2023-10-31, 00:08
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Hon med Falukorven från Fäbojäntan hade funkat.

Började inte hon att arbeta på Scan efter sin berömda film?
Och jag har för mig att hon stoppade falukorvar på löpande band
Citera
2023-10-31, 00:55
Medlem
picapicans avatar
Bra programidé, men mycket är ointressant och onödigt långt, t.ex. han som skulle supa sig redlös på Valborg. Tog upp halva programmet kändes det som och ändå är han okänd för de flesta, i alla fall för mig.
Citera
2023-10-31, 01:11
Medlem
Börjar tröttna på det där rödhåriga fanskapet. Håller han på och håller alla på axeln hela tiden också? Det verkar ju vara hans signum.
Citera
2023-10-31, 01:24
Medlem
Citat:
Bland annat, men inte alls bara från Youtubeklipp. Ronja Rövardotter har varit med, liksom yoghurtmannen och de där dåliga förlorarna.
Känner mig helt bakom - vem är yoghurtmannen??
Citera
2023-10-31, 01:33
Bannlyst
Inte sett, kan ha läst någon artikel om när han träffade Iprenmannen, och jag kände bara, finns det 40 min effektivt innehåll jag vill konsumera här?

Svaret blev nej…
Citera
2023-10-31, 01:33
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Kan såhär snabbt bara komma på att Norrmannen som hade party är ett YT-klipp.

Bilen i hövve, Ola & Maud (Björnattack), Nougat-Bosse, Rallyförarna Stefan och Mikael, Vaccin-Niklas, Tåg-Lars, Röka-är-gott-Åke, "Skönt päls", Den lille elektrikern, de tre killarna från Värmland (Kär som en drake), Valborgs-killen, Heter jag Elnour, Laserturken, Ungen som skriker på dagis, Vem vet mest-mannen etc. De blev stora på YouTube och hade aldrig blivit stora eller virala om inte YouTube fanns, även om inte alla är hemgjorda klipp från början så att säga. Nu har jag glömt flera stycken men.
Senast redigerad av nickeh84 2023-10-31 kl. 01:44.
Citera
2023-10-31, 02:07
Medlem
Viejoverdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoralinesGhost
Jag såg avsnittet med Laserturken. Programidén är kul men avsnittet var alldeles för långt och man tvingades se en massa onödigt skräp för att till slut komma fram till något intressant. Jag tror att programmet hade passat bättre med kortare avsnitt, som nu verkade det som att de ansträngde sig för att hitta på trams bara för att fylla programtiden.
Finns avsnitt om "Skogsturken"? (Vem kasta?)Hade varit intressant annars.
Citera
2023-10-31, 02:25
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallbarhetnolla
Började inte hon att arbeta på Scan efter sin berömda film?
Och jag har för mig att hon stoppade falukorvar på löpande band
När ska Samson Biceps vara med.
Citera
2023-10-31, 04:02
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Detta program är bara för mycket. Så cringe, man sitter med skämskudden redo hela tiden.

Man hittar nån nolla från ett gammalt youtube-klipp eller dylikt, sedan ska man gå runt med stan med personen och fråga om folk känner igen personen, sedan ska man alltid ta in reportern som gjorde intervjun i det gamla youtube-klippet, sedan ska man ta upp personen upp på någon jävla scen också så en publik ska hylla nollan. Alltid samma jävla cringe-skit.

Vad tycker ni?
Vissa klipp är roliga, men som du påpekar, blir det för mycket larv och cringe. Mauri står hukad med gapande mun och låtsas förvånad...

Avsnittet med bullerbyn var onödigt påkostat och tramsigt. Vart var förresten Kerstin?

Tror Mauri är rätt passé nu.
Han har gjort sitt
Citera
2023-10-31, 04:30
Medlem
Madagascars avatar
Detta går alltså på TV4 och inte på t ex youtube.

Programmet är symptomatiskt för problemen hos TV4 i synnerhet och tablå-TV generellt.

Dödsryckningar!
Citera
2023-10-31, 05:34
Medlem
Herregud vad alla är negativa då...ja okej avsnitten är lite för långa och hade absolut vart bättre i kortare 30min avsnitt men börjar man kolla på avsnitten så vet man väl förhoppningsvis vem Mauri är sen förut, han är awkward men han är också skön och det gör ju också att han har en bra kemi med de personer han möter.
Det är ett kul program och det är ändå imponerande att de har lyckats övertyga så många att vara med i programmet när många av dem uppenbarligen har valt att försöka hålla sig borta från rampljuset och vill försöka "leva ett normalt liv".

Däremot tycker jag att det är lite pinsamt med deras koncept av att återskapa allt som personerna blev kända för...det är tex uppenbart att Johan Palm har skaffat skägg för att försöka dölja sin identitet och inte vill förknippas med sitt förflutna men då ska Mauri komma och övertyga honom om att återskapa sin stil han hade när han var 15 och ställa sig på en scen på lokala haket och sjunga...blir lite för mycket.

Lite off-topic: Kanske jag som har levt under en sten men "Grill-Anders" och den "vuxne 8-åringen", bara jag som aldrig har hört talas om de innan?
De ska tydligen vara "Sveriges största virala Youtube kändisar" och jag har fan aldrig hört talas om de förut
Senast redigerad av Manny545 2023-10-31 kl. 06:01.
Citera
2023-10-31, 08:06
Avstängd
Molekyl3ns avatar
Mauri, är det den där jättetopsen på 2 meter som ser ut som Kalles kaviar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in