2024-12-16, 15:35
Medlem
Är det den enda sättet att använda grok genom x?
Citera
2024-12-16, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fill13

Fråga GROK
Citera
2024-12-16, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Fråga GROK

Fråga
Kan man bara använda grok genom x

Fick ett svar

” Geografiska begränsningar: För att få tillgång till Grok via X måste man ha en Premium+-prenumeration och vara i USA. Det finns dock möjligheter att kringgå geografiska begränsningar med hjälp av VPN, vilket gör det möjligt att använda Grok utanför USA.”

Jag har inte premium så det går inte lita på svaren
Citera
2024-12-16, 15:40
Medlem
Citat:
Fråga
Kan man bara använda grok genom x

Fick ett svar

” Geografiska begränsningar: För att få tillgång till Grok via X måste man ha en Premium+-prenumeration och vara i USA. Det finns dock möjligheter att kringgå geografiska begränsningar med hjälp av VPN, vilket gör det möjligt att använda Grok utanför USA.”

Jag har inte premium så det går inte lita på svaren

Det där med att man måste vara i USA stämmer inte. Det kan inte stämma. Jag kör inte VPN nu tex. Möjligen gäller detta typ Kina om Kina infört begränsningar typ. Inte Sverige
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-12-16 kl. 15:43.
Citera
2024-12-16, 15:43
Medlem
Citat:
Det där med att man måste vara i USA stämmer inte. Det kan inte stämma. Möjligen gller detta typ Kina om de infört begränsningar typ. Inte Sverige

Alla svar man får och från chatgpt måste man alltid dubbelchecka om det stämmer.
Citera
2024-12-16, 16:28
Medlem
EricBlairs avatar
Citat:
Philosophical Approach:

Grok is positioned as a "maximum truth-seeking AI" without aligning particularly with any ideology, which might appeal to users looking for a less filtered perspective.

ChatGPT has been criticized for being more aligned with certain biases due to the training data and guardrails set by OpenAI, which might result in more cautious or politically correct responses.

Innebär detta att Grok är "rasist"? Microsoft fick väl stänga ned sin AI efter några timmar när de först lanserade den och folk matade den med diverse statistik.
Citera
2024-12-16, 16:51
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Du måste vara inloggad på Twitter, ja. Sen är det ju en separat sida: https://x.com/i/grok?focus=1
Men det är ingen begränsning geografiskt, som drabbar svenskar i varje fall.
Citera
2024-12-16, 16:53
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Om du fördubblar din "intelligens" 2 ggr i veckan. Hur mycket smartare är du om ett år matematiskt?
Glöm inte bort att det är enklare att dubbla beräkningskapaciteten från en låg nivå. När den blir tillräckligt stor är det omöjligt att dubbla den två gånger per vecka. Av de skäl som du tar upp. Omöjligt. I strid med fysikens lagar.
Citera
2024-12-16, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Är det ni som chattar med den eller Grok själv som gör att svaren ska låta så google-översatta? Alltså skriver ni och den på svenska eller skriver ni till den på engelska och översätter svaren ni får med google före ni postar dom här? Låter horribelt om det skulle vara Grok själv som är så jävla dålig på svenska.

Jag snackar svenska med GROK och är därför "labbråtta". GROK har säkerligen släppts fri lite just för att träna. Jag tipsade bla om denna plattform Flashback och att hen skulle kunna leta här med. GROK sa att han skulle överväga att inkludera Flashback. Så man kan aktivt tipsa GROK om saker.

Bad även om en bild på starship på månen. Hyffsade bilder.

Jag har även frågat om psykologiska grejor och fått oerhört bra svar.
Citera
2024-12-16, 17:23
Medlem
Hegamons avatar
Det verkar som att Grok bara har tillgänglig information på nätet fram till för ca 3 år tillbaka. Stämmer det? Varför?
Citera
2024-12-16, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det verkar som att Grok bara har tillgänglig information på nätet fram till för ca 3 år tillbaka. Stämmer det? Varför?

Hmm. Verkar inte stämma

" Min förmåga att hämta information är beroende av vad som för närvarande är tillgängligt på webben. Om en webbplats från 2006 inte är arkiverad eller nåbar via moderna webbarkiv som Wayback Machine, kan jag inte hämta den specifika informationen. Däremot kan jag söka efter och använda information från arkivtjänster som Wayback Machine för att komma åt tidigare versioner av webbsidor om de finns tillgängliga där."
Citera
2024-12-16, 17:58
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Hmm. Verkar inte stämma

" Min förmåga att hämta information är beroende av vad som för närvarande är tillgängligt på webben. Om en webbplats från 2006 inte är arkiverad eller nåbar via moderna webbarkiv som Wayback Machine, kan jag inte hämta den specifika informationen. Däremot kan jag söka efter och använda information från arkivtjänster som Wayback Machine för att komma åt tidigare versioner av webbsidor om de finns tillgängliga där."

Okej, jag bad den säga hur många inlägg jag har på Flashback, den sade 13000 men jag har rättat den, det riktiga är ju 17000 inlägg. Gjorde så för jag skulle se om den kunde kolla sådant. Den har information om nyhetsflödet dec 2024, alltså i nutid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in