Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-04, 01:59
  #1
Medlem
Elementarts avatar
Dusk Golem (som tidigare läckte korrekt information om Resident Evil 8 och Silent Hill 2 remaken) har i veckan postat ny information kring Resident Evil 9. Spelet sägs ha varit under utveckling sedan 2018 och kommer ha den största budgeten hittills i serien, spelet påstås även knyta ihop vissa trådar från tidigare spel för att sedan föra spelserien i en ny inriktning. Resident Evil 9 beräknas släppas 2025, så en möjlig uppvisning av spelet kan ske någon gång nästa år.

Playstation 5, Xbox Series X och Windows känns väl som givna släpp. Även om Nintendo sägs släppa ny konsol 2024, så tror jag inte att den blir kraftfull nog att klara av RE9.
Citera
2023-11-04, 05:49
  #2
Medlem
DeeDoo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Även om Nintendo sägs släppa ny konsol 2024, så tror jag inte att den blir kraftfull nog att klara av RE9.

VAddå då? Nintendo Switch har ju kraft som en hel PS3a typ
Citera
2023-11-04, 14:32
  #3
Medlem
Kackotopis avatar
Hoppas de går tillbaka till rötterna, fast tvivlar starkt.

Citat:
Resident Evil 9 is going to close the current story arc, in some ways, it will also mark a new beginning for the series, as the franchise will move onto new story arcs and in a new direction.

Det kan bara gå åt två håll...
Citera
2023-11-13, 09:13
  #4
Medlem
swebarbs avatar
Hoppas bara det inte blir first person igen
Citera
2023-11-14, 17:49
  #5
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Hoppas bara det inte blir first person igen

Borde väl inte vara så svårt svårt att lägga in funktionen så man kan välja.
Citera
2023-11-15, 12:39
  #6
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Borde väl inte vara så svårt svårt att lägga in funktionen så man kan välja.

Ja men då blir det genom en modd kanske då, inte riktigt samma sak och det kan bli strul bara om spelet är tänkt att spelas i first person och det är designat så.. Spelen började trots allt i tredje person och bör fortsätta så.
Citera
2023-11-25, 15:45
  #7
Medlem
GreenBastards avatar
I ny riktning låter inte bra, med tanke på att remakes gått väldigt bra så ser jag inte vitsen med ny riktning.

Skulle tippa på att nya riktningen kommer lägga in en jävla massa craftande eventuellt byggande för det är ju vad den stora massan verkar vilja ha idag. Förbättra konceptet från remaken av tvåan lägg det längre bak i tiden kanske 1900-1950 talet. Det känns som äldre miljöer utan moderniteter passar bättre för ett skräckspel. Gör det ett nytt spelsom hänger ihop med de vanliga karaktärerna så tycker jag de ska ha ihjäl några av fan favoriterna i början av spelet så man verkligen får ett spel som känns Evil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback