2023-11-13, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Märkligt ändå att man pratar om innehållet på hemlighetsstämplat material. Normalt brukar svaret vara ingen kommentar då det råder sekretess. Men det är iof svenska försvarsmakten vi pratar om så det är väl föga förvånande.

Det finns säkert mycket mtrl som man håller på tills dess alla skadestånd ska utdömas när Ryssland kollapsat.
Citera
2023-11-13, 06:54
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Det är därför jag tror att man namnger en person som därmed kommer bli syndabocken för attentatet.
Zelensky a’la Ukraina fortsätter med business as usual då vi kommer accepter den utsagan.
Men faktumet kvarstår att Ukraina har attackerat EUs infrastruktur/ekonomi samt kränkt Svenskt territorium, fråganär om det kommer förändra synen på Ukraina
Håller med dig, men lutar mer åt Seymour Hersh artikel om sprängningen, tror inte det idag kommer förändra synen på händelsen.

Nord Stream coordinator caught. Macron, next month will decide war. Arab League split on Gaza. (2023-11-12)
https://www.youtube.com/watch?v=5N8940P9Rm0
As war frustrations rise, stalemate tests Zelensky and top general Zaluzhny (2023-11-08)
https://www.washingtonpost.com/world/2023/11/08/ukraine-zelensky-zaluzhny-russia-war/

.......Zelensky’s plea to stop any infighting came after he engaged in his own rare public dispute with the commander of Ukraine’s armed forces, Gen. Valery Zaluzhny, over whether the war has reached a World War I-style “stalemate” — as Zaluzhny asserted in a recent interview with the Economist.......mera
Men vilken fantastisk perfekt smörja ändå, passar perfekt att få tvåla till Gen. Valery Zaluzhny som numera är en nagel i ögat på Zelensky. Tvätta bort lite obekväma ställningstaganden från tyska ledarskiktet och för den delen från USA.

Alex Christoforu från Duran dissekerar "fyndet" och den nya informationen i videon ovan, som vanligt som jag tycker på ett alldeles utmärkt sätt.
Citera
2023-11-13, 07:03
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Det finns säkert mycket mtrl som man håller på tills dess alla skadestånd ska utdömas när Ryssland kollapsat.

Det tror jag inte det gör.
Visst, signalspaning, Radar,informatörer och sådär kan absolut ge information, men själva Detonationsplatsen..Nä.

Man kan absolut Plantera konstiga spår om man vill det, men i övrigt pratar vi om en detonation som där man absolut inte behöver ha någon utrustning som ligger kvar i området överhuvudtaget sedan ligger och blir utsatt för både ett sinnesjukt uppkast av sediment och strömmar i en hel vecka innan ens första dykningen kommer till stånd.

Det finns nog inte särskilt mycket konkret att visa upp därifrån tror jag.
Citera
2023-11-13, 07:18
Medlem
Guzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men lillryssarna i Ukraina är ju polackernas allra bästa kompisar!
Dessutom skall du veta att historisk i Belarus och Ukraina fanns historiskt en hel del polacker, som oftast var lite herrefolk, godsägare och sånt.
Ungefär som svenskar i Finland.

Nja, många betydande godsägare i Finland må varit svenskar, men de allra flesta svenskspråkiga var tvärtom småbönder, torpare, fiskare och liknande. (Jordbrukare och fiskare är väl fortfarande de mest "svenska" yrkena i landet.) Och när industrialiseringen kom igång i mitten av 1800-talet kom många fabriksarbetare i Helsingfors från svenskbygderna i Nyland.

Ett sidospår i denna tråd, men när det en gång kom på tal.
Citera
2023-11-13, 08:10
Medlem
Mina misstankar hamnar på en gammal halvsenil pedofil...
Citera
2023-11-13, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stenbocken77
Finns det någon som på allvar tror att Ukraina skulle ligga bakom sprängning? Nato hade en övning just i området några månader innan. Det var då man la ut sprängladdningarna. Allt det där om Ukrainas inblandning öe bera dimridå.

en möjlig teori är att sprängladdningarna har placerats ut tidigare av andra aktörer och sedan har snedseglaren från ukraina "tryckt på utlösningsknappen"?

fast det verkar lite onödigt omständligt?

har det kommit fram vad det var för villospår som åklagaren pratade om?

1, liz truss "its done"?

2, hersh teori?

3, snedseglaren från ukraina?

4, annat?
Citera
2023-11-13, 08:54
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Vem bryr sig?
Ryssland är oavsett de skyldiga då de startade kriget. Om Ukraina slog mot Ryssarnas ekonomi för att ha en bättre chans gjorde de helt rätt!

Bara ryssrunkare och troll som låtsats bli upprörda.

Det här inlägget tycker jag är helt fantastiskt. Ryssland är skyldiga oavsett. Ok gubben.

Mvh
Citera
2023-11-13, 09:01
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Talade USA sanning om massförstörelsevapen i Irak? I Väst är det tillåtet att tala sanning, javisst, men väldigt mycket är också lögner och propaganda. Tex att smeta Trump som någon Ryssland konspiratör det sk "Russia Gate" eller kalla personer "ryska spioner" eller liknande när de har en annan åsikt än Washingtons. För att få en uppfattning om hur saker verkligen står till, måste hela tiden avsändaren undersökas och värderas. Victoria Nuland och andra judar vill också hämnas på Ryssland pga vad de historiskt blivit utsatta för.

