Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^
Du fick mig att fnittra
Men jag tycker faktiskt Goitom ska få en chans i en träningsmatch iaf, Henrik Larsson kanske inte måste starta varje

En intressant jämförelse (om man nu kan göra en sån...):
Henrik Larssons 1:a säsong i Barcelona 12 matcher 3 mål.
Henok Goitoms 1:a säsong i Valladolid (2:a i La Liga) 14 matcher 5 mål (hittills).
Henok har liksom Henrik gjorde pendlat mellan att vara startman och inhoppare.
Jämför man dessutom lagen: Barcelona har denna säsong petat in 63 mål medans Valladolid gjort 28. Lite tuffare att spela i Valladolid. Inga 7-1 segrar där man får några gratismål i statistiken. Lägg därtill att Larsson var ruggigt mer rutinerad.
Men, som sagt, svårt att göra en rättvisande jämförelse, så ta allt med några kilo salt...
(Håller dock Marcus Berg högre, karln tycks göra mål på allt. Tycker dock Henok är en intressant spelare som det hörs för lite om)