2023-11-05, 12:24
Medlem
FuckSwedens avatar
Nej detta lutar faktiskt mot försök till försäkringsbedrägeri som många i tråden är inne på!

Helt tyst i media osv och det talar sitt tydliga språk.
Citera
2023-11-05, 12:31
Medlem
RazorKevlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Täby har väl en del poliser.
Täbypolisen verkar inte inge någon större respekt, guldsmedbutiken vägg i vägg rånades i somras vid 9-tiden på morgonen. Vetefan vad dom har för öppettider där?
Citera
2023-11-05, 12:49
Medlem
Bourbons avatar
Tråkigt

Det var ju tur att dom pratade svenska och ställde frågor innan de gjorde något.
Citera
2023-11-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Nej detta lutar faktiskt mot försök till försäkringsbedrägeri som många i tråden är inne på!

Helt tyst i media osv och det talar sitt tydliga språk.
Ja, lutar mot det.

Man undrar ändå vad det är för familj som ägnar sig åt denna typ av bedrägerier? Företagare som hamnat i ekonomisk obestånd? Eller husägare som inte längre klarar av att betala sina huslån och behöver desperat pengar till barnens tenniskurser?

Man undrar ju också över tillvägagångssättet. Har de ringt polisen och sagt att de har blivit fastbundna och rånade men att rånarna har dragit och familjen har lyckats frigöra sig själva?

När polisen anländer så hittar de rester av rep och tomma smyckeskrin och de försvunna smyckena är givetvis maximalt försäkrade?
Citera
2023-11-05, 13:39
Medlem
Razzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det bor 70000 människor i Täby....

Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysright
Att gå vilse i Ellagård är lätt. Vägarna vindlar fram och tillbaka i slingor. Samma nummer finnns på olika vägar.

Täby kyrkby är lättare att hitta i. Gatorna är som rutnät.

Kortslutning i skallen?! Samma nummer finns alltid på olika vägar… ALLA vägar har samma nummer..
Storgatan 1, 2 , osv
Kyrkgatan 1, 2, osv
Osv..
Citera
2023-11-05, 13:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ja, lutar mot det.

Man undrar ändå vad det är för familj som ägnar sig åt denna typ av bedrägerier? Företagare som hamnat i ekonomisk obestånd? Eller husägare som inte längre klarar av att betala sina huslån och behöver desperat pengar till barnens tenniskurser?

Man undrar ju också över tillvägagångssättet. Har de ringt polisen och sagt att de har blivit fastbundna och rånade men att rånarna har dragit och familjen har lyckats frigöra sig själva?

När polisen anländer så hittar de rester av rep och tomma smyckeskrin och de försvunna smyckena är givetvis maximalt försäkrade?

Eller att det handlar om något annat i botten men man låtsas som om det var tonåriga gängmedlemmar som gick fel. För att man fått det narrativet presenterat för sig i media redan

Jag kanske minns fel men för något decennium sedan hände det väl att MC gäng sysslade med denna typ av "besök" om än inte speciellt ofta hos folk de hade lite trassliga affärer med?
Skulle även kunna tänka mig annat av mer personlig konflikt, någon av dem har ett rubbat och kriminellt ex?
Citera
2023-11-05, 15:02
Medlem
Varför skulle man behöva bli fastbunden och rånad under pistolhot för att komma undan med försäkringsbedrägeri? Dom hade lika bra kunnat fejka ett inbrott som skett när de inte var hemma? Eller?
Citera
2023-11-05, 15:57
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holaconsuela
Varför skulle man behöva bli fastbunden och rånad under pistolhot för att komma undan med försäkringsbedrägeri? Dom hade lika bra kunnat fejka ett inbrott som skett när de inte var hemma? Eller?
Antar att dom ville att det skulle verka tillräckligt trovärdigt, om det nu är ett försäkringsbedrägeri det handlar om, vilket jag inte vet något om. Lät väl lite väl kryddat för att inte vara personligt antar jag.
Citera
2023-11-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hubbabubbabubbis
fick samma känsla .

det är tyst pga att polisen misstänker att det inte har hänt .

luktar wt hela jävla vägen ........
dom vill säkert få ut en stor summa pengar av försäkringsbolaget

folk från Täby tror att dom är finare där än vad än andra ...

deras centrum är bland det luftigaste jag har sett .

lägenhetshusen där är ghettodeluxe !!!
Att "passa på" att råna och binda en oskyldig familj flera timmar låter mer MENA-trash enligt mina öron men återstår att se
Citera
2023-11-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Att "passa på" att råna och binda en oskyldig familj flera timmar låter mer MENA-trash enligt mina öron men återstår att se

Fast spekulationerna är ju om familjen är så oskyldiga (kanske några familjemedlemmar är). Detta bl.a. för att förövarna gav så jävla mycket information.
De ska bl.a. ha uppgett att de skulle till en närliggande adress och i området ska tydligen finnas/funnits någon som tidigare haft polisbeskydd. Varför berättar man sådant för "fel" offer så det egentliga ärendet sedan blir svårare att utföra (om personen de skulle efter sannolikt får polisbeskydd igen, eller ökat skydd)?
Och tjattra om hur unga de är och att de kanske får ungdomsvård en kort tid och yada yada...och dessutom stanna flera timmar?

Jag kan inte säga att det hela inte hände, det kanske det gjorde men att familjen kanske var avsedda offren, och vet om det, men vill inte berätta om det finns någon mer obskyr anledning som är besvärande för dem. Och drar till med något de tycker så att säga "ligger i tiden".
Citera
2023-11-05, 16:49
Medlem
OT men nödvändigt kan Schlesien vänligen rensa sin inkorg.
Citera
2023-11-05, 17:35
Medlem
Korv69s avatar
Detta har blivit skrämmande vanligt i Sverige och behovet att inrätta stand your ground-lagar liknande de i USA växer allt mer. Bor man i storstadsområdena är det nog en bra idé att införskaffa sig ett hagelgevär och förvara det lättåtkomligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in