2023-10-30, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Det är Hamas som kontrollerar gränsövergången mot Egypten.

Utländska medborgare tillåts inte lämna Gaza, rapporterar The Telegraph. Det trots att både Egypten och Israel, enligt amerikanska tjänstemän, är redo att låta människor från utlandet lämna Gazaremsan.
Hamas ”förhindrar” utlänningars avresa och att gruppen har lagt fram ”flera krav”.

https://omni.se/a/O8OJ5E

Det beskrivs som att Hamas håller utländska medborgare som gisslan i regionen.
För att så länge som amerikanska och italienska medborgare finns kvar på Gaza så så räknar Hamas med att Israel är försiktigare i sina strider mot Hamas.

Det är jäkligt skönt att Sverige vägrade rösta emot Israels pågående anfall på Hamas. På något sätt ett mer vuxet Sverige.
Citera
2023-10-30, 12:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
För att så länge som amerikanska och italienska medborgare finns kvar på Gaza så så räknar Hamas med att Israel är försiktigare i sina strider mot Hamas.

Det är jäkligt skönt att Sverige vägrade rösta emot Israels pågående anfall på Hamas. På något sätt ett mer vuxet Sverige.

Vidrigt av Hamas att ta en massa oskyldiga barn som gisslan, men vad annat kan man förvänta sig av dessa mördare som skjuter raketer ifrån lekplatser och sjukhus.
Citera
2023-10-30, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DunnoXD
jag finner inga ord längre, Palestina har ingen internet
Människor på en festival mördas av terrorister och de stackars terroristerna har inget internet så de kan inte lägga upp fler filmer på hur de våldtar, mördar och bränner sina offer...
Citera
2023-10-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zwyxer
1. Jo det finns massor med medborgare i gaza som amvänder internet och lägger upp bilder och filmer så att man kan få se.

2. Det är okej att mörda barn om det är si och så? Ja det är lite psykopatvarning på sånt där.

3. Dom släppte ju några nyss. Vissa verkar leva.
Du vet att folket i Gaza sedan barnsben går lära sig att hata judar,dom hjärntvättas redan i skolåldern.
Sedan då är inte Gaza självförsörjande alls utan är redan innan kriget beroende av hjälp utifrån.
Nej det är bättre att man kör ut alla araber från Gaza och låta israelerna ta över marken istället.
Citera
2023-10-30, 12:56
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwyxer
1. Jo tack vare internet kan man faktiskt få se vad som händer i världen.

2. Släpper man bomber på barn så mördar man folk.

3. Ingen av oss vet. Förhoppningsvis lever dom. Du hoppas kanske att dom är döda så att du kan leka sandlåda och skrika efter mer mördande.
Tror du på fullaste allvar att allt som står på nätet är sant? Du ser bara det du vill se. Du förstår väll att allt kan manipuleras. ÅÅÅÅ dom dödar BARN. Det dör barn i krig Israel varnade först. Hur fan kan det rapporteras så mycket utan el. Elen är ju helt avslagen. Islamist terrorister måste utrotas om det ska få ett slut, dom fega kräken ställer sig bakom folket som sköld. Detta är Hamas äckel som orsakar.
Citera
2023-10-30, 13:59
Medlem
Citat:
Förvarnar? roligt, dom förvarnade och sa ”gå till detta stället vi ska inte bomba där, så bombar dom just där.

så om putin förvarnar att han ska attackera ukraina så är vi coola med putin va?

Problemet är att det du påstår inte stämmer. Israel förvarnar, både med sociala medieimformation, med flygblad och med roof rocking.

Vänd på det istället, vad skulle Israel ha att vinna på ett enda civilt offer? Besvara gärna den frågan.
Citera
2023-10-30, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det finns ohyggliga vittnesuppgifter. Med eller utan dessa bebisar.

I veckan fick bl.a. journalister se 40-45 minuter av klipp från massakerna. Missade du det?

Jo jag har sett dessa klipp då Hamas mördar civila, finns inga på ”40 halshuggna bebisar” dock. Om du hittar så länka (vilket du inte kommer kunna då det är propaganda)
Citera
2023-10-30, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emma77Linn
men vad är det för fel på dej, ditt äckliga mål är att underminera och tramsa sönder allt, ifrågasätt din egen jävla sida i stället - fast nej då hade du varit hederlig och det är du inte, du håller på med skademinmering din jävla råtta.

Det skulle vara fördelaktigt för dig att ägna lite tid åt att reflektera över och möjligen utforska möjliga strategier för att hantera dina temperamentsmässiga utmaningar innan du försöker tolka min fråga
Citera
2023-10-30, 15:24
Medlem
Citat:
hamas finns inte i västbanken, ändå attackersr dom där.

du sa svaret själv, du bara omformulerade det på ett annat sätt, Israel är dom onda. gång på gång har det bevisats

dom har använt vit fosfor som vapen, vilket är internationellt förbjudet
Är det inte alls. Fullt legitimt mot militära mål.
Citera
2023-10-30, 17:39
Medlem
Tradens avatar
Vadå eldupphör? Är du dum eller TS, den här konflikten är ett guldläge för att kränga vapen. Det finns liksom en anledning till att mina SAAB aktier gått upp 100% senaste åren.
Citera
2023-10-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Ja, jag fylls av glädje när muslimskräp dör ja. Och mötte också muslimdemoner under mina skolår. Jag kommer också till att fira med en riktig nice tårta om det kommer 50 eller 100 Breivik-kopior som attackerar musslor i Europa (Breivik tog kål på 77 människor, så jag hoppas på 77 för varje Breivik-kopia, helst minst 100 eller flera - om det blir 100, så får vi 7700 mördade, fantastiskt!!!). Vad fan ska du göra med det? Jag är för ALLT som skadar muslimer, med alla medel. Jag är för att släppa atombomber över både Palestina och Mecca!!!

Nu fick man ut allting bakom en skärm, lille keyboard warrior 🥰 säg så till en muslim i verkligheten om du vågar och återkom vad som hände (du vågar inte för alla ni är lika stora mesiga fegisar)
Citera
2023-10-30, 20:15
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Nu fick man ut allting bakom en skärm, lille keyboard warrior 🥰 säg så till en muslim i verkligheten om du vågar och återkom vad som hände (du vågar inte för alla ni är lika stora mesiga fegisar)

Haha, ja du kan bara tro det, jag bor i Oslo och det är massa musslor här (totalt ungf. 35-36% invandrare, alltså alla kategorier), och jag har PÅ SKOJ sagt till en somalie "Heil Hitler och Brevik" och han gjorde inte ett skit. Dom flesta musslor är fegisar om dom är ensamma, bara i grupp och med övertal så känner dom sig stentuffa. Vet du vad det betyder? Att dom är svaga fegisar, din lallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in