• 1
  • 2
2023-11-12, 04:10
Bannlyst
DN Skriver ett snyftrepoptrget om Brian. Brian tillhör inte den Svenska folkstammen och saknar blod & jordkoppling till Sverige, han är dessutom för detta fängelse kund, så han har redan belasta det Svenska samhället med att bo världen lyxigaste fängelse.

Men inte i natt. Då satt han uppe och skrev en anmälan till JO med frågan om hur myndigheterna tänker att han ska klara sig på 2 188 kronor per månad efter att hyran är betald. Pengar som ska räcka till mat, kläder, hygienartiklar och busskort.

Brian tycker att skattebetalarna i en kommun i Norra Sverige skall försörja Brian. Oftast har Norrlänska kommuner en skattesats på 33:- till 35:- per 100:- i skatt. Som jämförelse Österåker har runt 29:-

”Jag har under större delen av denna månad varit så hungrig att jag varit tvungen att välja mellan att lägga mig hungrig eller snatta. Såvitt jag förstår är det inte socialtjänstens jobb att göra mig till en kriminell”, skriver han till JO.

Brian tycker du och jag har som byggt Sverige, dvs har som rätt att leva i Sverige pga vår jord och blokoppling till Sverige. , att samhället skall mata honom med stekta sparvar och houngen skall flytta på våra gator.

– Men jag ser det inte som att jag ska tjäna på samhället. Det är samhället som ska tjäna på mig.

https://www.dn.se/sverige/brian-lamn...n-fa-en-dodad/

Frågor :
1) Bör inte Brian åka hem till Afrika ingen istället för tycka att vi Svenska skall försörja honom?
2) Socialbidragsnormen har höjts 8% , hur mycket har du fått löneökning?
3) Om man hamnar på sjukhus, dår man betala säga 100:- om dagen. Borde inte vara samma sak för fängelsedömda personer, att dom får en skuld på 500:- om dagen för den vård dom har fått i fängelse?
4) Är det rimligt att vi skall betala världens högsta skatter för att såna som Brian skall ha de gött?
Senast redigerad av 31G350125 2023-11-12 kl. 04:13.
Citera
2023-11-12, 04:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
DN Skriver ett snyftrepoptrget om Brian. Brian tillhör inte den Svenska folkstammen och saknar blod & jordkoppling till Sverige, han är dessutom för detta fängelse kund, så han har redan belasta det Svenska samhället med att bo världen lyxigaste fängelse.

Men inte i natt. Då satt han uppe och skrev en anmälan till JO med frågan om hur myndigheterna tänker att han ska klara sig på 2 188 kronor per månad efter att hyran är betald. Pengar som ska räcka till mat, kläder, hygienartiklar och busskort.

Brian tycker att skattebetalarna i en kommun i Norra Sverige skall försörja Brian. Oftast har Norrlänska kommuner en skattesats på 33:- till 35:- per 100:- i skatt. Som jämförelse Österåker har runt 29:-

”Jag har under större delen av denna månad varit så hungrig att jag varit tvungen att välja mellan att lägga mig hungrig eller snatta. Såvitt jag förstår är det inte socialtjänstens jobb att göra mig till en kriminell”, skriver han till JO.

Brian tycker du och jag har byggt Sverige, vi har som rätt att leva i Sverige , att han samhället skall mata honom med stekta sparvar.

– Men jag ser det inte som att jag ska tjäna på samhället. Det är samhället som ska tjäna på mig.

Frågor :
1) Bör inte Brian åka hem till Afrika ingen istället för tycka att vi Svenska skall försörja honom?
3) Om man hamnar på sjukhus, dår man betala säga 100:- om dagen. Bord inte vara samma sak för fängelsedömda personer, att dom får en skuld på 500:- om dagen för den vård dom har fått i fängelse?
4) Är det rimligt att vi skall betala världens högsta skatter för att såna som Brian skall ha de gött?

Var har du fått det ifrån, att "socialbidragsnormen" har höjts med 8 %? För övrigt heter det försörjningsstöd. Och de "lyxigaste" fängelserna finns i Norge & på Island.
Citera
2023-11-12, 04:17
Medlem
2188:- efter att räkningarna är betald. Det går, han kan väl grilla mjöl och vatten bröd. Riktig negerföda. Men ja, det ska inte vara någon räkmacka att gå på bidrag. Skaffa ett jobb och bidra istället Brian.
Citera
2023-11-12, 04:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Var har du fått det ifrån, att "socialbidragsnormen" har höjts med 8 %? För övrigt heter det försörjningsstöd.

Det stod i artikeln att socialbidragsnormen har skystera med 8.6% uppåt för dem som lever på bidrag ifrån fattigvården.

Annars kan man läsa mer här.
Regeringen har beslutat att samtliga delposter i riksnormen räknas upp med 8,6 procent för år 2023.

Riksnormen inom försörjningsstödet fastställs årligen och grundar sig på Konsumentverkets senaste pris- och konsumtionsundersökningar samt på regeringens prognos för konsumentprisindex (KPI) för innevarande år. Enligt 4 kap. 3 § SoL ska riksnormen täcka skäliga kostnader för utgifts*posterna livsmedel, kläder och skor, lek och fritid, förbruk*nings*varor, hälsa och hygien samt dagstidning och telefon.

Beloppen för respektive utgiftspost framgår i förordningen om ändring i socialtjänstförordningen (2001:937).

https://www.regeringen.se/artiklar/2...23-faststalld/

Citat:
Ursprungligen postat av GroggNazisten
2188:- efter att räkningarna är betald. Det går, han kan väl grilla mjöl och vatten bröd. Riktig negerföda. Men ja, det ska inte vara någon räkmacka att gå på bidrag. Skaffa ett jobb och bidra istället Brian.

