DN Skriver ett snyftrepoptrget om Brian. Brian tillhör inte den Svenska folkstammen och saknar blod & jordkoppling till Sverige, han är dessutom för detta fängelse kund, så han har redan belasta det Svenska samhället med att bo världen lyxigaste fängelse.
Men inte i natt. Då satt han uppe och skrev en anmälan till JO med frågan om hur myndigheterna tänker att han ska klara sig på 2 188 kronor per månad efter att hyran är betald. Pengar som ska räcka till mat, kläder, hygienartiklar och busskort.
Brian tycker att skattebetalarna i en kommun i Norra Sverige skall försörja Brian. Oftast har Norrlänska kommuner en skattesats på 33:- till 35:- per 100:- i skatt. Som jämförelse Österåker har runt 29:-
”Jag har under större delen av denna månad varit så hungrig att jag varit tvungen att välja mellan att lägga mig hungrig eller snatta. Såvitt jag förstår är det inte socialtjänstens jobb att göra mig till en kriminell”, skriver han till JO.
Brian tycker du och jag har som byggt Sverige, dvs har som rätt att leva i Sverige pga vår jord och blokoppling till Sverige. , att samhället skall mata honom med stekta sparvar och houngen skall flytta på våra gator.
– Men jag ser det inte som att jag ska tjäna på samhället. Det är samhället som ska tjäna på mig.
https://www.dn.se/sverige/brian-lamn...n-fa-en-dodad/
Frågor :
1) Bör inte Brian åka hem till Afrika ingen istället för tycka att vi Svenska skall försörja honom?
2) Socialbidragsnormen har höjts 8% , hur mycket har du fått löneökning?
3) Om man hamnar på sjukhus, dår man betala säga 100:- om dagen. Borde inte vara samma sak för fängelsedömda personer, att dom får en skuld på 500:- om dagen för den vård dom har fått i fängelse?
4) Är det rimligt att vi skall betala världens högsta skatter för att såna som Brian skall ha de gött?