Neocons och Neoliberals är också väldigt pro krig och anti-Ryssland av liknande skäl. Finns säkert fler grupperingar som verkar för att få sina agendor igenom.

Ditt problem är att du letar fel i Väst istället för att ta avstånd från Ryssland. Dina argument blir inte övertygande genom att du hittar enstaka exempel på problem i väst. Systemet av yttrandefrihet och demokrati är överlägset diktatur och förtryck. Är det inte en ryggmärgsreflex att försvara detta system så är man också en främling i det. Är du en främling i väst? I Sverige? Du låter som en ryss eller serb, och då hör du hemma som gödsel i ett dike i Ukraina och inte på ett diskussionsforum i väst.

Ja, anledningen till invasionen av Irak byggde sannolikt på lögn. Det är dåligt. Men USA avsatte en diktator och införde demokrati. Du missar igen denna avgörande faktor. När en diktator avsätts och demokrati införs har något fint inträffat. Landet har blivit befriat. Jag ger blanka fan om det är massförstörelsevapen, olja eller rent nöje som ges som anledning.

Anknytningen till ämnet i tråden, är att det är irrelevant ifall Ukraina sprängde ns. Ns byggdes av förrädare och var en fientlig installation som förtjänades att sprängas.
Citera
2023-11-13, 09:55
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ditt problem är att du letar fel i Väst istället för att ta avstånd från Ryssland. Dina argument blir inte övertygande genom att du hittar enstaka exempel på problem i väst. Systemet av yttrandefrihet och demokrati är överlägset diktatur och förtryck. Är det inte en ryggmärgsreflex att försvara detta system så är man också en främling i det. Är du en främling i väst? I Sverige? Du låter som en ryss eller serb, och då hör du hemma som gödsel i ett dike i Ukraina och inte på ett diskussionsforum i väst.

Ja, anledningen till invasionen av Irak byggde sannolikt på lögn. Det är dåligt. Men USA avsatte en diktator och införde demokrati. Du missar igen denna avgörande faktor. När en diktator avsätts och demokrati införs har något fint inträffat. Landet har blivit befriat. Jag ger blanka fan om det är massförstörelsevapen, olja eller rent nöje som ges som anledning.

Anknytningen till ämnet i tråden, är att det är irrelevant ifall Ukraina sprängde ns. Ns byggdes av förrädare och var en fientlig installation som förtjänades att sprängas.

Jag är skåning sen tustentals år tillbaka, innan Sverige eller demokrati existerade. Mina förfäder var de första skandinaverna och Skandinavien är namngett efter mina förfäder.

Din världsbild är extrem och kommer leda till att det är konstant krig i hela världen. Varför vill du tvinga alla folk i världen att bli demokratier? Vad ger dig den rätten? Du är ju själv en Neocon som tom stödjer terroristbombningar av allierad infrastruktur som permanent sänkt Europas ekonomi.

Hade Europa haft en egen röst hade vi kunnat hantera Ryssland istället för USA. Det är det som gör oss rika. Vår allians med USA gör oss fattiga. USA kan inte leverera allt Europa behöver, men Ryssland kan. En allians mellan Tyskland och Ryssland är vad USA är mest rädd för, då det på riktigt kan hota USA som världsmakt. Ett Europa allierat med Ryssland är starkt, ett Europa allierat med USA är svagt. Nu kommer vi vara USAs hundar i hundratals år. Är ditt Rysslandhat verkligen värt det? USA är inte någons vän.
Citera
2023-11-13, 09:55
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVildeSvensken
Tror tyvärr inte Ryssland kollapsar. Finns så otroligt Mycket gas och oljepengar dom har fått in genom åren så dom har nog inte ens behövt skrapa lite på ytan av sina rikedomar än.
Citera
2023-11-13, 10:32
Medlem
Hela den här historien är planterad är Ryzzka psyops. Originalkällan är Ryzzk.

Att TS sprider propaganda från Mordor må vara hänt men att denna tidningsanka får sådan spridning i etablerad media bör ställa till eftertanke. Mordor är duktiga på påverkansoperationer men man kan tycka att de som borde vara duktigast på att identifiera dessa, våra journalister, misslyckas med detta gång på gång är faktiskt mycket graverande. Det är inte bara vi i Sverige som har problem med den växande kakistokratin...
Citera
2023-11-13, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Ber om ursäkt om ordvalet var fel men jag syftade till att gruppen agerat på egen hand utan tillstånd från ledningen/Zelensky.
Vad tycker du själv blir rätt ordval i en sådan situation så kan jag ändra om jag håller med.

Du tror på fullaste allvar på denna lögn? Klart han var medveten om det. Säkert USA som själv gett klartecken för att stoppa importen av gas USA’s mål har från första början varit att få EU’s industri på knäna för att sedan handplocka bolag från EU till USA. Därför det inte tog lång tid för spränga röret.

Pinsammaste var väl dom påstående att Putin själv tagit tre ande tag och med en kniv i munnen simmat ut och stjärt upp rören med enbart en kniv och hans ryska fysik

Nä man blir rätt så trött på att hela tiden bli matad med västerländsk propaganda. Min fråga här är: När får resten av världen ta del av utredningen som Norden utförde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in