2023-11-05, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Jag har en släkting som bor i nordvästra kyrkbyn och den personen är ganska säker på var detta utspelade sig. Min släkting Var på fest ikväll och där hade man pratat om detta och en person från samma gata där detta eventuellt hände tycker att det låter skumt och tror inte ett dugg på att familjen tala sanning. Denna familj är skum och det har skett saker kring dem förut.
I närheten bor en advokat och fd politiker och det är kanske någon av dessa polisen påstås tro att den här familjen misstaget för.

Nu är detta som sagt spekulationer av folk i närheten men att det stod polisbilar utanför det är huset som de pratar om är helt klart för min släkting såg det när denne var på hundpromenad idag
fick samma känsla .

det är tyst pga att polisen misstänker att det inte har hänt .

luktar wt hela jävla vägen ........
dom vill säkert få ut en stor summa pengar av försäkringsbolaget

Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
En kvinna lade upp länk till denna nyheten och skrev att det var hemskt osv. i Täby-gruppen på Facebook igår kväll men den var borta efter en timme. Det här är mycket märkligt. Något nytt någon?
folk från Täby tror att dom är finare där än vad än andra ...

deras centrum är bland det luftigaste jag har sett .

lägenhetshusen där är ghettodeluxe !!!
Senast redigerad av hubbabubbabubbis 2023-11-05 kl. 09:34.
Citera
2023-11-05, 09:50
Medlem
Passerade tre polisbilar vid 2330 vid stockholmsvägen (utkanten Ellagård mot Roslags Näsby). De såg ut att gripit några ungdomar.
Citera
2023-11-05, 10:00
Medlem
Glödskals avatar
Samnytt har ett en artikel med foto, men jag vet inte om fotot är från aktuell brottsplats eller bara ett generiskt Täbyvillaområdefoto.

https://samnytt.se/gang-holl-fel-fam...sslan-i-timmar

Fotot visar dock kedjehus typiska för Ella Gård.
Citera
2023-11-05, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Samnytt har ett en artikel med foto, men jag vet inte om fotot är från aktuell brottsplats eller bara ett generiskt Täbyvillaområdefoto.

Från artikeln:
Citat:
– Gärningspersonerna tros ha blandat ihop siffrorna, säger en källa till Aftonbladet.

Man skulle ändå vilja höra hur resonemanget gick:
-Shoo bror, är det där sex eller nio?
-jag vet inte bror, är det inte det där b?
-Nej bror, jag tror att det där är en sån där siffer

Nä men allvarligt talat, det som gör dessa kriminella farliga är att de är så satans korkade och drogpåverkade.
Senast redigerad av Perfecthairline 2023-11-05 kl. 10:20.
Citera
2023-11-05, 11:18
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal

De lyckades fånga förövarna på bild också

Det är bara generiska bilder över hur de tror att Täby ser ut
Citera
2023-11-05, 11:19
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
fick samma känsla .

det är tyst pga att polisen misstänker att det inte har hänt .

luktar wt hela jävla vägen ........
dom vill säkert få ut en stor summa pengar av försäkringsbolaget

!!

Pratade med min släkting idag igen och efter hundpromenaden så om det är dom människorna polisbilen stod utanför så tror folk området samma sak. Att det är bluff och försäkringsbedrägeri
Citera
2023-11-05, 11:24
Om man tänker till lite så är detta super konstigt.
Endast Aftonbladet har skrivit om det och alla andra använder dem som källa. Inte ens polisen och skrivit något om det angående utryckningar och liknande.
Det som förövarna sa enligt de drabbade är ju också konstigt och låter som några som bluffar och vill peka på gängrelaterade grejer. Att de stannade så länge är ju också skumt

Allt tyder på att det är en familj Som behöver lite extra pengar genom ett försäkringsbedrägeri
Citera
2023-11-05, 11:25
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Pratade med min släkting idag igen och efter hundpromenaden så om det är dom människorna polisbilen stod utanför så tror folk området samma sak. Att det är bluff och försäkringsbedrägeri

Försäkringsbredägeri låter långsökt. Då är det väl betydligt enklare att fejka ett inbrott? Sånt händer ju hela tiden oavsett område.
Citera
2023-11-05, 11:29
Medlem
invandrar-leffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Man noterar att de var totalt hänsynslösa. Tog fel hus men stannar ändå och rånar familjen och binder fast barn. Riktigt bottenskrap som gjorde detta.

+1
De psykiska skador och lidande en sån här händelse ger upphov till går ju inte att mäta i pengar och det som brottslingarna fått med sig från rånet lär ju vara närmast försumbart sett till den skada och lidande de orsakat.
Citera
2023-11-05, 11:52
Citat:
Ursprungligen postat av logicisthenewblack
Att det skulle vara fejkat detta och involvera barn känns mindre troligt men visst, man vet ju aldrig.

F.ö tolkar jag det som att eftersom polisen inte gick ut med nyheten tidigare eller inte media heller är pga att den tilltänkta familjen på en annan adress var på något sätt kopplad till gängen. Vore väldigt intressant att veta vilken adress detta utspelade sig på.

Minns ni bilbomben i Näsbypark i maj 2023? Falkvägen var det på och om jag minns rätt var fastighetsägarna de tilltänkta måltavlorna. Har denna händelse något med den släkten att göra?

Mycket som känns skumt

”tagit fel hus, råna dem ändå”
”rånarna skratta och sa att de bara kan dömas till ungdomsvård” (detta låter inte som ngt en rånare skulle säga, oftast försöker de prata så lite som möjligt)

Och faktumet att det ska ha pågått i timmar utan att någon märkt något i ett tätbefolkat område på en röd dag när alla är hemma?

Har hört gäng ta fel lägenhet men helt fel hus? Alla hus ser unika ut sånt kollar man såklart upp på Google Streetview på 2 minuter så har man en exakt bild av hur huset ser ut

Jag callar bluff/försäkringsbedrägeri
Citera
2023-11-05, 11:58
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Om man tänker till lite så är detta super konstigt.
Endast Aftonbladet har skrivit om det och alla andra använder dem som källa. Inte ens polisen och skrivit något om det angående utryckningar och liknande.
Det som förövarna sa enligt de drabbade är ju också konstigt och låter som några som bluffar och vill peka på gängrelaterade grejer. Att de stannade så länge är ju också skumt

Allt tyder på att det är en familj Som behöver lite extra pengar genom ett försäkringsbedrägeri

Expressen hade väl lite om det också? Men ja det är en väldigt märklig historia....luktar get om det.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...j-som-gisslan/
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-05 kl. 12:07.
Citera
2023-11-05, 12:00
Medlem
Alwaysrights avatar
Att gå vilse i Ellagård är lätt. Vägarna vindlar fram och tillbaka i slingor. Samma nummer finnns på olika vägar.

Täby kyrkby är lättare att hitta i. Gatorna är som rutnät.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in