Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-23, 10:55
  #145
Medlem
dovAkins avatar
Alltså jag tkr sista avsnittet var skit. Kändes som ett mitten avsnitt inte alls som avslutet på en serie.
Citera
2024-04-23, 21:43
  #146
Medlem
Taufatts avatar
Tycker serien började bra och intressant men tappade en hel del i de sista avsnitten. Det blev för mycket politik och deras heder och ära blev lite svår att hänga med i. Jag hade velat ha mer action. Sista avsnittet gjorde ett dåligt jobb med att knyta ihop allt.
Blir nog 6 av 10 katanor i betyg.
Citera
2024-04-23, 22:11
  #147
Medlem
Det var en del mindre ändringar i slutavsnittet, men i det stora hela följde man hur boken slutade. Blev lite trist avsnitt jämfört med urladdningen i avsnitt 9, men i det stora hela var det en strålande serie. Blir svårt att toppa den i år. Inte minst var kläder, vapen och rustningar tidstypiska, och mycket bättre gjort än i serien från 80-talet. Kan dock att ha varit svårt att hänga med om man i läst bokförlagan eller är intresserad av japansk historia. Ger den 9 av 10 shinobis.
Citera
2024-04-23, 22:18
  #148
Medlem
SithMasters avatar
Precis tittat på avsnitt #10. Otroligt vilken skit. Inga slutliga förklaringar, inget riktigt avslut över huvud taget.

Förra versionens avslut (1980) med en betydligt mer värdig shōgun (Toshiro Mifune): https://www.youtube.com/watch?v=IGYI6NVtzAg
Citera
2024-04-24, 07:06
  #149
Medlem
Första 5 avsnittet var bra. Sedan blev det lite segt och gäspigt. Cosmo Jarvis är inte helt övertygande som Blackthorne.

Trots sjukt snygg produktion, föredrar jag serien från 1980. Blir nog faktiskt att kolla om den versionen. Var länge sedan.
Citera
2024-04-24, 10:56
  #150
Medlem
Hirvis avatar
Jag tyckte avsnitt 9 var riktigt bra så jag var pepp på slutet.
Jag kan förstå poängen med att allt inte måste gå ut med en bang, men det här var en lång jävla gäspning och hela kopplingen till hans "gamla" jag i någon slags framtids-flashforwards var ju helt meningslösa och gav INGENTING.
Otroligt mycket meningslöst som fick ta plats, det enda riktigt fina var ju scenerna med Toranaga.

Serien hade potential att bli en 9/10. Men det oerhört meningslösa slutet gör att det är 6 eller 7.
Citera
2024-04-24, 11:27
  #151
Medlem
Jag gillade den! Har sett både gamla och nya nu. Men hade hoppats på en fortsättning. Några säsonger till! men men.
Citera
2024-04-24, 16:59
  #152
Medlem
Är det bara jag som gillade sista avsnittet? Originalet var ju lika långsam och inte någon actionrökare med en massa samurajer hit och dit som hugger ihjäl utan det är ett drama och denna serie är ju typ identisk med originalserien och även där fick man inte se något stort krigslag i slutet utan bara tillbakablickar.

Den nya serien ligger på stadiga 9.0 på IMDB och originalserien har 8.1 i betyg så således verkar folk tycka bättre om den nya serien.
__________________
Senast redigerad av tank77 2024-04-24 kl. 17:02.
Citera
2024-04-25, 10:03
  #153
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är det bara jag som gillade sista avsnittet? Originalet var ju lika långsam och inte någon actionrökare med en massa samurajer hit och dit som hugger ihjäl utan det är ett drama och denna serie är ju typ identisk med originalserien och även där fick man inte se något stort krigslag i slutet utan bara tillbakablickar.

Den nya serien ligger på stadiga 9.0 på IMDB och originalserien har 8.1 i betyg så således verkar folk tycka bättre om den nya serien.

Tycker ändå de kunde slängt in lite samuraj action.
Citera
2024-04-25, 12:35
  #154
Medlem
KungAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Är det bara jag som gillade sista avsnittet? Originalet var ju lika långsam och inte någon actionrökare med en massa samurajer hit och dit som hugger ihjäl utan det är ett drama och denna serie är ju typ identisk med originalserien och även där fick man inte se något stort krigslag i slutet utan bara tillbakablickar.

Den nya serien ligger på stadiga 9.0 på IMDB och originalserien har 8.1 i betyg så således verkar folk tycka bättre om den nya serien.

Nej, inte bara du Tyckte detta var riktigt bra, gillade alla avsnitt, vissa mer än andra förstås.

Klart det hade varit mäktigt att se Sekigahara, men en solid 9/10 från mig.
Citera
2024-05-21, 10:18
  #155
Medlem
Kolwezi-Nisses avatar
Två nya säsonger på G

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...a-nya-sasonger
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback