2023-12-30, 12:43
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imado
Handlar inte om hur du beskriver det, handlar mer om hur länge Israelerna orkar ha ett land omringat av länder som hatar dem och alltid kommer starta krig mot dem.
Kommer ju massa rapporter om att många lämnat Israel efter 7 Oktober.
Dessutom har Israel fått smaka på en rejäl smäll av Hamas, en grupp på några tusen soldater.

Nej, jag ville bara psyka den där snubben jag debatterade med. Det jag stör mig mest på är att Israel får ta massa skit som hamas skapar. Visste du att Hamas snor alla förnödenheter civilbefolkningen fått. Såg igår på youtube. Stor lastbil med vatten, halva stan sprang efter och försökte slita ner en pall. Sen får Israel skit för att folk svälter i Gaza.
Citera
2023-12-30, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
De mördar inte civila. De bombar och dödar Hamas. Att Hamas använder civila kläder och gömmer sig bland civila gör att civila dör. Ska du skylla på att civila dör så rikta din ilska där den hör hemma, hos Hamas.

Du tror själv inte på det du själv säger.
Israel har rent av bombat sönder hela norra Gaza där det bara finns sönder bombade hus. Människor har flytt.
Där finns bara sönderbombade hus , och Hamas soldater som då och då dyker upp och slaktar israeliska pansarvagnar och soldater. Just där är Hamas starka sida.
Israel har inte åstadkommit något med detta krig förutom mördat civila och bombat sönder byggnader, som förr eller senare kommer byggas upp av oljerika länder
Citera
2023-12-30, 16:32
Medlem
Citat:
Israel har rent av bombat sönder hela norra Gaza där det bara finns sönder bombade hus. Människor har flytt.
Där finns bara sönderbombade hus , och Hamas soldater som då och då dyker upp och slaktar israeliska pansarvagnar och soldater. Just där är Hamas starka sida.
Israel har inte åstadkommit något med detta krig förutom mördat civila och bombat sönder byggnader, som förr eller senare kommer byggas upp av oljerika länder

Det där är ju bara förvirrat och osammanhängande. Du vet inte ens hur Hamas fungerar men påstår att Hamas är starka i områden de får storpisk i? Okej.
Citera
2024-01-01, 23:59
Medlem
polisflickans avatar
Satellitbilder visar att över 70 procent av bostadshusen i Gaza har förstörts eller bombats, skriver Wall Street Journal.

Enligt Världsbanken har närmare 80 procent av Gazas vårdinrättningar också förstörts eller skadats, inklusive de flesta av områdets 36 sjukhus.

https://www.wsj.com/world/middle-eas...srael-aa528542
Citera
2024-01-02, 01:18
Medlem
Citat:
I den mån det förekommer någon "slakt" så är det sannerligen inte Hamas som utför den. Hamas är duktiga på att slakta civila (både israeler och palestinier) men mot en kompetent motståndare så går det givetvis uselt, trots alla fulknep de kör med.
Att "oljerika länder" kommer bygga upp hela Gaza rätt och slätt har jag svårt att tro. Inte ens Qatar vill dumpa sina pengar ned i ett svart hål som Gaza är under Hamas styre.
Citera
2024-01-03, 18:59
Medlem
Mindbusinesss avatar
En video för Palestina-kramare.
https://youtu.be/02g2BFXdqms?si=4q6NJBFgG01kb14v
Citera
2024-01-05, 19:17
Medlem
HRTs avatar
Varför Gaza måste förintas.
Varför det aldrig kan bli en 2 statslösning.
Därför Palestina/Gaza förvägrar Israel att ens existera

https://www.youtube.com/watch?v=Ry6kpYFHnxs

De säger själva att de vägrar leva på lika villkor och i fred!
Citera
2024-01-08, 13:19
Medlem
Citat:
Israel har stöd av hela västvärlden.
Hamas har aldrig påstått att de kan stoppa Israel från att komma in i Gaza, men de kan göra det riktigt kostsamt för de.
Nu var det ca 1 månad jag citerade ditt inlägg.
Läs första stycket av ditt egna inlägg, för Israel har fortfarande inte åstadkommit något med detta krig, förutom mördat över 22.000 människor.

Nu har jag inte varit här på ett tag men måste säga att markinvasionen gått bättre än förväntat.

Sedan jag skrev det har man alltså nu full militär kontroll över norra Gaza, beslagtagit tusentals vapen, förstört tunnlar, dödat tusentals terrorister och ett antal högt uppsatta Hamasledare.

Men fortsätt leva i din låtsas värld. Jag har full förståelse för att sanningen kan vara jobbig för dig.
Citera
2024-01-19, 18:24
Medlem
Celestrons avatar
Hur vore det att släppa gisslan?
Tydligen är det inte värre i Gaza än att man kan behålla 136 israeler, kvinnor och barn som gisslan.
Så den här ensidiga rapporteringen om katastrofen i Gaza ger jag inte mycket för..

Som sagt: SLÄPP GISSLAN FÖR FAN!
Citera
2024-01-21, 08:04
Medlem
Jävligt märkligt att Israel ännu inte har kontroll över denna lilla skitremsa. Hur kommer det sig? Finns det frontlinjer som i Ukraina med skyttegravar och liknande?
Citera
2024-01-21, 08:43
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Jävligt märkligt att Israel ännu inte har kontroll över denna lilla skitremsa. Hur kommer det sig? Finns det frontlinjer som i Ukraina med skyttegravar och liknande?

När kriget började satt alla analytiker och påstod att IDF inte ens skulle kunna inta Al-Shifa.
Citera
2024-01-21, 08:47
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:

9k döda Hamasterrorister, mer än 350km tunnlar erövrade. Vidare så måste du lära dig svenska, mord är överlagt. Israel sa åt de civila att lämna krigszonen, de som inte lämnade som dött är krigsoffer, inte mordoffer. Ett krig som Hamas startade och kan avsluta vilken sekund de vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in