Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-10, 00:41
  #1
Medlem
Facebook vill nu ta betalt för sin sajt, många har avregistrerat sig av de som kunde göra det, vem blir den som skapar nya facebook? Det går att tjäna pengar på såna tjänster även om de är gratis, och det är via reklam och appar, ändå inför de en avgift till på det.

Vem blir den som skapar den nya facebook?
Citera
2023-11-10, 00:54
  #2
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Facebook vill nu ta betalt för sin sajt, många har avregistrerat sig av de som kunde göra det, vem blir den som skapar nya facebook? Det går att tjäna pengar på såna tjänster även om de är gratis, och det är via reklam och appar, ändå inför de en avgift till på det.

Vem blir den som skapar den nya facebook?
Det finns ingen som kommer att göra det.
Hur Facebook tänkt sig att ta betalt på vilket vis vet jag inte,men jag vet att jag inte kommer betala.
Citera
2023-11-10, 00:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det finns ingen som kommer att göra det.
Hur Facebook tänkt sig att ta betalt på vilket vis vet jag inte,men jag vet att jag inte kommer betala.

Logga in, trycker du på fel knapp måste du betala 190kr i månaden. Dom har ju inkasso etc.
Citera
2023-11-10, 00:56
  #4
Avstängd
FarliKorvs avatar
Använder folk Facebook?

Komplement finns redan i överflöd så något nytt facebook kommer inte skapas.
Citera
2023-11-10, 00:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Komplement finns redan i överflöd så något nytt facebook kommer inte skapas.

Varför inte skapa ett gratis facebook? Ser inga problem med det.
Citera
2023-11-10, 00:59
  #6
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Logga in, trycker du på fel knapp måste du betala 190kr i månaden. Dom har ju inkasso etc.
Ja det var det jävligaste jag hört 190kr de kan kyssa mig därbak.
Men skulle jag trycka på fel knapp om jag loggade in får de svårt med inkasso, jag har inte mycket inf om mig där och absolut ingen bild.
Citera
2023-11-10, 01:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Ja det var det jävligaste jag hört 190kr de kan kyssa mig därbak.
Men skulle jag trycka på fel knapp om jag loggade in får de svårt med inkasso, jag har inte mycket inf om mig där och absolut ingen bild.

Dom har IP-adresser.

Gratis tjänster borde finnas kvar, netflix, facebook, kan ju tjäna pengar via reklam, varför vill de ta en avgift? Reklam fungerar på ett bra sätt också. Jag förstår inte på dem.
Citera
2023-11-10, 01:02
  #8
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Varför inte skapa ett gratis facebook? Ser inga problem med det.
Det finns inget intresse för någon att skapa ett nytt, finns inga pengar att hämta där, och numera finns det så mycket annat.
För övrigt jag har aldrig förstått mig mig på Facebook, sitta där och visa bilder och annat skit som semesterresor etc.
Citera
2023-11-10, 01:05
  #9
Medlem
che3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Dom har IP-adresser.

Gratis tjänster borde finnas kvar, netflix, facebook, kan ju tjäna pengar via reklam, varför vill de ta en avgift? Reklam fungerar på ett bra sätt också. Jag förstår inte på dem.
Nu skall jag inte logga in på Facebook men om jag skulle få för mig att göra detta trots din varning så blir det VPN eller TOR
Citera
2023-11-10, 01:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av che3
Det finns inget intresse för någon att skapa ett nytt, finns inga pengar att hämta där, och numera finns det så mycket annat.
För övrigt jag har aldrig förstått mig mig på Facebook, sitta där och visa bilder och annat skit som semesterresor etc.

Trycker man så gör man abonemang med facebook, och måste betala 190kr i månaden. Hellre att man skapar sin egen hemsida med domän namn, och betalar 190kr för själva hostingen och domännamnet.

Egen blogg dvs.
__________________
Senast redigerad av Ravensheld 2023-11-10 kl. 01:09.
Citera
2023-11-10, 01:09
  #11
Medlem
Al-Gore-Rytms avatar
Det är lite följa john på det här med att gratistjänster tar betalt: Twitter, Youtube, Facebook. Om det är samordnat vet jag inte, kanske, för jag tror att konglomeraten har ett tryck på sig att få bort alternativkulturen med utmanande narrativ. Det blir nog svårt att få kapital till en sådan tjänst numera, därför att många upstarts har varit tillväxktorienterade men helt utan vinst. De har dränerat kapital som skapats av inflation, vilket åkt in i tillgångar och som sagt nya marknader där vinstmodellen inte ens funnits. Det blir nog ett fåtal konglemerat hädanefter. Hoppas inte det, men ganska troligt. Networkmodellen. Etablerade kanaler som påstås vara trovärdiga.
Citera
2023-11-10, 01:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Gore-Rytm
Det är lite följa john på det här med att gratistjänster tar betalt: Twitter, Youtube, Facebook. Om det är samordnat vet jag inte, kanske, för jag tror att konglomeraten har ett tryck på sig att få bort alternativkulturen med utmanande narrativ. Det blir nog svårt att få kapital till en sådan tjänst numera, därför att många upstarts har varit tillväxktorienterade men helt utan vinst. De har dränerat kapital som skapats av inflation, vilket åkt in i tillgångar och som sagt nya marknader där vinstmodellen inte ens funnits. Det blir nog ett fåtal konglemerat hädanefter. Hoppas inte det, men ganska troligt. Networkmodellen. Etablerade kanaler som påstås vara trovärdiga.

Vad tryckte du på när du logga in? Gratis eller betald?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback