2022-02-07, 10:49
  #3889
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Gudmundsson tillbaka som startspelare och vänsterback(!) när Lille åkte på däng med 5-1 mot PSG.
Har ingen koll på honom direkt hur har det gått för honom? Inte direkt en startspelare verkar det som.
Citera
2022-02-07, 11:38
  #3890
Medlem
Benjamin gjorde sin första match för Nordsjälland i helgen när dom spelade mot CSKA Moskva, dom förlorade med 1-0, han spelade 70 minuter som #9, skulle nog säga att han var typ bäst i laget, borde kanske gjort ett mål dock men ryssen gjorde en fin dubbelräddning.

Benjamin spelar 70 minuter och visar upp sin fantastiska löpkapacitet. Han vill vara nära bollen och vara med i kombinationsspelet, men han är också farlig i sina djupa löpningar ner bakom motståndarens bakre linje. Så vi kommer att ha stor nytta av honom - det råder ingen tvekan om det.

Svensson spelar också på vänsterbacken.
Citera
2022-02-07, 14:15
  #3891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Har ingen koll på honom direkt hur har det gått för honom? Inte direkt en startspelare verkar det som.

Känns som han får mer och mer speltid iaf. Men det har ju varit som vänstermittfältare. Gissar på att dom hade nån skada/avstängning på vänsterbacken denna gång. Eller så är tränaren lika förvirrad som oss här om vilken position han spelar på.
Citera
2022-02-07, 14:55
  #3892
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuudV
Känns som han får mer och mer speltid iaf. Men det har ju varit som vänstermittfältare. Gissar på att dom hade nån skada/avstängning på vänsterbacken denna gång. Eller så är tränaren lika förvirrad som oss här om vilken position han spelar på.
Spelade inte han vänsterback en del i Groningen eller är det något jag bara fått för mig?
Citera
2022-02-07, 15:21
  #3893
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Spelade inte han vänsterback en del i Groningen eller är det något jag bara fått för mig?
Han spelade wingback. Och det finns ett par puckon här som tror att wingback och ytterback är samma sak och då också bestämde att han var Sveriges solklart bästa ytterback.
Citera
2022-02-08, 10:18
  #3894
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han spelade wingback. Och det finns ett par puckon här som tror att wingback och ytterback är samma sak och då också bestämde att han var Sveriges solklart bästa ytterback.
Åh fan inklusive jag då. Vad är skillnaden på Wingback och ytterback? Enligt Google var det samma sak.
Citera
2022-02-08, 10:38
  #3895
Medlem
Kalikamars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han spelade wingback. Och det finns ett par puckon här som tror att wingback och ytterback är samma sak och då också bestämde att han var Sveriges solklart bästa ytterback.

Enligt transfermarkt.com så spelade han 13 matcher som vänsterback i ett gammalt hederligt 442 och 9 matcher som "wingback" i ett 352-system samt några matcher som västerytter när han var i Groningen.

I Lille har han också oftast spelat vänsterback i en fyrbackslinje däribland alla matcher han startat.
Citera
2022-02-08, 10:56
  #3896
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Åh fan inklusive jag då. Vad är skillnaden på Wingback och ytterback? Enligt Google var det samma sak.

Som ytterback har du ett större defensivt ansvar, och oftast lite mindre ansvar i anfallsspelet då det oftast finns fler spelare som t ex kan hålla bredden, så det är viss skillnad i t ex positionsspel och situationerna som spelaren hamnar i, zoomar man ut lite så handlar det ju om hur man balanserar laget och ansvarsfördelningen bland spelarna på plan.

Edit:

"When you play as a wing-back you don't actually have to defend as much. At full-back you have to properly defend.

You have a lot of one-vs-ones and you have a lot of players running off the back of you [at full-back], so you have to be switched on at all times. Your body position and everything about it defensively is totally different.
"

Matt Doherty
Citera
2022-02-08, 12:57
  #3897
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Han spelade wingback. Och det finns ett par puckon här som tror att wingback och ytterback är samma sak och då också bestämde att han var Sveriges solklart bästa ytterback.

Har avhandlats tidigare, han gjorde fler matcher som ytterback i Groningen när klubbar som Milan och Manchester City visade intresse så du kanske ska vara försiktig med att kalla andra för puckon? Han är möjligtvis snäppet efter Augustinsson men med tanke på sin ålder så är han före M. Olsson och Bengtsson i potential.
Citera
2022-02-08, 15:09
  #3898
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Åh fan inklusive jag då. Vad är skillnaden på Wingback och ytterback? Enligt Google var det samma sak.
Kör man wingbacks så har man tre mittbackar, och wingbackarna blir då nått mellanting mellan yttermittfältare och ytterback. Beroende då på om wingbacken har sin styrka i offensiven eller defensiven så kan det bli en väldig skillnad. En offensiv wingback kan mycket väl vara mer offensiv än en vanlig yttermittfältare om man kör ett gammalt klassisk rakt mittfält (som väl knappt existerar längre).

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Har avhandlats tidigare, han gjorde fler matcher som ytterback i Groningen när klubbar som Milan och Manchester City visade intresse så du kanske ska vara försiktig med att kalla andra för puckon? Han är möjligtvis snäppet efter Augustinsson men med tanke på sin ålder så är han före M. Olsson och Bengtsson i potential.
Så länge folk påstår att wingback är samma sak som ytterback i diverse olika tvärsäkra påståenden så kommer jag fortsätta kalla dom för puckon. Det är helt ok att inte riktigt ha full koll på skillnaden, som regndroppen ovan, men om man inte har koll, så ska man låta bli att komma med tvärsäkra uttalanden.

Det kan säkert stämma att han spelade en del ytterback också, men varenda gång folk här i tråden började tjata om hur fantastisk han varit i en match så visade det sig att han hade spelat wingback. Ibland till och med yttermittfältare. Inklusive dom gångerna det på någon slumpmässig statistiksida hade stått att han spelade ytterback.

EDIT: Före dom i potential, det kan jag absolut köpa, men det betyder inte att han är bättre som ytterback i ett svenskt landslag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalikamar
Enligt transfermarkt.com så spelade han 13 matcher som vänsterback i ett gammalt hederligt 442 och 9 matcher som "wingback" i ett 352-system samt några matcher som västerytter när han var i Groningen.

I Lille har han också oftast spelat vänsterback i en fyrbackslinje däribland alla matcher han startat.
Se svaret till OvissFramtid, kanske transfermarkt var en av dom där slumpmässiga statistiksidorna.
Citera
2022-02-08, 22:14
  #3899
Medlem
regndroppens avatar
Gyökeres mål för Coventry, tre matcher i rad nu va?
Citera
2022-02-09, 09:19
  #3900
Medlem
Poya Asbaghis har fortfarande inte vunnit en match på 12 försök med sin klubb barnsley som han tog över som tränare.

Har egentligen aldrig förstått hans hype inom tränar världen..förstod aldrig hur en FD storklubb kunde anställa honom,hur han blev u21 landslaget får mig klia mig i huvudet..

Tror nu faktiskt han bränt sin chans på elittränare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in