Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-11-08, 20:24
  #1
Medlem
Är nyss fyllda 28 år och har gymmat relativt regelbundet sen jag var 15 år, med flera längre perioder av väldigt seriös träning. Hursom har jag numera tappat motivationen att träna naturligt och är sugen på att hoppa på test.

Motivera mig att ge fan i det, för/nackdelar!
Citera
2023-11-08, 20:34
  #2
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Är nyss fyllda 28 år och har gymmat relativt regelbundet sen jag var 15 år, med flera längre perioder av väldigt seriös träning. Hursom har jag numera tappat motivationen att träna naturligt och är sugen på att hoppa på test.

Motivera mig att ge fan i det, för/nackdelar!

Du kan ju börja med att ta ett testosteronprov för att se hur mycket testosteron du har. Ligger du högt till redan naturligt så är kanske inte värt att fucka med den och riskera att hamna på en lägre nivå senare.
Citera
2023-11-08, 20:39
  #3
Medlem
knark-kungens avatar
Motivation är för crossfitbögar, det är disciplin som skiljer veklingarna från männen.

Vad har du för mål med träningen? Jag skulle också vilja pröva kura men tycker verkligen inte det är värt riskerna, många som man läst dött av det bara sista två åren.
Citera
2023-11-08, 20:40
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Är nyss fyllda 28 år och har gymmat relativt regelbundet sen jag var 15 år, med flera längre perioder av väldigt seriös träning. Hursom har jag numera tappat motivationen att träna naturligt och är sugen på att hoppa på test.

Motivera mig att ge fan i det, för/nackdelar!

Ärligt talat är det ju ingen större fara att pröva testo om du nu väljer att göra det. Dock tycker jag att du bör reflektera över varför du vill göra det. Har du gjort samma sak för länge och tröttnat på rutinen?

Handlar det om att bli större och starkare så visst, men räcker det då med testo? Större och starkare kan man alltid bli och kan tänka mig att man då söker sig vidare till nästa substans när testo inte längre räcker till. Vips har du med dig tesked, tändare och crack innan varje set för att maxa gainsen

Tror en liten paus från gymmandet kan vara aktuellt innan du tar några beslut så får du se hur du känner.
__________________
Senast redigerad av Clavicles-Vile 2023-11-08 kl. 20:42. Anledning: grammatik
Citera
2023-11-08, 20:40
  #5
Medlem
Glits avatar
Vad vill du uppnå med din träning? Tycker du inte det är kul längre så byt upplägg. Hur har du tränat innan och vilken nytta fick du av det? funktionell träning eller muskler i spegeln träning?


Ha en plan, börja t.ex ett nytt träningsprogram där du blir starkare varje vecka, då blir det roligt för mig iallafall att se siffrorna gå upp. Lägg om din diet, börja räkna kcalorier om du tycker det är kul.

Att börja träna kan ändra så många andra aspekter i sitt liv. Beror på hur seriöst du vill ta det.
__________________
Senast redigerad av Glit 2023-11-08 kl. 20:43.
Citera
2023-11-08, 20:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cataniaa
Är nyss fyllda 28 år och har gymmat relativt regelbundet sen jag var 15 år, med flera längre perioder av väldigt seriös träning. Hursom har jag numera tappat motivationen att träna naturligt och är sugen på att hoppa på test.

Motivera mig att ge fan i det, för/nackdelar!

Seriös träning för vad?

Om du inte har ett mål så är det ganska svårt att hålla motivationen igång, och det gäller dopad eller ej.
Citera
2023-11-08, 22:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Motivation är för crossfitbögar, det är disciplin som skiljer veklingarna från männen.

Vad har du för mål med träningen? Jag skulle också vilja pröva kura men tycker verkligen inte det är värt riskerna, många som man läst dött av det bara sista två åren.

Och vad tror du att dessa har har legat på för doser? Och hur många olika prepp inblandade…

Man kan dö av mycket speciellt när doserna är skyhöga.
Citera
2023-11-08, 22:17
  #8
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Och vad tror du att dessa har har legat på för doser? Och hur många olika prepp inblandade…

Man kan dö av mycket speciellt när doserna är skyhöga.
Kan inte så mycket om doping men gissar hårda kurer.

Hade fått för mig att en låg dos test tom skulle vara hälsosamt iaf om man lyssnar på Joe Rogan, sanningen ligger kanske där mittimellan någonstans.

Vissa av dessa steroidgrabbar har andningssvårigheter som en gammal kärring med steg 3 kol.
Citera
2023-11-08, 22:26
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Kan inte så mycket om doping men gissar hårda kurer.

Hade fått för mig att en låg dos test tom skulle vara hälsosamt iaf om man lyssnar på Joe Rogan, sanningen ligger kanske där mittimellan någonstans.

Vissa av dessa steroidgrabbar har andningssvårigheter som en gammal kärring med steg 3 kol.

Jag kan instämma att konditionen sjunker markant så fort doserna stiger, bara en liten trappa blir jobbit och man flåsar som en gammal kärring. Så det har man lagt ner för längesen.

Lite testo i sig är inte dumt 250-300mg i veckan skjutsar bra i träning syfte. Problemet är allt för ofta att doserna ska upp preppen ska bli mer och du har svårt att träna rent. Så lika bra att ge fan i det
Citera
2023-11-08, 22:29
  #10
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slydz
Jag kan instämma att konditionen sjunker markant så fort doserna stiger, bara en liten trappa blir jobbit och man flåsar som en gammal kärring. Så det har man lagt ner för längesen.

Lite testo i sig är inte dumt 250-300mg i veckan skjutsar bra i träning syfte. Problemet är allt för ofta att doserna ska upp preppen ska bli mer och du har svårt att träna rent. Så lika bra att ge fan i det
Låter klokt. Är väl lite det jag är inne på, ska man inte tävla eller lever för träningen gör man bäst I att skippa.

Vet du förresten vad som händer med flåset, är det något permanent med hjärtat eller går det över när man blir "clean"?
Citera
2023-11-08, 22:39
  #11
Medlem
Zantoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Låter klokt. Är väl lite det jag är inne på, ska man inte tävla eller lever för träningen gör man bäst I att skippa.

Vet du förresten vad som händer med flåset, är det något permanent med hjärtat eller går det över när man blir "clean"?
Beror helt på din ålder, hälsa och hur just DU reagerar. Skulle vilja säga att det är skitsnack att du får en gula blend kondis om du kör testo only och har en god hälsa, diet och vet hur du hanterar preppet. Har själv tryckt och kan bara säga att allt mer eller mindre blev bättre gällande kondis och träning överlag, för det är ju meningen.
Mvh
Citera
2023-11-08, 22:40
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Låter klokt. Är väl lite det jag är inne på, ska man inte tävla eller lever för träningen gör man bäst I att skippa.

Vet du förresten vad som händer med flåset, är det något permanent med hjärtat eller går det över när man blir "clean"?

Nä precis kostar en massa pengar med som man kan lägga på bättre saker.
Vettefan vad som sker men mycket muskler kräver mer syre. Andningen blir jobbig kom ihåg förr när sambon fråga varför man andas så högt och flåsar. ” vet inte måste vara kreatinet ”

Nu är jag 34 år och vet bättre att springa runt med uppblåsta muskler ger mig ingen glädje direkt. Hitta nåt som passar och träna på för en hälsosam livsstil med betydligt lägre vikt är nåt som fungerar,
Vardagen blir lättare.

Det går till sig när man blir clean
__________________
Senast redigerad av slydz 2023-11-08 kl. 22:47.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback