2008-11-10, 18:05
Medlem
the head honchos avatar
Berget femma i skytteligan (7 mål, 1 på straff), Pettarn sjua i skytteligan med 5 mål. Skytteligan leds av M. El Hamdaoui på 13 mål. Pettarn och Bergets lag (FC Groningen) ligger fyra i ligan bakom; Ajax, AZ och NAC Breda, men före bl.a.; Feyenoord, De Graafschap, FC Volendam och PSV.
Citera
2008-11-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Posta gärna lite statistik på alla svenskar så blir det lite roligare
Har försökt hitta skytteliga-tabeller, men så inte funnit. Sportal har många ligor med de jag sett är utdaterade. Någon som har något tips på området?
Citera
2008-11-10, 21:37
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Har försökt hitta skytteliga-tabeller, men så inte funnit. Sportal har många ligor med de jag sett är utdaterade. Någon som har något tips på området?

http://www.soccerboards.com/scorers.php
Citera
2008-11-10, 22:24
Medlem
the head honchos avatar
http://soccerway.com/national/netherlands/eredivisie/

^^^ Bra sida för resultat/tabeller/målskyttar/skytteligor för typ alla ligor.

I senaste matchen gjorde både Berget och Pettarn mål!
Citera
2008-11-11, 01:19
Medlem
Rick Derriss avatar
Albin Ekdal spelade tydligen en hel halvlek för Juventus i Serie A senast. Någon som såg hur han skötte sig? I debuten var han högst medioker har jag fått höra.
Citera
2008-11-11, 14:43
Medlem
TheDrifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Albin Ekdal spelade tydligen en hel halvlek för Juventus i Serie A senast. Någon som såg hur han skötte sig? I debuten var han högst medioker har jag fått höra.

Såg inte matchen själv men läste på www.svenskafans.com att han hade varit bra. Han fick desutom högst betyg i Juve bortsett från Del Piero. Där emot såg jag han i debuten och där var han ju ganska medioker ja! Men det var det fler i Juve som var. Däremot så tyckte jag att han var duktig när jag såg han på försäsongen. Ganska Sjukt att han redan nu får speltid i Juve. Det trodde jag inte när dem värvade honnom.
Citera
2008-11-11, 15:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDrifter
Såg inte matchen själv men läste på www.svenskafans.com att han hade varit bra. Han fick desutom högst betyg i Juve bortsett från Del Piero. Där emot såg jag han i debuten och där var han ju ganska medioker ja! Men det var det fler i Juve som var. Däremot så tyckte jag att han var duktig när jag såg han på försäsongen. Ganska Sjukt att han redan nu får speltid i Juve. Det trodde jag inte när dem värvade honnom.

Det är väl egentligen bara ett bevis på att Juve är långt ifrån en bred stark trupp. För Albins del kan man se det som positivt att han får speltid, för Juve är det nog snarare negativt, då det beror på att kanske 1 eller 2 innermittfältare är skadade, och då blir nästan Albin tvungen att gå in som ordinarie.. Juve är ju vidare i CL, så jag hoppas att de kan lyckas locka till sig någon spelare nu i januari.. kanske nån som inte fått spela så mycket å.. Gärna en mittfältare, men backlinjen skulle också kunna förstärkas.
Citera
2008-11-11, 15:56
Medlem
Rick Derriss avatar
Citat:
Hittar inte själva artikeln. Kan du länka till den?
Citera
2008-11-11, 15:58
Medlem
jerpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick Derris
Hittar inte själva artikeln. Kan du länka till den?
http://www.svenskafans.com/italien/juventus/artikel.asp?id=264305
Citera
2008-11-13, 00:33
Medlem
TheDrifters avatar
tack för att du länkade å mig

Pumpking: Jag håller med dig. Men Juve har trotts allt så pass många bra innermittfältare. Så jag tror inte Albin kommer att ha en chans att bli ordinarie innom dem närmaste två säsongerna. Men man vet aldrig. Jag trodde inte att han skulle få spela alls. Hoppas dock att jag har fel och att Albin blommar ut och kan bli en stark mittfältare i Landslaget för oss om några år.
Citera
2008-11-13, 12:51
Medlem
Citat:
tack för att du länkade å mig

Pumpking: Jag håller med dig. Men Juve har trotts allt så pass många bra innermittfältare. Så jag tror inte Albin kommer att ha en chans att bli ordinarie innom dem närmaste två säsongerna. Men man vet aldrig. Jag trodde inte att han skulle få spela alls. Hoppas dock att jag har fel och att Albin blommar ut och kan bli en stark mittfältare i Landslaget för oss om några år.

Är det någon mer än jag som skulle vilja se att Albin blir uttagen i A-laget och får följa med på matcherna och iallafall se och lära?.
Tror det skulle kunna gynna honom
Citera
2008-11-13, 13:52
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cashmanone
Är det någon mer än jag som skulle vilja se att Albin blir uttagen i A-laget och får följa med på matcherna och iallafall se och lära?.
Tror det skulle kunna gynna honom

Tycker det kan vänta iaf 1 säsong.. Han kommer ändå inte få spela i landslaget förrens tidigast 22..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in