2024-05-08, 15:26
Medlem
Tänk att det fanns en tid när det räckte att titta och lyssna på framförandet och därefter diskutera och om man så vill rösta på det bidrag man tyckte bäst om. Nu ska det bråkas om allt och det här speglar vårt samhälle till 100%.
2024-05-08, 15:28
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Sa de inte att de var en annan artist som fuskade, och de skickade hon som deltog istället ?

Njaa, nej. Tydligen var det förra året som det förekom en skandal i polska uttagningen där vinnaren hade personliga kopplingar till juryn och det bidrag som kom tvåa fick tre gånger fler röster av tv-tittarna. Dessutom ändrades reglerna mitt i direktsändning. Sjukt men sant...

Så i år valde de att låta en liten jury utse vilket bidrag som skulle gå vidare. Jag hörde ett rykte om att hennes pappa hade stort inflytande. Jag kan inte hitta informationen någonstans just nu men kanske någon annan vet mer.
2024-05-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Tänk att det fanns en tid när det räckte att titta och lyssna på framförandet och därefter diskutera och om man så vill rösta på det bidrag man tyckte bäst om. Nu ska det bråkas om allt och det här speglar vårt samhälle till 100%.

Jadu. Det var länge sen ESC handlade om musik. Mer korrekt att kalla det vänsterns årliga konvention.
Där röstar de om vad som ska vara orasistiskt för året.
2024-05-08, 15:45
Medlem
Israel, hoppas de vinner
2024-05-08, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Teabag
Japp. Skandal, men inte helt oväntat. Farah Abadis föräldrar är ju palestinska flyktingar om jag inte minns fel. Bara det gör ju henne olämplig som programledare.

Om SVT hade varit opartiska så hade de skippat både Saade och Abadi, men nu är ju inte SVT opartiska.

jävla idioter!! håller med! dumt av svt
2024-05-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Det är egentligen bra att Palestina\Hamas vurmande blivit mainstream iom Eurovison, det gör att alla terrorkramare outar sig självmant. Som Saade m.m som låtsas vara svenskar men egentligen håller helt andra värderingar inom sig, nu vågar de krypa fram.

ja vilken idiot, drar fram en jävla palestinasjal! Hamas sympatisör!!
2024-05-08, 15:50
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qstar
Jadu. Det var länge sen ESC handlade om musik. Mer korrekt att kalla det vänsterns årliga konvention.
Där röstar de om vad som ska vara orasistiskt för året.

Jag kallar det för 'pride-festival light'.
2024-05-08, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Jag kallar det för 'pride-festival light'.

Är det dit alla smygbögar går?
2024-05-08, 15:55
Medlem
Isreaels låt är en av de bättre tycker då jag t om bättre än sverige finland mfl. Men fastnade nog mest för belgien ändå.
2024-05-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Israels bidrag 2024 är som vanligt bäst, de är ljusår överlägsna andra länders bidrag i både sången, videon, framförandet och själva låten. Det finns massor av helt fantastiska israeliska artister.
Ofra Haza, Yasmin Levy, Mor Karbasi, Boaz Mauda, kolla upp på Youtube och Spotify. Gåshud.
Jag hoppas att Israel vinner, både för att de objektivt är bäst i tävlingen och för att det är ett finger åt alla vidriga rasister som stödjer Hamas folkmordshetsande av judar och som hoppar på att hetsa för terrorister mot oskyldiga människor för att det är senaste flugan på TikTok och Vänsterpartiet säger att det är det man ska göra och tycka. Tvi.

håller med!! Israel borde vinna eller annara få en hög placering. Ger mig fan på att äckel publiken (svenska pk batikhäxor som stödjer hamas/araber) kommer att bua åt henne
2024-05-08, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Hur röstar man på Israel? Alla vi i väst måste visa vårat stöd till det enda demokratiska landet i hela Mellanöstern.

Det är dags att sluta vara toleranta mot de intoleranta palestinierna. Böghatande terroristsympatisörer och islamister har ingenting här att göra.

håller med!!!
2024-05-08, 16:03
Avstängd
Jag slängde på TV-n igårkväll

De visade Estlands bidrag. . .

Men började med att prata och belysa om hur han var öppet bisexuell.
Å det är förtryck och möjligen ortodoxt i hans hemland.
bla la bla

Det verkar som ett jippo där etiketter och identitetspolitik är viktigare än musiken!? Man nämnde knappt det musikaliska.

Trams. Växlade över till tråkiga aktuellt på svt2 inom loppet av sekunder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in