssland istället för USA. Det är det som gör oss rika. Vår allians med USA gör oss fattiga. USA kan inte leverera allt Europa behöver, men Ryssland kan. En allians mellan Tyskland och Ryssland är vad USA är mest rädd för, då det på riktigt kan hota USA som världsmakt. Ett Europa allierat med Ryssland är starkt, ett Europa allierat med USA är svagt. Nu kommer vi vara USAs hundar i hundratals år. Är ditt Rysslandhat verkligen värt det? USA är inte någons vän.

Man kan inte tvinga folk till demokrati, demokrati är att folk har makten.

Jag tänker inte upprepa mina argument till varför Ryssland är vår fiende, du kan läsa om mina inlägg.

I övrigt är Skandinavien inte namngett efter dina förfäder, utan det luktar flottig serb om dig.

Om demokrati och frihet inte passar dig, så tycker jag du ska dra till Ryssland eller Nordkorea och bli rövknullad av en diktator istället.
Citera
2023-11-13, 11:00
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Man kan inte tvinga folk till demokrati, demokrati är att folk har makten.

Jag tänker inte upprepa mina argument till varför Ryssland är vår fiende, du kan läsa om mina inlägg.

I övrigt är Skandinavien inte namngett efter dina förfäder, utan det luktar flottig serb om dig.

Om demokrati och frihet inte passar dig, så tycker jag du ska dra till Ryssland eller Nordkorea och bli rövknullad av en diktator istället.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scania

Etymology. The names Scania and Scandinavia are considered to have the same etymology. The southernmost tip of what is today Sweden was called Scania by the Romans and thought to be an island.

Jag har 100% skåning din korkade svenne. Bara för att jag inte delar ditt nedärvda Rysshat är jag inte blatte.

Som du ser på Ryssland har Skåne utsatts av Sverige. Ryssarna har aldrig skadat skåningar men Sverige har.
Citera
2023-11-13, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Vi ska ju ändå inte använda oss av rysk gas och Ryssarna stängda ju själva av den så det hela saknar egentligen betydelse. Oavsett vem som sprängde den så gjorde dom så att folk slapp fundera över ett icleproblem som ändå inte skulle användas.
Det saknar inte betydelse för tyskarna.
De hade kunnat göra som Slovakien och Ungern och fortsatt med åtminstone en viss import av rörgas från Ryssland för att inte industrin ska ta skada. T.o.m Ukraina importerar från Ryssland.
EU importerar nu istället massor av naturgas från Ryssland men istället i LNG-format.
Sanktionerna avsåg att försämra den tyska industrins konkurrenskraft och vinnare på det hela blev den amerikanska fordonsindustrin mm samt exporten av amerikansk LNG som flerdubblades över en natt.
Snacket om att försämra för ryssarna var mest propaganda från Washington. För övrigt så gagnade avknoppningen från de amerikanska finansiella systemen Putins globala planer. Man skulle kunna tro att de var i maskopi.
Kom ihåg att om det går dåligt för tysk industri så drabbas Sverige direkt.
“To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” — Henry Kissinger.
man skulle även kunna applicera samma fras på Ryssland......
Vill man slippa stormaktspolitik bör man flytta till Nya Zeeland.
Senast redigerad av Pottkusk 2023-11-13 kl. 11:25.
Citera
2023-11-13, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det här inlägget tycker jag är helt fantastiskt. Ryssland är skyldiga oavsett. Ok gubben.

Mvh

Det är ju det ryska bolaget Gazprom som är huvudfinanisär av Northstream. Dessutom är flere europeiska bolag delägare i Northstream. Och det var inte bara ryska intressen som förlorade en massa pengar pga sprängningen. Så det var nog knappast Ryssland som saboterade Northstream. Direkt efter att gasledningen mellan Finland och Estland skadades skyllde man på Ryssland. Det har dock visat sig att det var ankaret från ett kinesiskt fartyg som orsakat skadan.
Citera
2023-11-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Politico rapporterar om att CIA ska ha varnat Ukraina att INTE bomba NS.
”The CIA warned Ukraine not to destroy Nord Stream months before an attack on the gas pipelines, after receiving a tip from Dutch military intelligence, according to media reports.

