2023-11-04, 23:06
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det kanske inte är gängrelaterat på det sättet? Det har hänt, vad jag har för mig, exempelvis företagare där man verkat ha känt till att de har markant del av omsättning i kontanter.

Varför vill du gå åt hållet att det är gängrelaterat men fnula på varför det avviker från hur de brukar göra? Om det är det du säger? Om du hör hovar i galopp i Sverige så är det sällan en zebra...speciellt inte i Täby!

Förekommer ingen galopp längre i Täby. Numera i Bro.
Citera
2023-11-04, 23:42
Medlem
Maximus2020s avatar
En indikation är att det skett i Täby kyrkby.
En uppmaning att inte diskutera vart har delats i den lokala fb-gruppen.

Fortfarande ingen som vet?
Polisen var på plats på lördagen.
Citera
2023-11-04, 23:45
Medlem
TortyrMickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanakhte
Märkligt tyst om detta. Inget i polisens nyheter heller. Aftonbladet anger sig själva som källa.
Ingen som läst om detta på någon lokal Facebookgrupp?
Citera
2023-11-04, 23:53
Medlem
joffrey.baratheons avatar
Varför står det inget på polisen.se/händelser?
Citera
2023-11-05, 00:41
Jag har en släkting som bor i nordvästra kyrkbyn och den personen är ganska säker på var detta utspelade sig. Min släkting Var på fest ikväll och där hade man pratat om detta och en person från samma gata där detta eventuellt hände tycker att det låter skumt och tror inte ett dugg på att familjen tala sanning. Denna familj är skum och det har skett saker kring dem förut.
I närheten bor en advokat och fd politiker och det är kanske någon av dessa polisen påstås tro att den här familjen misstaget för.

Nu är detta som sagt spekulationer av folk i närheten men att det stod polisbilar utanför det är huset som de pratar om är helt klart för min släkting såg det när denne var på hundpromenad idag
Citera
2023-11-05, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota
Jag har en släkting som bor i nordvästra kyrkbyn och den personen är ganska säker på var detta utspelade sig. Min släkting Var på fest ikväll och där hade man pratat om detta och en person från samma gata där detta eventuellt hände tycker att det låter skumt och tror inte ett dugg på att familjen tala sanning. Denna familj är skum och det har skett saker kring dem förut.
I närheten bor en advokat och fd politiker och det är kanske någon av dessa polisen påstås tro att den här familjen misstaget för.

Nu är detta som sagt spekulationer av folk i närheten men att det stod polisbilar utanför det är huset som de pratar om är helt klart för min släkting såg det när denne var på hundpromenad idag

Åt Torslunda till?
Citera
2023-11-05, 04:13
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

Någon form av försäkringsbedrägeri menar du?
Citera
2023-11-05, 04:23
Medlem
fattar inte hur de hela tiden lyckas ta fel hus och adress?
Citera
2023-11-05, 05:05
Medlem
De som anlitas kan varken läsa, skriva eller räkna.
Citera
2023-11-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Någon form av försäkringsbedrägeri menar du?

Att det skulle vara fejkat detta och involvera barn känns mindre troligt men visst, man vet ju aldrig.

F.ö tolkar jag det som att eftersom polisen inte gick ut med nyheten tidigare eller inte media heller är pga att den tilltänkta familjen på en annan adress var på något sätt kopplad till gängen. Vore väldigt intressant att veta vilken adress detta utspelade sig på.

Minns ni bilbomben i Näsbypark i maj 2023? Falkvägen var det på och om jag minns rätt var fastighetsägarna de tilltänkta måltavlorna. Har denna händelse något med den släkten att göra?
Citera
2023-11-05, 09:00
Medlem
En kvinna lade upp länk till denna nyheten och skrev att det var hemskt osv. i Täby-gruppen på Facebook igår kväll men den var borta efter en timme. Det här är mycket märkligt. Något nytt någon?
Citera
2023-11-05, 09:17
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanningsdemokrat
En kvinna lade upp länk till denna nyheten och skrev att det var hemskt osv. i Täby-gruppen på Facebook igår kväll men den var borta efter en timme. Det här är mycket märkligt. Något nytt någon?

Admin på ”Täby-gruppen” vill väl inte smutsa ner Täbys rykte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in