2013-10-05, 15:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Hehe, kul att se dig utanför konspirationsforumet. Jag håller med föregående och tycker att hennes texter är dåliga. En välskriven text som exempel skulle kunna vara "All along the watchtower" eller för all del "Juanita" med Afzelius. Hipster-skiten som skrivs nuförtiden är bara kass. Man skäms.

Mvh

Älskar förstås All along The watchtower, men har alltid tyckt texten är lite hmmm psykedelisk? Visst är den ett oerhört hantverk dock och jag vill verkligen inte klanka ner på en av mina absoluta favoritlåtar (i Hendrix version) men jag har tveklöst lättare att fatta vad VM vill säga i sina texter
Jag gillar VM just för att hennes texter är rätt på, enkla men ofta lite fyndiga.
Citera
2013-10-05, 15:41
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Älskar förstås All along The watchtower, men har alltid tyckt texten är lite hmmm psykedelisk? Visst är den ett oerhört hantverk dock och jag vill verkligen inte klanka ner på en av mina absoluta favoritlåtar (i Hendrix version) men jag har tveklöst lättare att fatta vad VM vill säga i sina texter
Jag gillar VM just för att hennes texter är rätt på, enkla men ofta lite fyndiga.
Jag tycker det är ett helgerån, det hon ägnar sig åt med med Dylan-låten All along The watchtower.
Det krävs åtminstone ett tresiffrigt IQ för att kunna tolka en sådan låt.
Det är fruktansvärt att höra låten så totalt misstolkas.
Vilken blir nästa version? Den med Lasse Kronér?

Jag tycker din bild är rent ut sagt äcklig. Kan du inte byta den?
Jag måste alltid scrolla nedåt på konspitationsforumen för att slippa se den.
Du är en tillräcklig glädjeförstörare utan den bilden...
Senast redigerad av Rimbert 2013-10-05 kl. 15:49.
Citera
2013-10-05, 15:56
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert

Jag tycker det är ett helgerån, det hon ägnar sig åt med med Dylan-låten All along The watchtower.
Det krävs åtminstone ett tresiffrigt IQ för att kunna tolka en sådan låt.
Det är fruktansvärt att höra låten så totalt misstolkas.
Vilken blir nästa version? Den med Lasse Kronér?

Jag tycker din bild är rent ut sagt äcklig. Kan du inte byta den?
Jag måste alltid scrolla nedåt på konspitationsforumen för att slippa se den.
Du är en tillräcklig glädjeförstörare utan den bilden...

Wtf? Har Veronica maggio spelat in en cover på All along The watchtower? eller har du tjuvstartat lördagskvällen?

Btw: som renlevnadsmänniska tar jag oerhört illa vid mig av din rökande avatar, usch vad han ska lukta illa...
Citera
2013-10-05, 16:00
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Wtf? Har Veronica maggio spelat in en cover på All along The watchtower? eller har du tjuvstartat lördagskvällen?

Btw: som renlevnadsmänniska tar jag oerhört illa vid mig av din rökande avatar, usch vad han ska lukta illa...

Jag menar att det är ungefär som att höra Arvingarna tolka Beethoven.
Beträffande mitt rökverk luktar den säkert bättre än du gör.

No offence, jag tycker dina inlägg oftast är läsvärda, även om jag sällan håller med dem.
Det förvånar mig lite att se en sådan nyktert skeptisk figur som dig här på ett skvallerforum, bland oss vanliga lågpannor...
Senast redigerad av Rimbert 2013-10-05 kl. 16:14.
Citera
2013-10-05, 16:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag menar att det är ungefär som att höra Arvingarna tolka Beethoven.
Beträffande mitt rökverk luktar den säkert bättre än du gör.

No offence, jag tycker dina inlägg oftast är läsvärda, även om jag sällan håller med dem.
Det förvånar mig lite att se en sådan nyktert skeptisk figur som dig här på ett skvallerforum, bland oss vanliga lågpannor...

Ja, jag skulle inte heller vilja höra den tolkningen, men vem vet - cardigans gjorde en del rätt kul grejjer med Black Sabbathlåtar
Fattar dock fortfarande inte om du menar att hon alltså spelat in all along eller inte?

None taken, även om det förvånar mig då jag tycker jag häver ur mig en hel del skit
Sen kan jag hålla med, min päls lultar rätt illa när den blir blöt - det är därför katter räds vatten!

OnT: vad menar hon med 'handen i fickan fast jag bryr mig'? Kanske redan diskuterats i tråden, men även om jag som sagt brukar gilla hennes halvbanala texter så fattar jag inte denna mening.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2013-10-05 kl. 17:24.
Citera
2013-10-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ja, jag skulle inte heller vilja höra den tolkningen, men vem vet - cardigans gjorde en del rätt kul grejjer med Black Sabbathlåtar
Fattar dock fortfarande inte om du menar att hon alltså spelat in all along eller inte?

None taken, även om det förvånar mig då jag tycker jag häver ur mig en hel del skit
Sen kan jag hålla med, min päls lultar rätt illa när den blir blöt - det är därför katter räds vatten!

OnT: vad menar hon med 'handen i fickan fast jag bryr mig'? Kanske redan diskuterats i tråden, men även om jag som sagt brukar gilla hennes halvbanala texter så fattar jag inte denna mening.

Har man handen i fickan ser man nonchalant och oengarerad ut, tolkningsbart såklart men jag tror att hon syftar på uppbrottet med sin kille, att hon bryr sig fastän hon låtsas som att hon inte gör det inför honom.
Citera
2013-10-05, 23:06
Medlem
Ronilles avatar
Vem är hennes nya hemliga pojkvän som hon inte vill berätta om i kvällspressen?
Citera
2013-10-06, 09:56
Medlem
Dreamstates avatar
Det var väl fan vad lilla damen byter pojkvän titt som tätt.
Har bara hållit koll på tråden emellanåt och det har alltid pratats om "nya killen".

Hon byter kuk som vissa byter smörkniv.
Citera
2013-10-06, 14:45
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate

Hon byter kuk som vissa byter smörkniv.

Däremot använder hon samma talfel och grötiga röst när hon sjunger.
Citera
2013-10-07, 02:10
Medlem
Copterss avatar
Jag gillar Maggio som artist.

Hur är hon som person?
Vem fick hon Bosse ( ) med?
Citera
2013-10-07, 07:23
Medlem
relativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copters
Vem fick hon Bosse ( ) med?

Nils Tull.
Citera
2013-10-07, 07:41
Medlem
cyber_zekes avatar
Är set någon som sett henne med stängd mun? Alla foto jag har sett har hon munnen öppen i någon konstig min. Det ser heltöntigt ut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in