The Netherlands’ military intelligence agency, MIVD, received information about an “imminent attack” on Nord Stream from an unnamed source in Ukraine in June, three months before a series of underwater explosions hit the pipes last September”

Om det stämmer så har USA alltså inte hjälpt till med attacken som många tror.

https://www.politico.eu/article/cia-warned-ukraine-not-to-blow-up-nord-stream-reports-pipeline/

Ta för vana att allt som du läser i massmedierna i själva verket är exakt tvärtom mot vad som påstås:

CIA instruerade Ukraina HUR de skulle bomba NortStream.
Citera
2023-11-13, 12:27
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Det är ju det ryska bolaget Gazprom som är huvudfinanisär av Northstream. Dessutom är flere europeiska bolag delägare i Northstream. Och det var inte bara ryska intressen som förlorade en massa pengar pga sprängningen. Så det var nog knappast Ryssland som saboterade Northstream. Direkt efter att gasledningen mellan Finland och Estland skadades skyllde man på Ryssland. Det har dock visat sig att det var ankaret från ett kinesiskt fartyg som orsakat skadan.
Mm och kollar man var det sk "kinesiska" fartyget är hemmahörande och vilka rutter det patrullerar så ser man att det har rak koppling till Ryssland och att man släpar ankaret precis över en gasledningen mellan just Estland och Finland. Det är ingen slump givetvis.
Citera
2023-11-13, 12:50
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scania

Etymology. The names Scania and Scandinavia are considered to have the same etymology. The southernmost tip of what is today Sweden was called Scania by the Romans and thought to be an island.

Jag har 100% skåning din korkade svenne. Bara för att jag inte delar ditt nedärvda Rysshat är jag inte blatte.

Som du ser på Ryssland har Skåne utsatts av Sverige. Ryssarna har aldrig skadat skåningar men Sverige har.

Svenne? Hahaha. Ingen svensk kallar någon annan svensk för svenne. Härligt att jag hade rätt om dig.

Jag har bara en sak att säga till dig: Ut ur mitt land. Du är inte välkommen.

Gör världen till en vackrare plats och låt ditt avfall till kropp gödsla solrosor på Ukrainas fält.

Sprängningen av NS var helt korrekt och nödvändig åtgärd. Nu rullar huvuden av oskyldiga män. Men när konflikten är över blir det istället huvuden så som Gerhard Schröders som kommer rulla. NS var en fientlig kollaborering. Problemet blev åtgärdat. Skyldiga kommer straffas.
Citera
2023-11-13, 13:03
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Sprängningen av NS var helt korrekt och nödvändig åtgärd.

En icke aktiv gasledning som var totalt värdelös för alla inblandade sprängdes.
Vad var nödvändigt och vad var korrekt ?

Om nu Ukraina ville stoppa Rysk gas och bränsle borde dom väl bombat Bulgariens oljedepåer
i Burgas som ägs av Lukoil.

Både Bulgarien, Rumänien och Ungern har massiv import av rysk olja och gas, långt borta
från några sanktioner.

Men nu är det ju så att Ukraina ALDRIG skulle våga sej på en sådan operation.
Hur mycket dom än hatar Ryssarna så ser dom i realiteten att det inte gick att stoppa.
Citera
2023-11-13, 13:04
Medlem
Citat:
Svenne? Hahaha. Ingen svensk kallar någon annan svensk för svenne. Härligt att jag hade rätt om dig.

Gör världen till en vackrare plats och låt ditt avfall till kropp gödsla solrosor på Ukrainas fält.

Sprängningen av NS var helt korrekt och nödvändig åtgärd. Nu rullar huvuden av oskyldiga män. Men när konflikten är över blir det istället huvuden så som Gerhard Schröders som kommer rulla. NS var en fientlig kollaborering. Problemet blev åtgärdat. Skyldiga kommer straffas.

De huvuden som kommer att rulla blir nog istället Scholtz, Baerbock, Merkel osv.
Tyskarna är långsamma i startblocken när det gäller politiska förändringar men när de väl bestämt sig kommer marken att skälva där och i resten av EU som en konsekvens. Det blir payback time och minns när det skedde förra ggr i historien.
Underskatta aldrig tyskarna.
(Marxismen föddes i Tyskland och exporterades till hela världen, Bismarck och Hitler startade två världskrig osv)
Citera
2023-11-13, 13:38
Medlem
sxephils avatar
Citat:

Haha skåningar kallar riktiga svennebananer för "svennar". Ingen blatte är så autistisk om Skånes historia som jag. Du tycks tro att alla som inte håller med dig är blattar, så är inte fallet. Vi skåningar har inte samma världsuppfattning som ni svenssons norrut, hur är det en nyhet för dig? Har du tänkt på att skåningar inte har samma rysshat som ni svenssons? Det är för vi är skåningar först.
Citera
2023-11-13, 13:49
Medlem
hippilis avatar
Är inte insatt och vet inte så mycket därav min fråga. När nord stream ledningen small var det inte en stor Nato övning med mängder av båtar och sånt i området just då och borde blivit sedda vad som varit i just det området?
Citera
2023-11-13, 13:55
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Är inte insatt och vet inte så mycket därav min fråga. När nord stream ledningen small var det inte en stor Nato övning med mängder av båtar och sånt i området just då och borde blivit sedda vad som varit i just det området?
Natoövningen var flera månader innan. Om det utfördes med en i sammanhanget liten seglare har de väckt nära noll uppmärksamhet i de alltid tätt trafikerade farvattnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in