• 1
  • 2
2023-10-29, 15:40
Medlem
Hej.

Jag har skapat ett datorprogram som jag hoppas ska kunna hjälpa folk på lite olika vis.
Men jag har ingen aning om hur jag får ut detta. Vem kan jag kontakta? Och hur kan jag hitta folk som är intresserad av detta? Jag letar också ifall någon vill hjälpa eller samarbeta med mig?

Jag undrar också vad folk tycker om programmet?

Jag tänker att programet kan vara bra till:
- Om man har svårt eller är osäker på något val.
- Visa andra hur man tänker vid val.
- Bra till dem som vill demonstrera/visa extra tydligt för-och-nackdelar för olika val eller beslut.
Tex:
- Ska jag köpa en bil?
- Flytta till ny stad?
- Spara pengar?
- Amorera eller investera?
- Träna eller inte?
- osv

Jag har även gjort en metod som jag tänker är bra tillsammans med detta program.
Där ska man tänka att alla val i alla situationer går att lägga upp i ett vågskålsupplägg, där det val som sker är det val som väger mest i vågskålen. Tänker man så, så kan man utnyttja det på lite olika vis. Då är tanken att man ska in och försöka “manipulera” sin vågskål, så att vägningen väger mest till det val man vill ska ske. Det kan fungera på sig själv, eller andras perspektiv.

Jag hoppas att tankesättet ska fungera bra för vissa. Jag tror det kan vara en bra metod för nå sina mål etc. För mig fungerar det väldigt bra, och jag tänker ofta på detta viset!

Jag har gjort några videos där jag förklarar om metoden och hur programmet är tänkt att användas.

Här är en video på hur jag tänker att man t ex enkelt kan visa hur man får sitt barn att själv vilja äta sina grönsaker:
https://youtu.be/eX5CnXVZjLM

Här är en spellista med alla videos om programmet jag laddat upp på min youtube-kanal:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLq5cnO5L87fpZUfP4wCUbh9gkoRdVsF01
Citera
2023-10-29, 15:43
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Kolla på Reddit
Citera
2023-10-29, 16:04
Medlem
note-its avatar
Så du har alltså gjort en app som ingen har beställt??? Varför det, om jag får fråga?
Citera
2023-10-29, 16:06
Medlem
Jordgubbes avatar
Om du inte lyckas använda just ditt program för valet av vem du skall använda, så har du fastnat lite i farstun.
Citera
2023-10-29, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Så du har alltså gjort en app som ingen har beställt??? Varför det, om jag får fråga?

Haha ja 😅
Känns väl lite dumt nu i efterhand, jag spenderade väldigt mycket tid på detta. Men jag gjorde den för att jag själv tyckte att det var en bra ide och som jag trodde folk ville ha. Men ja man skulle väl ha kollat innan ifall det fanns någon efterfrågan.
Citera
2023-10-29, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Om du inte lyckas använda just ditt program för valet av vem du skall använda, så har du fastnat lite i farstun.

Men det är ju just det, jag vet inte ens mina valalternativ, vem kan jag ens använda? Programmet används mer för att göra vägningen och beslutet visuellt.
Citera
2023-10-29, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykosen-Hex
Kolla på Reddit

Okej jag kan läsa där. Något mer tips? Vad exakt ska jag leta efter där?
Citera
2023-10-29, 17:44
Medlem
MortalDiseases avatar
Eftersom du gått bakvägen igenom att skapa någon innan efterfrågan så får jag ändå känslan att du kanske ska kontakta kommuner, eller rektorer på skolor, det kanske kan användas i utbildningssyfte eller som hjälpmedel till vuxna / barn, så att även barnen kan tänka utanför boxen när dom stirrar sig blinda på att som du använder i ditt exempel "Att grönsakerna smakar dåligt"
Citera
2023-10-29, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Eftersom du gått bakvägen igenom att skapa någon innan efterfrågan så får jag ändå känslan att du kanske ska kontakta kommuner, eller rektorer på skolor, det kanske kan användas i utbildningssyfte eller som hjälpmedel till vuxna / barn, så att även barnen kan tänka utanför boxen när dom stirrar sig blinda på att som du använder i ditt exempel "Att grönsakerna smakar dåligt"

Detta tycker jag låter som en väldigt bra ide! Tack så mycket! Detta ska jag göra! 😁
Citera
2023-10-29, 18:41
Medlem
Oavsett om produkten behövs eller inte så är marknadsföring a och o.

Du kan imorgon skapa en riktigt grym dryck, men om du inte når ut och skapar behov så kommer du inte sälja något.

Så till motsats från de något negativa kommentarerna så anser jag att du inte har gjort något fel.
Du har gjort något du tycker är kul.
Nu ska du bara komma på vilka som kan behöva produkten och hur kan mottagaren tjäna på att använda den.

Sen har du lite pengar så kontakta några duktiga marknadsförare. Ta möten med 6-7-8 st och fråga dem hur erbjudandet som du har borde levereras. Där kommer du få en hel del tips, sen väljer du en av dessa 8 som passar dig bra sen satsa.
Innan du satsar så ta fram t.e.x 100 000 kr. Det är det du ska satsa. Sen testar du sälja, om du inte får något intresse så lägger du ned det bara. Då har du iaf testat =)
Citera
2023-10-29, 19:37
Medlem
Psykosen-Hexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenr
Okej jag kan läsa där. Något mer tips? Vad exakt ska jag leta efter där?

Hitta en Subreddit som består av programmerare och skriv där vad du än önskar, du kommer ha större chans att någon kunnig nappar där.
Citera
2023-10-30, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Oavsett om produkten behövs eller inte så är marknadsföring a och o.

Du kan imorgon skapa en riktigt grym dryck, men om du inte når ut och skapar behov så kommer du inte sälja något.

Så till motsats från de något negativa kommentarerna så anser jag att du inte har gjort något fel.
Du har gjort något du tycker är kul.
Nu ska du bara komma på vilka som kan behöva produkten och hur kan mottagaren tjäna på att använda den.

Sen har du lite pengar så kontakta några duktiga marknadsförare. Ta möten med 6-7-8 st och fråga dem hur erbjudandet som du har borde levereras. Där kommer du få en hel del tips, sen väljer du en av dessa 8 som passar dig bra sen satsa.
Innan du satsar så ta fram t.e.x 100 000 kr. Det är det du ska satsa. Sen testar du sälja, om du inte får något intresse så lägger du ned det bara. Då har du iaf testat =)

Okej tack för feeback, och det låter vettigt! Marknadföring verkar vara en väldigt stor grej. Hmm, hur hittar jag duktiga marknadsförare? Söker på google? Vad skulle kunna vara ett exempel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in