2023-11-04, 22:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Inget i Grindtorp och Visinge där jag varit idag. Ge mig resten av Täby!
Gissar på Viggbyholm eller NäsbyPark.

Inte kyrkbyn då, det tänker jag har de typ av villa områden?
Citera
2023-11-04, 22:19
Medlem
Lite spekulationer:
Bor det några i Täby som samlar klockar och visar dem på sociala medier? Eller bor det några anhöriga till några gängkriminella i Täby?

Undrar också som andra varför detta kom som en nyhet först ikväll om det hände igår?
Citera
2023-11-04, 22:23
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Lite spekulationer:
Bor det några i Täby som samlar klockar och visar dem på sociala medier? Eller bor det några anhöriga till några gängkriminella i Täby?

Undrar också som andra varför detta kom som en nyhet först ikväll om det hände igår?

Det bor 70000 människor i Täby....
Citera
2023-11-04, 22:26
Medlem
Viggbyholm vore dråpligt. Då är cirkeln sluten. Där växte Reinfeldt upp som ung
Senast redigerad av HerrLarsKongo 2023-11-04 kl. 22:31.
Citera
2023-11-04, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Det bor 70000 människor i Täby....
Absolut men det brukar ändå snackas om vilka som bor i olika områden, speciellt om någon är kriminell eller samlar på exempelvis klockor och visar upp dem på sociala medier. Alla vet så klart inte vilka alla är men någon borde ha hört något.
Citera
2023-11-04, 22:38
Medlem
Inget i Ella Park, Ella Gård eller Skarpäng. Väldigt tyst i grupperna för Viggan och Näsby Park också
Citera
2023-11-04, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrLarsKongo
Viggbyholm vore dråpligt. Då är cirkeln sluten. Där växte Reinfeldt upp som ung

Var han inte från Tensta?
Citera
2023-11-04, 22:41
Medlem
Citat:
Absolut men det brukar ändå snackas om vilka som bor i olika områden, speciellt om någon är kriminell eller samlar på exempelvis klockor och visar upp dem på sociala medier. Alla vet så klart inte vilka alla är men någon borde ha hört något.

Täby har bland Sveriges lägsta kommunalskatt. Alla som bor i kommunen är inte välbärgade men en hel del antagligt, för många för att specifikt kolla efter och skvallra om grannarnas klockor skulle jag tro. En hel del företagare (såväl hederliga som skumlirare) och folk i ledande positioner bor nog i trakterna.

Varför är du så fixerad vid att någon skulle visat upp just en klocksamling? Har du någon specifik misstanke i just sådan riktning?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-04 kl. 22:45.
Citera
2023-11-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inte kyrkbyn då, det tänker jag har de typ av villa områden?

Absolut kan det vara så. Bara en känsla jag hade. Visinge där jag var på kvällen, hörde inga sirener så kanske därför jag tog bort Kyrkbyn.
Citera
2023-11-04, 22:50
Medlem
Citat:
Täby har bland Sveriges lägsta kommunalskatt. Alla som bor i kommunen är inte välbärgade men en hel del antagligt, för många för att specifikt kolla efter och skvallra om grannarnas klockor skulle jag tro. En hel del företagare (såväl hederliga som skumlirare) och folk i ledande positioner bor nog i trakterna.

Varför är du så fixerad vid att någon skulle visat upp just en klocksamling? Har du någon specifik misstanke i just sådan riktning?
Därför att tillvägagångssättet påminner om ett annat liknande fall som inträffade i Västerås.

När det har varit gängrelaterat har det oftast varit sprängningar eller skjutningar, kan inte minnas att man har brutit sig in i folks hem, så det här avviker från mönstret på sistone när det gäller gängrelaterat våld.

Edit: Läste nu att den riktiga måltavlan har polisbevakning pga tidigare hot, att det finns en hotbild tyder ändå mer på något gängrelaterat.
Senast redigerad av Perfecthairline 2023-11-04 kl. 22:55.
Citera
2023-11-04, 22:56
Medlem
Citat:
Därför att tillvägagångssättet påminner om ett annat liknande fall som inträffade i Västerås.

När det har varit gängrelaterat har det oftast varit sprängningar eller skjutningar, kan inte minnas att man har brutit sig in i folks hem, så det här avviker från mönstret på sistone när det gäller gängrelaterat våld.

Men det kanske inte är gängrelaterat på det sättet? Det har hänt, vad jag har för mig, exempelvis företagare där man verkat ha känt till att de har markant del av omsättning i kontanter.

Varför vill du gå åt hållet att det är gängrelaterat men fnula på varför det avviker från hur de brukar göra? Om det är det du säger? Om du hör hovar i galopp i Sverige så är det sällan en zebra...speciellt inte i Täby!
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-11-04 kl. 22:59.
Citera
2023-11-04, 23:02
Medlem
Citat:
Men det kanske inte är gängrelaterat på det sättet? Det har hänt, vad jag har för mig, exempelvis företagare där man verkat ha känt till att de har markant del av omsättning i kontanter.

Varför vill du gå åt hållet att det är gängrelaterat men fnula på varför det avviker från hur de brukar göra? Om det är det du säger? Om du hör hovar i galopp i Sverige så är det sällan en zebra...speciellt inte i Täby!
Men ta det luugnt!

Spekulerar bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in