Citat:
Ursprungligen postat av
logicisthenewblack
Att det skulle vara fejkat detta och involvera barn känns mindre troligt men visst, man vet ju aldrig.
F.ö tolkar jag det som att eftersom polisen inte gick ut med nyheten tidigare eller inte media heller är pga att den tilltänkta familjen på en annan adress var på något sätt kopplad till gängen. Vore väldigt intressant att veta vilken adress detta utspelade sig på.
Minns ni bilbomben i Näsbypark i maj 2023? Falkvägen var det på och om jag minns rätt var fastighetsägarna de tilltänkta måltavlorna. Har denna händelse något med den släkten att göra?
Mycket som känns skumt
”tagit fel hus, råna dem ändå”
”rånarna skratta och sa att de bara kan dömas till ungdomsvård” (detta låter inte som ngt en rånare skulle säga, oftast försöker de prata så lite som möjligt)
Och faktumet att det ska ha pågått i timmar utan att någon märkt något i ett tätbefolkat område på en röd dag när alla är hemma?
Har hört gäng ta fel lägenhet men helt fel hus? Alla hus ser unika ut sånt kollar man såklart upp på Google Streetview på 2 minuter så har man en exakt bild av hur huset ser ut
Jag callar bluff/försäkringsbedrägeri