Särskilt inte när man har varit fängelsekund.
Senast redigerad av 31G350125 2023-11-12 kl. 04:25.
Citera
2023-11-12, 05:06
Medlem
Haajibs avatar
Varför tar man bara inte bort bidraget för all framtid om de begår brott?
Citera
2023-11-12, 05:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Brian tycker du och jag har som byggt Sverige, dvs har som rätt att leva i Sverige pga vår jord och blokoppling till Sverige. , att samhället skall mata honom med stekta sparvar och houngen skall flytta på våra gator.

Frågor :
3) Om man hamnar på sjukhus, dår man betala säga 100:- om dagen. Borde inte vara samma sak för fängelsedömda personer, att dom får en skuld på 500:- om dagen för den vård dom har fått i fängelse?

1. Jag skiter i var Brian bor
2. Mellan åren 2013-2023 så har min löneökning i medeltal varit 10% per år
3. Nej 100:- och 500:- är inte ”samma sak”
4. Jag betalar skatt för att jag ska ha det gött och för att du ska få lära dig läsa, stava och räkna. Du misslyckades med det kan jag tycka.
Citera
2023-11-12, 05:23
Medlem
Barkbröd, det har fungerat tidigare.
Ta eget ansvar för ditt liv.
Citera
2023-11-12, 08:02
Jag läste reportaget om Brian. Han har idag en timanställning i vården, enligt reportaget.
Jag kände igen mig i Brians situation och den ekonomi jag har haft i perioder. I dagens penningvärde efter inflationen är Brians situation därför välbekant, inklusive timanställning.

Brian vill inte dela sitt efternamn för att kunna få jobb. Att han lämnat den kriminella banan för att leva i fattigdom och dessutom ställer upp med förnamn och ansikte i tidningen hedrar honom, alldeles oavsett hans tidigare gärningar, som jag gissar att han avtjänat straff för.

Brian blir ett ansikte utåt för ensamstående med bidrag och deras utsatta situation. Visst var det utmanande även för mig att det var en före detta kriminell som vågade ge detta ett ansikte, då jag avskyr allt vad kriminaliteten gjort mot mitt en gång trygga land, men det tar inte bort Brians mod. Må han fortsätta orka göra rätt val.

Ni som tramsar om "afrikan".

...
Citera
2023-11-12, 08:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Jag läste reportaget om Brian. Han har idag en timanställning i vården, enligt reportaget.
Jag kände igen mig i Brians situation och den ekonomi jag har haft i perioder. I dagens penningvärde efter inflationen är Brians situation därför välbekant, inklusive timanställning.

Brian vill inte dela sitt efternamn för att kunna få jobb. Att han lämnat den kriminella banan för att leva i fattigdom och dessutom ställer upp med förnamn och ansikte i tidningen hedrar honom, alldeles oavsett hans tidigare gärningar, som jag gissar att han avtjänat straff för.

Brian blir ett ansikte utåt för ensamstående med bidrag och deras utsatta situation. Visst var det utmanande även för mig att det var en före detta kriminell som vågade ge detta ett ansikte, då jag avskyr allt vad kriminaliteten gjort mot mitt en gång trygga land, men det tar inte bort Brians mod. Må han fortsätta orka göra rätt val.

Ni som tramsar om "afrikan".

...

Han hör hemma i Afrika vad han gör han i Sverige? Afrikan får väl ta hand om sin egna söner. Jag har som Svenskt levt på bidrag på 90 talet, då var 100 ggr tuffare än idag efter Palme hade kört Svensk ekonomi i bottten. Men till skillnad ifrån Brian är jag Svensk, har rätt att leva i Sverige.
Citera
2023-11-12, 08:41
Medlem
Helt klart är att Sverige inte under några omständigheter behöver fler lågutbildade lågfungerande kriminella män från resten av världen.
För att öka tryggheten och välfärden för de som endera verkligen är svenskar endera är normal-/högfungeande laglydiga bör Brian och många andra tvingas lämna Sverige för alltid.
Citera
2023-11-12, 08:45
Citat:
Han hör hemma i Afrika vad han gör han i Sverige? Afrikan får väl ta hand om sin egna söner. Jag har som Svenskt levt på bidrag på 90 talet, då var 100 ggr tuffare än idag efter Palme hade kört Svensk ekonomi i bottten. Men till skillnad ifrån Brian är jag Svensk, har rätt att leva i Sverige.

Hur var det att leva på bidrag på 90-talet?
Asylfrågan är uppe för förhandling. Vad jag förstår så har alla som vistas i Sverige varken asylskäl eller arbetstillstånd, vilket såklart förser den svarta marknaden med arbetskraft.
Citera
2023-11-12, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ConvoPost
Hur var det att leva på bidrag på 90-talet?
Asylfrågan är uppe för förhandling. Vad jag förstår så har alla som vistas i Sverige varken asylskäl eller arbetstillstånd, vilket såklart förser den svarta marknaden med arbetskraft.

Regeringen har inte gjort tillräcklig för strypa anhörighets invandringen till Sverige, det därför Sverige har sån dålig ekonomi just nu.

Men gick upp på socialen och sedan till ner systemet på 90 talet. Var faktiskt chockad första gången jag fick socialbidrag, ingen motprestation krävdes. Man behövde bara visa att man hade nollkronor i inkomst.

Det var knepigare då , att jaga låga priser , men eftersom internet var en fluga på 90 talet.

Hade man mörk hudfärg så var kraven nada i prinpicpe att få socialbidrag.

Eftersom man hade tjänat sitt fonsterland väldig många månaders lump och man närmast var klassad som krigsveteran, så hade man väl rätt till detta.
Senast redigerad av 31G350125 2023-11-12 kl. 08:55.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in