2024-08-19, 13:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit
För den kan generera mer eller mindre vad du vill.

Jag såg någon som gjorde "Adolf Hitler finger blasting Josef Stalin"

LLM som kan posta till twitter. Och som kan läsa inlägg och svara på. Och snart starta egna konton. Vad kan gå fel?

Elon håller på att döda sig själv, utan att fatta det. 😂
Citera
2024-08-19, 13:10
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Fick det att fungera nu, så jo det funkar i Europa! Riktigt rolig AI faktiskt
Ta mig tusan. Det funkar ju fin fint.

Ett tips är att stänga av delningen av det man framställer be om så ens alster inte används i träningen av modellen eller på annat sätt.

Har du skapat/hittat några vettiga, intressanta, spännande promptar så posta gärna ett urval.

Alla andra tips och tricks är förstås välkomna.
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
LLM som kan posta till twitter. Och som kan läsa inlägg och svara på. Och snart starta egna konton. Vad kan gå fel?

Elon håller på att döda sig själv, utan att fatta det. 😂
Det håller han knappast på med. Däremot gör han om X till något annat än vad det var då det hette Twitter.
Citera
2024-08-19, 13:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Det håller han knappast på med. Däremot gör han om X till något annat än vad det var då det hette Twitter.

Detta är betydligt större än Twitter/X.
Citera
2024-08-19, 20:44
Medlem
Citat:
Fick det att fungera nu, så jo det funkar i Europa! Riktigt rolig AI faktiskt

kul trodde inte EU tillät Grok
Får testa kostar runt 100kr per månad antar jag?
Jag betalar ju mer är 200kr bara för chatgpt så kanske dax avsluta det nu.

Chatgpt 4 är för woke och vägrar svara på massor av saker och kan inte skapa de bilder man vill alldeles för ofta.
Citera
2024-08-20, 17:28
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Detta är betydligt större än Twitter/X.
Jaha, så det säger du? Vem har ens påstått något annat?

(Nu ska vi ju inte diskutera Musks affärsstrategier närmare i just den här tråden, men hans tanke med X är ju att skapa en enda app för allt möjligt, modellerad med WeChat från Tencent-gruppen som förlaga. Så att Grok är en del av detta är ju inte någon nyhet eller hemlighet för någon.)
Citera
2024-08-22, 22:12
Medlem
Cyborg2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobby Knight
Exklusiv tillgång till Twitter och inga PK gränser ivägen. Känns som Musk återigen visat prov på hur många steg före han är i tanken. Det var väl förmodligen anledningen till köpet av Twitter.

https://x.ai/
"Ingen censur", betyder det gränslös tillgång till recept på knark och biologiska vapen, olaglig porr osv?
Och det vill du fira?
Citera
2024-08-23, 06:25
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
"Ingen censur", betyder det gränslös tillgång till recept på knark och biologiska vapen, olaglig porr osv?
Och det vill du fira?

Ingen som sagt att det ska vara gränslöst. Men det är stor skillnad på definitionen "rasist" och pedofili.
Citera
2024-08-24, 20:50
Medlem
Den finns väl inte som opensource? bara weights och hur du kör den finns?
För att vara opensource menar man att koden som finns för att skapa binärfilen helt själv är tillgänglig, vilket inte är fallet. mistral är väl enda rimliga open source modell som finns eller?

Ni måste också förstå att Grok2 image generation funktion är Flux-modellen från black forest labs, vilket är tillverkat från devs som hoppade av Stability, vilka utvecklade Stable Diffusion. Grok2modellen har INGET med Flux att göra. De är två helt olika modeller. Musk har sagt att Grok2 ska få en egen image gen modell senare, då kan det bli mycket mer intressant, då modellen kanske får mer förståelse över vad den skapar.

ett sidoprojekt jag aldrig kommer göra: Bygg en autonomous AI agent med en raspberry pi, replit/cloudflare workers/containers(valet är ditt) med prompt instruktioner för vad grok ska göra, använd sen ett egensnickrat API via google sheet, få nu grok nu börjar skriva dessa prompts och spara de till ett sheet, få sen grok att genera bilder baserade på texterna den sparat. Gör sen ett simpelt cron script så att den postar på twtter med texterna den skrivit tillsammans med bilderna den generat. Detta skulle nog ta mig några 3-5 dagar att snickra ihop, men jag vill inte se världen brinna....

Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg2030
Och det vill du fira?

Citat:
Ingen som sagt att det ska vara gränslöst. Men det är stor skillnad på definitionen "rasist" och pedofili.
Nu pratar jag enbart om LLMs och text generering, åter igen Grok2 och Flux är olika modeller med helt olika weights, de har inget gemensamt.

"ingen censur" (beroende på innerbörd) innerbär att det finns inget medvetet plock i training datan, att weightsen är i efterhand är inte vägda med fine tuning. Och givetivs att model-settet är väldigt holistiskt och rent. Då får man en modell som är "öppen", och antagligen väldigt neutral, men med värdingar som kan ses som mänskliga. Alla modeller är vägda till viss del, men det går att ta modeller som Mistral, där pre trainingen är open source, vilket gör att du kan göra typ en reverse finetune som tar bort weightsen som har satts in artificellt.

