2024-12-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchoklad2404
Carlgren höll nollan idag mot Rennes som Nantes vann med 1-0, han släppte in ett mål som visserligen inte räknades i slutminuten efter VAR.

Bra fråga om varför det är först nu 10 år efter U21-turneringen han får det där lyftet i karriären, kanske hade varit en annan sak om det hade varit Carlgren som Janne hade satsat på som målis istället för Olsen efter EM 2016, vad vet jag?
Nej Carlgren kändes för tam jämte Robin,även om Robin inte va fast i nåt klubblag va han överlägset bäst där o lång tid fram.
Jag har varit inne på de förr,det e nåt fel på vår utveckling påmålvaktsidan,i yngre åldrar har vi haft en del målvakter som stått ut,men sen då,allt stannat upp.
Haft många mörka år,nu börjar de se ljusare ut,med flera målvakter I högre ligor.
Målvakter I Sverige ska så tidigt de kan,dra utomlands få lärdom,
Citera
2024-12-09, 11:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
På tal om svenska målvakter så har vår gamle u-21 hjälte Patrik Carlgren fått speltid i Nantes och gjort det bra nu på sistonde. Forsätter vi i Frankrike så fick Nanasi tydligen spela vänsterback i dag.
Oväntat med Carlgren där. Dom två sista matcherna har Sofascore get honom bäst betyg i Nantes. Snyggt.
Men jag kollade Nanasi på Sofascore och Fotmob också, enligt båda två så har han spelat vänsterytter eller anfallare dom senaste matcherna i alla fall. Inte alltid det stämmer med verkligheten dock, men båda två har honom på sin vanliga plats.
Citera
2024-12-09, 12:07
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men jag kollade Nanasi på Sofascore och Fotmob också, enligt båda två så har han spelat vänsterytter eller anfallare dom senaste matcherna i alla fall. Inte alltid det stämmer med verkligheten dock, men båda två har honom på sin vanliga plats.

Måste vart min app som visade fel då.
Citera
2024-12-09, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Måste vart min app som visade fel då.

Vilken app är det du använder? Mycket konstigt att Nanasi skulle vara vänsterback, hos Sofascore som jag brukar använda var han vänsterytter
Citera
2024-12-09, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Nej Carlgren kändes för tam jämte Robin,även om Robin inte va fast i nåt klubblag va han överlägset bäst där o lång tid fram.
Jag har varit inne på de förr,det e nåt fel på vår utveckling påmålvaktsidan,i yngre åldrar har vi haft en del målvakter som stått ut,men sen då,allt stannat upp.
Haft många mörka år,nu börjar de se ljusare ut,med flera målvakter I högre ligor.
Målvakter I Sverige ska så tidigt de kan,dra utomlands få lärdom,

Förstår vad du menar. Sådana som Viktor Noring och Pontus Dahlberg slog igenom i Allsvenskan som 18-åringar och spåddes som framtiden i landslaget, men sen när det var dags att dra utomlands försvann dem helt och hållet.

Viktor Johansson och JWZ är nu i samma ålder (26) som Robin Olsen var när han i sin tur fick ta över efter Isaksson, inte helt ovanligt numera att målvakter kommer igång först när dem inte direkt är i talangåldern längre eftersom målvakter kan hålla på tills dem är närmare 40
Senast redigerad av Kexchoklad2404 2024-12-09 kl. 17:04.
Citera
2024-12-12, 11:22
Medlem
Katastrofen1s avatar
Emil Holm har tagit en startplats i Bologna.
Citera
2024-12-12, 16:51
Medlem
Kalikamars avatar
Jens Cajuste har blivit utsedd till månadens spelare (November) i Ipswich.
Citera
2024-12-14, 21:06
Medlem
Anthony Elanga avgjorde matchen för Nottingham mot Aston Villa med 2-1 målet på tilläggstid

Alexander Isak med mål och assist mot Leicester City
Citera
2024-12-15, 23:50
Medlem
Kulusevski med nytt mål mot Southamton.

Bergvall gjorde sin första start i Premier League.

Nanasi bröt sin måltorka idag.

Amin Sarr gjorde mål för sitt Hellas Verona idag.
Citera
2024-12-16, 05:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Sonko gjorde 1-0 för Gent igår.
Citera
2024-12-18, 18:56
Avslutad
Carl Starfelt får erkännande för sina insatser.
Citat:
Svensken är uppskattad i den spanska kuststaden. Nu uppmärksammar lokaltidningen Faro de Vigo hur svensken överglänser alla andra spelare i en statistisk aspekt av spelet.

"Statistiken visar att han är en av de mest pålitliga backarna i Europa”, skriver tidningen och hänvisar till att Starfelt har 93,8 procent lyckade passningar. Med detta facit är svensken bäst av alla i La Liga och sjätte bästa back i de fem stora ligorna.

https://www.fotbollskanalen.se/spanien/uppmarksammas-har-ar-carl-starfelt-bast-spanien/
Citera
2024-12-29, 20:18
Medlem
Det går väldigt bra för våra målvakter i Championchip . Viktor Johansson i Stoke, gjorde en kanon match idag mot Sunderland.

Jacob Widell Zetterström storspelar i detta nu mot Leeds. Och har stått för några otroliga räddningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in