2023-11-04, 21:07
Medlem
Komplottists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanakhte
Märkligt tyst om detta. Inget i polisens nyheter heller. Aftonbladet anger sig själva som källa.
Precis

Hittar inget på SVD DN

Vill man skydda och hinna flytta på utsatta personer?
Citera
2023-11-04, 21:08
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanakhte
Märkligt tyst om detta. Inget i polisens nyheter heller. Aftonbladet anger sig själva som källa.

Tyckte det är konstigt om det blev känt för polis redan igår vid kl.23. Att nyheten om det först kom ikväll.
Citera
2023-11-04, 21:10
Medlem
Wigilantes avatar
Näsbypark? Skarpäng? Ellagård? Ella park? Viggbyholm?

Chansar på Näsbypark/Viggbyholm
Citera
2023-11-04, 21:20
Medlem
Wigilantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Tyckte det är konstigt om det blev känt för polis redan igår vid kl.23. Att nyheten om det först kom ikväll.
Håller med. Dom kanske blev hotade om att inte prata med polis, pratade ändå med polis och är nu rädda för konsekvenserna? Kan tycka att det är lite ironiskt då nästan alla familjer i Täby har attityden "sånt där händer inte oskyldiga människor, det händer bara om man själv är inblandad i sån där skit!" - Det vet jag själv mycket väl då jag är uppvuxen där.
Citera
2023-11-04, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wigilante
Håller med. Dom kanske blev hotade om att inte prata med polis, pratade ändå med polis och är nu rädda för konsekvenserna? Kan tycka att det är lite ironiskt då nästan alla familjer i Täby har attityden "sånt där händer inte oskyldiga människor, det händer bara om man själv är inblandad i sån där skit!" - Det vet jag själv mycket väl då jag är uppvuxen där.

Men det är ju inte ändå de som drabbades som väljer vad som går ut på radion, vad polisen meddelar till media. Även om polisen kan vara fåordiga inledningsvis brukar ju inte offer i brott få bestämma om detta.
Även om det är ett hyfsat glest bebyggt område, säg bortanför kyrkbyn eller så, så lär väl folk varit uppe vid 23 och sett blåljus.
Citera
2023-11-04, 21:36
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Man måste vara noga med vilka grannar man har, och vilka nätverk de umgås med.
Citera
2023-11-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Man måste vara noga med vilka grannar man har, och vilka nätverk de umgås med.

Täby har väl en del poliser.
Citera
2023-11-04, 21:43
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Täby har väl en del poliser.

Och vad ska de göra? Med vapen på stationen.

Min granne är Polis, och han är den sista jag skulle ringa.
Citera
2023-11-04, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealFtalkNY
Otroligt tråkig utveckling och mina tankar är med den utsatta familjen.

Täby var ju typ sista utposten avseende villaområde med lugn och väldigt lite brott. Ett högst oväntat ställe för detta.
Finns tyvärr inga trygga ställen längre, kriminella finns överallt. Det enda sättet att undvika att bli drabbad är att undvika flasha med pengar och undvika kriminella grannar och inte ens då går man helt säker.
Citera
2023-11-04, 22:05
Medlem
Holden.Caulfields avatar
Citat:
De lämnade villan vid 23. Då hade de varit där flera timmar. Gjordes det under eftermiddagen vid tid då mycket folk kan vara i rörelse när de hämtat från dagis och kommer hem från jobbet?
Lite udda.

Polisen larmades vid 23. Inbrottstjuvarna kan ha lämnat flera timmar tidigare. Offrena var ju fastbundna.

Citat:

Det är helg och säkerligen inte full bemanning på Aftonbladet. Att polisen inte själva har skrivit någon notis om detta betyder att Aftonbladet har blivit meddelade om händelsen på annat håll (som kanske inte har nått dem förrän idag). Sen börjar detta tyvärr bli vardagsmat, Aftonbladet känner kanske att det finns större nyheter att skriva om.
Senast redigerad av Holden.Caulfield 2023-11-04 kl. 22:08.
Citera
2023-11-04, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holden.Caulfield
Polisen larmades vid 23. Inbrottstjuvarna kan ha lämnat flera timmar tidigare. Offren var ju fastbundna.

Det är helg och säkerligen inte full bemanning på Aftonbladet. Att polisen inte själva har skrivit någon notis om detta betyder att Aftonbladet har blivit meddelade om händelsen på annat håll (som kanske inte har nått dem förrän idag). Sen börjar detta tyvärr bli vardagsmat, Aftonbladet känner kanske att det finns större nyheter att skriva om.

Om MGM lämnat flera timmar innan polis larmades och de dessutom var där flera timmar så bör överfallet skett dagtid, eller kanske redan på morgonen. Fast tidsuppfattning kanske inte heller var hundra hos offren (om de ev rånats på klockor).
Citera
2023-11-04, 22:12
Medlem
Inget i Grindtorp och Visinge där jag varit idag. Ge mig resten av Täby!
Gissar på Viggbyholm eller NäsbyPark.
Senast redigerad av hanspippi 2023-11-04 kl. 22:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in