Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-08-04, 19:57
  #1
Medlem
TheRockerss avatar
Stora namn inom denna genren är utan tvekan Warhammer och Warhammer 40 000. Är det någon här på Flashback som spelar samt samlar och målar sina armeér? Själv äger jag en ganska stor armé med Imperial Guard men den är väldigt, väldigt rörig. Meningen är ju att man ska hålla sig till ett Imperial Guard kapitell men jag har lite av varje, Ice Warriors Of Valhalla, Jungle Fighters Of Catachan, Mordian Iron Guard mm. Och jag är inte vidare duktig på att måla figurer heller men dom ser bra ut på långt avstånd i alla fall. Vilka arméer samlar ni andra på och hur stora är dom?
Citera
2006-08-04, 20:45
  #2
Medlem
The Shapes avatar
Japp, spelar det mesta som GW (Games Workshop) har gett ut. Mordheim och Necromunda är personliga favoriter.

I 40K spelar jag Imperial Guard. Satt ihop en 1500pts lista men är inte färdig med den än.

I Warhammer spelar jag Dwarfs (bytte nyligen från Empire) men har bara 3st hittils så en 24pts bara.
Citera
2006-08-04, 20:54
  #3
Medlem
Fick köpa begagnade Warhammer 40K figurer (Orcher) av en polares kompis som inte ville spela mer. Fick en enorm arme för bara 300:- Inkl målerikit och allt.

Det slutade med att jag spelade det 1 gång och vi hade ett jätteslag som tog så lång tid att vi fick avbryta. Men det var riktigt kul att måla dem. Kanske borde ta o ta upp tennsoldater igen som jag gjorde som barn.

Det var fina grejer det. Nu är de dock på tippen, men det vore nog kul att ha en sådan hobby.
Citera
2006-08-04, 20:54
  #4
Medlem
Packans avatar
Jag har spelat både Fantasy och 40k
Wood elfs, och i 40k körde jag med Night elfs.

Fan vilka roliga minnen jag har från nördtiden, jag var dock ännu mer besatt av Magic: The gathering
Citera
2006-08-04, 20:58
  #5
Medlem
The Shapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Jag har spelat både Fantasy och 40k
Wood elfs, och i 40k körde jag med Night elfs.

Fan vilka roliga minnen jag har från nördtiden, jag dock ännu mer besatt av Magic: The gathering

Menar du Dark Eldar kanske?
Citera
2006-08-04, 20:59
  #6
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Shape
Menar du Dark Eldar kanske?

Det stämmer bra det, förlåt mig.
Citera
2006-08-04, 21:10
  #7
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Fan vilka roliga minnen jag har från nördtiden, jag var dock ännu mer besatt av Magic: The gathering

Jag har också väldigt många fina minnen från den tiden. Men jag va mer inne på kortspelet Doomtrooper, fan va jag älskade de kortspelet!
Sen hittade jag ett figurspel i en beställnings katalog för längesen från en affär som numera är nerlagd och som låg i Göteborg, Spel & Sånt hette butiken. Figurspelet hette Boney Blue och utspelade sig under amerikanska inbördeskriget, någon som har testat de? Jag köpte de aldrig och de ångrar jag idag för det verkade jävligt roligt.
Citera
2006-08-04, 21:12
  #8
Medlem
Coolcittes avatar
Nja, det där med WarHammer har man nog växt ifrån...
Citera
2006-08-04, 21:18
  #9
Medlem
Packans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Nja, det där med WarHammer har man nog växt ifrån...

Ja, det är därför alla förutom trådskaparen pratar nostalgi
Citera
2006-08-04, 21:20
  #10
Medlem
Coolcittes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Ja, det är därför alla förutom trådskaparen pratar nostalgi

Aha, ok
Citera
2006-08-04, 21:24
  #11
Medlem
Cum*s avatar
Hade några Chaos enheter både till 40k och vanliga, blev dock inte mer än 1-2 matcher som de flesta men det var roligt att måla dem iaf
Dyrt var det också kan jag minnas.
Citera
2006-08-04, 21:27
  #12
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Packan
Ja, det är därför alla förutom trådskaparen pratar nostalgi

Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Är det någon här på Flashback som spelar samt samlar och målar sina armeér?



Spelade något am. inbördeskriget liknande spel med lite kamrater i lumpen. Det var riktigt roligt. Kommer inte ihåg vad det hette dock.

Spelade sjukt mycket Magic: The Gathering förr i tiden. Kanske inte riktigt ett figurspel men rolig var det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback