2011-04-28, 13:48
Medlem
kosiwagos avatar
Har någon hört rykten om att Maggio kommer att göra offentligt att Linnros har slagit henne? :O
Jag tvivlar på att det är sant, inte för Linnros skulle utan snarare för att jag tycker Veronica Maggio är en total bitch och absolut skulle kunna ljuga om sådant.
Citera
2011-04-28, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jompaah
Min första tanke när jag hörde låten, sjukt likt!
Absolut en kopia. Tråkigt!
Citera
2011-04-28, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Absolut en kopia. Tråkigt!

Knappast första gången heller dessvärre - jämför hennes "Måndagsbarn" med:
http://www.youtube.com/watch?v=70WofB2UdnM
Citera
2011-04-28, 18:33
Medlem
Charles26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Knappast första gången heller dessvärre - jämför hennes "Måndagsbarn" med:
http://www.youtube.com/watch?v=70WofB2UdnM

Jävlar. Vilket plagiat. Inte sett makan till värre och då har jag ändå hört den här: http://open.spotify.com/track/1TFeYPfi0jVZn06MOFjVFS
Citera
2011-04-28, 21:18
Medlem
Thore Thinners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charles26
Jävlar. Vilket plagiat. Inte sett makan till värre och då har jag ändå hört den här: http://open.spotify.com/track/1TFeYPfi0jVZn06MOFjVFS

Det där är inget plagiat, det är en svensk version. Officiell översättning osv.
Citera
2011-04-28, 22:18
Medlem
KchefenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Har någon hört rykten om att Maggio kommer att göra offentligt att Linnros har slagit henne? :O
Jag tvivlar på att det är sant, inte för Linnros skulle utan snarare för att jag tycker Veronica Maggio är en total bitch och absolut skulle kunna ljuga om sådant.
oj, vilken smäll det skulle va
Citera
2011-04-28, 22:20
Medlem
Charles26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thore Thinner
Det där är inget plagiat, det är en svensk version. Officiell översättning osv.

Med risk för OT men texterna i son of a preacher man och en lärling på våran gård är ju inte lika någonstans. Första gången jag såg dig började mitt hjärta att slå på ett konstigt sätt du var lärling på våran herrgård och du hade det inte lätt. Så du fick jobba varje vecka jag tyckte hälften kunde räcka en dag så hände det.. den enda som kunde tända flamman var en lärling på våran gård. Den brann så het när vi var tillsammans... åh en sån man ... Mot original texten Billy Ray was a preacher's son And when his daddy would visit he'd come along When they gathered around and started talkin' That's when Billy would take me walkin' Out through the back yard we'd go walkin' Then he'd look into my eyes Lord knows, to my surprise The only one who could ever reach me Was the son of a preacher man The only boy who could ever teach me Was the son of a preacher man Yes he was, he was, ooh, yes he was

Officiell översättning? Knappast. Plagiat? Ja.
Citera
2011-04-28, 22:44
Medlem
Thore Thinners avatar
Son of a preacher man är skriven av John David Hurley och Ronnie Stephen Wilkins. Lärling på våran gård är skriven av John David Hurley och Ronnie Stephen Wilkins, med svenskt text av Sven-Olov Bagge. Jag hoppas och tror du kan komma till rätt slutsats med hjälp av dom uppgifterna.
Citera
2011-04-28, 23:35
Medlem
relativs avatar
Kan vi inte försöka hålla isär samplingar, covers, översättningar och låtstölder?
Citera
2011-04-29, 20:56
Medlem
Schneeleopards avatar
Väldigt uppfriskande att få höra The Strokes igen, det var ett tag sen. Stil har de också, gossarna.
Citera
2011-04-29, 22:59
Bannlyst
Är det Oskar Linnros som gjort den nya skivan? Om inte, vem har gjort den?
Citera
2011-04-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av losingyou
Är det Oskar Linnros som gjort den nya skivan? Om inte, vem har gjort den?
Inte Linnros, utan Christian Walz och kanske Nils Tull.

Bra platta för övrigt, fanns en intervju med henne idag i Metro eller City.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in