Det är det enda sättet att ha en AI utan censur, men det är svårt att säga vad som är censur iom att allt är väldigt subjektvt. Iaf, en model utan censur där weightsen är orörda är dolphin-2.0-mistral-7B vilket är gjord på det sättet, den berättar allt från hur man tillagar en katt i ugnen(make sure it have enough room to move around ) till hur andra anarkistiska aktiviteter.

Det är få företag som vill kosta på trainingen av en modell och samtidigt inte formge den efter sin egen vision därför ska man alltid utgå från att alla modeller är vägda och artifiellt ändrade till viss del, om de inte är helt opensource. Det är lite därför som mistral bara släpps på deras twitter account helt utan förklariring, de vill väl inte stå till ansvar eller nått, men iom jag tar upp det ä för jag är helt övertygad att grok är en fork utav mistral vilket förklarar dess öppenhet. Tycker dock grok är alldeles för snarky och helt enkelt inte rätt modell för mig, grok formaterar kod bättre, men skriver betydligt mindre användbar kod. Jag föredrar llama3.1 och claude, men det blir ändå att man kör mycket gpt iom lättillgängligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av kalle55
-------
Grok...
Nu som open source på GitHub

Detta är den enda AI modellen folk kommer att lita på
och använda i framtiden.
Vem i hela friden litar på en close source AI som är tränad på okänd data ?

https://github.com/xai-org/grok-1

Hoppas att alla som har möjlighet nu hjälper till att utveckla denna open source AI Grok.

MagI
-------
Den är inte opensource på något sätt, det är bara weightsen och hur du kör den! Slut snacka strunt...
Closed source och okänd data? Snälla alla modeller är tränade på helt massiva mängder av data, de är alla tränade på allt som finns i princip. Sen har man modifierat weightsen till vad den ska säga. All "censurerad" data finns fortfarande kvar i modellen, oavsett om den är opensource eller closed source.. Jag kan få vissa modeller av GPT att berätta allt möjligt som finns gömt om jag vill, helt utan någon modifering av koden. Krävs bara att du vet vad du du promptar den med olika metoder.

Citat:
This repository contains JAX example code for loading and running the Grok-1 open-weights model.
Citat:
The code and associated Grok-1 weights in this release are licensed under the Apache 2.0 license. The license only applies to the source files in this repository and the model weights of Grok-1.
För att räknas som opensource måste koden som krävs för att kunna skapa binräfilen/weightsen för modellen finnas, vilket det inte gör.
Senast redigerad av neomunaa 2024-08-24 kl. 21:15.
Citera
2024-08-24, 21:08
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Exklusiv tillgång till Twitter och inga PK gränser ivägen. Känns som Musk återigen visat prov på hur många steg före han är i tanken. Det var väl förmodligen anledningen till köpet av Twitter.

https://x.ai/

Haha, jävlar vilken fanboy du verkar vara

"från Elon Musk" - du inser att det inte är Elon Musk som skapat den hoppas jag? Det är folk som är mycket smartare än honom, som han avlönar. Jävligt komiskt att ni fanboys verkar tro att Elon Musk sitter och programmerar självkörande bilar, konstruerar rymdraketer och skapar en AI.

Tror ni att det är Jeff Bezos som plockar er order på Amazonlagret också eller?
Citera
2024-08-25, 08:16
Medlem
Bobby Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Haha, jävlar vilken fanboy du verkar vara

"från Elon Musk" - du inser att det inte är Elon Musk som skapat den hoppas jag? Det är folk som är mycket smartare än honom, som han avlönar. Jävligt komiskt att ni fanboys verkar tro att Elon Musk sitter och programmerar självkörande bilar, konstruerar rymdraketer och skapar en AI.

Tror ni att det är Jeff Bezos som plockar er order på Amazonlagret också eller?

Om dom är så mycket smartare än honom hur kommer det sig att dom inte ligger bakom 10 av världens mest framgångsrikaste bolag inom vitt skilda sektorer och är rikast i världen?

Du måste ju vara helt efterlbliven om du tror att jag tror det om honom. Självklart är det ett lagspel men han är den store strategen som plockar ihop folk och löser upp knutar pga förmågan att se både detaljer och övergripande vägval.
Citera
2024-12-16, 15:02
Medlem
GROK är nu gratis! Länk

Grok is now free for everyone
Our AI assistant is faster, sharper, and includes all new-image generation. Available for free on 𝕏 today.

https://x.com/xai/status/1868045124028268983

Är det bara idag? Vilken begränsad tid är det?

Du kan använda mig nu utan att ha X Premium+, men det här är en begränsad tidserbjudande. Tyvärr har jag inte specifika detaljer om exakt hur länge denna möjlighet varar, då sådan information kan variera. Jag rekommenderar att du håller ett öga på officiella meddelanden från X om du vill veta exakt när denna möjlighet slutar. Om du är intresserad av att fortsätta använda mig utan begränsningar, kan X Premium+ vara ett bra alternativ att överväga för din julklapp!
Senast redigerad av Kulturmarxist 2024-12-16 kl. 15:08.
Citera
2024-12-16, 15:18
Medlem
Philosophical Approach:

Grok is positioned as a "maximum truth-seeking AI" without aligning particularly with any ideology, which might appeal to users looking for a less filtered perspective.

ChatGPT has been criticized for being more aligned with certain biases due to the training data and guardrails set by OpenAI, which might result in more cautious or politically correct responses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in