2011-04-29, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av koolboi
Inte Linnros, utan Christian Walz och kanske Nils Tull.

Bra platta för övrigt, fanns en intervju med henne idag i Metro eller City.

Riktigt bra platta, Walz har gjort ett mycket bra jobb.
Citera
2011-04-30, 00:26
Medlem
Tycker faktiskt inte att det gör något att hon tar mycket av melodierna och musiken från andra låtar.

Mestadels för att hon sjunger på svenska och har en egen text och försöker liksom inte åka räkmacka internationellt på andras låtar.

Hade hon valt att sjunga på engelska hade det varit värre tycker jag. Sverige är en så lokal marknad så jag tycker inte låtar på svenska direkt konkurrerar med engelska låtar och då tycker jag det är helt okej.
Citera
2011-04-30, 01:24
Medlem
Kloroformtrasans avatar
TRÅKIG. Det enda ord som dyker upp. Menlös röst och har väl bara hela sin karriär blivit intutad av sin manager att ha munnen lite halvöppen sådär sexigt så att tänderna ser lustiga ut. Nädå.

Men finns det NÅGON annan bild på henne? Ansikte utåt för folktandvården eller något, vore mer lämpligt.
Citera
2011-04-30, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty_
Knappast första gången heller dessvärre - jämför hennes "Måndagsbarn" med:
http://www.youtube.com/watch?v=70WofB2UdnM
Ja, fast där är det mest introt. Varför, varför här kommer en svensk tjej med egen stil och skrivförmåga trodde jag, men tji. Besvikelsen är överväldigande.
Citera
2011-04-30, 01:36
Medlem
StigAllans avatar
Har en faiblesse för kvinnliga vokalister men då krävs det en hel del mer än vad jag ännu lyssnat på i nationalistisk anda.
Veronica har väl något men inget som jag skulle lägga på min vinylspelare för att lyssna om och om igen på.
Citera
2011-04-30, 13:47
Medlem
"Snälla bli min" är otroligt bra. Som hela skivan.
Citera
2011-04-30, 15:11
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Har någon hört rykten om att Maggio kommer att göra offentligt att Linnros har slagit henne? :O
Jag tvivlar på att det är sant, inte för Linnros skulle utan snarare för att jag tycker Veronica Maggio är en total bitch och absolut skulle kunna ljuga om sådant.
För övrigt såg en vän till mig Oscar Linnros på en bar i Stockholm. Enligt uppgift såg han väldigt tanig och smal ut, en smalare näsa och smalare ansikte. Såg inte alls lika bra ut som tidigare.
Kan det vara så att han börjat med tjack eller kokain? Kört en Charlie Sheen liksom..
Citera
2011-05-01, 02:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
För övrigt såg en vän till mig Oscar Linnros på en bar i Stockholm. Enligt uppgift såg han väldigt tanig och smal ut, en smalare näsa och smalare ansikte. Såg inte alls lika bra ut som tidigare.
Kan det vara så att han börjat med tjack eller kokain? Kört en Charlie Sheen liksom..

Är väl ganska allmänt känt att Oscar brukar diverse droger. Kolla bara hans uppträdande på Allsång på Skansen. Har det kommit fram varför det tog slut mellan Oscar och Veronica?
Citera
2011-05-01, 09:54
Medlem
Schneeleopards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Tycker faktiskt inte att det gör något att hon tar mycket av melodierna och musiken från andra låtar.

Mestadels för att hon sjunger på svenska och har en egen text och försöker liksom inte åka räkmacka internationellt på andras låtar.

Hade hon valt att sjunga på engelska hade det varit värre tycker jag. Sverige är en så lokal marknad så jag tycker inte låtar på svenska direkt konkurrerar med engelska låtar och då tycker jag det är helt okej.

Om jag förstår dig rätt, så är dina argument för att det är ok att nalla andras melodier enbart marknadsmässiga: dvs att de helt/delvis stulna melodierna inte konkurrerar med originalen?

Tja, jag blir mest bedrövad över att all låtstöld, medveten eller omedveten, visar att man inte kan själv/inte har någon koll på vad man låtit sig inspireras av.
Citera
2011-05-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schneeleopard
Om jag förstår dig rätt, så är dina argument för att det är ok att nalla andras melodier enbart marknadsmässiga: dvs att de helt/delvis stulna melodierna inte konkurrerar med originalen?

Tja, jag blir mest bedrövad över att all låtstöld, medveten eller omedveten, visar att man inte kan själv/inte har någon koll på vad man låtit sig inspireras av.

Ja, jag tycker inte det gör lika mycket om man tar det från en välkänd låt och sedan gör det på en ytterst begränsad marknad med en helt annan text. Låtarna hon gjort är ju väldigt bra och jag med många fler hade inte hört orginal-låtarna innan.

Det är skillnad om man gör det och skriver en låt på engelska och ställer upp i eurovision eller försöker sälja den i hela europa och hamna på europalistor etc eller tom lanserar sig i usa.
Citera
2011-05-11, 00:00
Medlem
Har hört någonstans att Linnros har slagit och pucklat på sina tidigare flickvänner och att det förmodligen kan vara anledningen till hans och Maggios uppbrott också, att han gett sig på henne också.
Senast redigerad av stromb 2011-05-11 kl. 00:02. Anledning: Omformulering
Citera
2011-05-11, 11:31
Medlem
kissflickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeviskallen
http://www.youtube.com/watch?v=b8-tXG8KrWs

spola fram till 1.15 .... alldeles för likt asså, illa veronica ILLA
det är inte ens i närheten av samma ackordföljd. rytmen som används i båda låtarna är en tämligen konventionell gitarrpoprytm som använts många gånger förr. och inte heller instrumentuppsättningen elgitarr - elbas - trummor - sång uppfanns the strokes. vari består plagiatet, menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in