2023-11-05, 19:59
Medlem
Ja många busschaufförer kör som om de har stulet bussen. Har man så bra väggrepp med en buss att man känner att man kan ösa på??
Citera
2023-11-05, 20:13
Medlem
kiavu-aris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brugernavn
Coop bureå eller coop Skellefteå? Rip
Bureå

Citat:
Ursprungligen postat av Emmvalentine
Väldigt sorgligt 😢
Någon som vet hur det går för 16 åringen som också åkte med ? Kände de varandra eller ?
De kände varandra ja. Han är vid liv men ligger svårt skadad på intensivvården. Vi får hoppas på det bästa
Citera
2023-11-05, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Stackars busschaufför. Vet man det troliga utfallet för honom? Vård och ekonomisk kompensation? Dödsfallen beror ju till 100% på att dom värdelösa horungarna till dödsoffer inte hade bälte på sig.

-Ser med spänning framemot din källa på din förklaring på mitt fetade och
passar på att önska dej en ljus framtid och tacka för den inspiration du ger mej att leva och umgås med
människor som förhöjer sin omgivning.
Citera
2023-11-05, 21:47
Medlem
Kanske är Isak eller Anton dödsoffret? Coop i Bureå har en Facebooksida som dom uppdaterar ofta och på en bild för inte så längesen är 2 killar i personalen med på en bild och dom heter Isak och Anton.
Citera
2023-11-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinterbadare
Man föds väl inte med erfarenhet idiot. Ingen är van då man tar sitt körkort! Oavsett var man bor, härstammar från osv
Nej men växer man upp med att ha respekt för vinterväglag så sitter det säkerligen i ryggmärgen på ett annat sätt.
Citera
2023-11-05, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StadenAllaVillBoi
Kanske är Isak eller Anton dödsoffret? Coop i Bureå har en Facebooksida som dom uppdaterar ofta och på en bild för inte så längesen är 2 killar i personalen med på en bild och dom heter Isak och Anton.

Enligt hörsägen är 18-åringen en kille som sommarjobbat på Coop i Bureå. Han ska ha hetat Moh*med. Men som sagt rykten och inte något jag kan bekräfta.

Jag kan dock bekräfta att ingen av de du nämner stämmer in i ålder med dödsoffret.
Citera
2023-11-05, 22:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasifilosofi
Enligt hörsägen är 18-åringen en kille som sommarjobbat på Coop i Bureå. Han ska ha hetat Moh*med. Men som sagt rykten och inte något jag kan bekräfta.

Jag kan dock bekräfta att ingen av de du nämner stämmer in i ålder med dödsoffret.
Kh*irmoh*m*d?
*a
Kallas för Kh*ir på Coop?
Citera
2023-11-05, 22:50
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XrayCharles
Linjebussarna i Norrland körs i 4 fall av 5 av afrikaner och dom kör oftast fort som satan. Särskilt i kurvor och när det är halt. Jag har börjat använda bältet nuförtiden vid de få tillfällen jag åker buss där uppe. Tror som någon nämnde att alla hjälpsystem (antisladd etc) räddar situationen så ofta att chaufförerna aldrig råkar ut för obehagliga situationer förrens det går helt åt helvete.

I just det här fallet kan det ju vara en svensk busschaufför som haft väldigt otur men jag skulle inte satsa några pengar på det.

Afrikaner brukar ju ha stora problem med att framföra sina röda eller vita Toyota Corolla på ett trafiksäkert sätt, så det där med buss är ju lite vanskligt. Speciellt när de fått gå någon snabbutbildning hos Lernia i något integrationsprogram.
Citera
2023-11-05, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrManlig
Helt felaktigt påstående.

Tunga fordon måste ha vinterdäck på samtliga hjul mellan 30/11-31/3 eller när vinterväglag råder, dvs nu.
Vinterdäck för tunga fordon måste uppfylla speciella standarder för gummiblandning och mönster och ha minst 5 mm mönsterdjup.
För dubbdäck gäller att dom måste sitta på samma axel.
Jag tolkar det som att dubben inte får sitta på fler än 1 axel vanligen drivaxeln eller framaxeln.

https://www.akeri.se/sv/vinterdack-tunga-fordon-0
Citera
2023-11-05, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Tunga fordon måste ha vinterdäck på samtliga hjul mellan 30/11-31/3 eller när vinterväglag råder, dvs nu.
Vinterdäck för tunga fordon måste uppfylla speciella standarder för gummiblandning och mönster och ha minst 5 mm mönsterdjup.
För dubbdäck gäller att dom måste sitta på samma axel.
Jag tolkar det som att dubben inte får sitta på fler än 1 axel vanligen drivaxeln eller framaxeln.

https://www.akeri.se/sv/vinterdack-tunga-fordon-0

Du får nog läsa på lite till om dubbdäck på tunga fordon
https://www.transportstyrelsen.se/vinterdack
Citera
2023-11-06, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kh*irmoh*m*d?
*a
Kallas för Kh*ir på Coop?
Han är 20 år.
Men det finns en Moh*mad Akb*ri som stämmer in på åldern 18 år.
Citera
2023-11-06, 05:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gojiira
Däcken på bussarna är väl odubbade också så större chans att tappa greppet på vägen.

Däcken på bussarna i Skellefteå är dubbade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in