2023-11-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nej. Inga annekteringar är tillåtna enligt folkrätten och icke-våldsprincipen gäller enligt generalförsamlingens resolution 2625 och kampalaöverenskommelsen resolution 3314. Och nu är ju inte försvarskrig som bedrivs på västbanken utan ett aggressiv expansionspolitik. Israel och palestina bildades ju som en slags överenskommelse som las fram av Storbrittanien av det mandat de hade efter att det ottomanska rikets kollaps. Balfourdeklarationen 1917 stipulerar att bildandet av en judisk stat inte ska inkräkta på de redan existerande palestinska bosättningarna i området. Det är raka motsatsen som har hänt de senaste 100 åren.

folkrätten här där jag bor innefattar att om någon kommer in på min mark med onåd eller våldsamt uppsåt, så har jag all rätt att bemöta denna med det samma.

Vilken "folkrätt" pratar du om mr två äggahalvor?

Den som utgörs utav hyresgästföreningen i haga eller?

Sluta nu kämpa för vad du redan vet är fullständigt naturligt och rättfärdigat beteende. Går du in och börjar döda din grannes barn eller spränga hans gillestuga vart eviga fredag så slutar det ju självklart med att du ligger och tuggar halvmantlat oavsett "idioträtt" eller ej

Palestina har tillåtit en grupp, Hamas, att utföra idiotiska sysslor på grannens mark och detta kommer med konsekvenser. Inga frågetecken där och verkligen inget som har med folkrätt att göra. Ingen, människa kan missbruka folkrätten i någon guds namn då den är skriven mycket tydligt för att undvika just detta då den är byggd på logik och förstånd. Allt annat handlar on naturlig - du gör - du står ditt kast. Varför skulle den enskilda palestiniern som hetsat och dagdrömt om att förstöra israel vara utanför denna rätt av åtgäldande? Han/hon valde ju, så varför låtsas som att valet inte spelade någon roll?

Rätt är rätt ja, det har du rätt i, men för att hävda folkrätt som försvar så får man först och främst bete sig som folk. 1+1=2
Senast redigerad av CircaKonvexFyrkant 2023-11-06 kl. 20:16.
Citera
2023-11-06, 20:14
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freed00m0fspeech
Det är till 100% ett försvarskrig.

Vi såg alla folkmordet som skedde den 7 oktober när Israel tappade kontrollen över de vilda odjuren.

Det är ett typiskt exempel på hur deras blodtörstighet straffar dem själva.

Israel fortsätter att säkra sin existens och utrota de folkmördande palestinierna.

På vilket sätt är bosättningarna en del av ett försvarskrig? Finns ingenting i det som är försvar. De utsugande judarna kan inte hålla sig till regler som upprättats.
Citera
2023-11-06, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
På vilket sätt är bosättningarna en del av ett försvarskrig? Finns ingenting i det som är försvar. De utsugande judarna kan inte hålla sig till regler som upprättats.

Du såg alltså inte vad som hände den 7 oktober?

Det är muslimerna som inte kan uppföra sig som människor.

Det finns alldeles för få icke-muslimska stater i Mellanöstern.

Jag stödjer Israel i deras kamp mot terrorismen.
Citera
2023-11-06, 20:27
Medlem
twoeggss avatar
Citat:

Om det så krävs terrorism för att bekämpa utsugarna så är det helt berättigat i min mening. Kommer grannen och plöjer på min åker ska han få veta att det inte är okej och att han får hålla sig till sin egen tomt.

Israeliska staten stödjer ju bosättarnas terrorism aktivt med bidrag och liknande. Helt i linje med vad de vill, ta andras land.
Senast redigerad av twoeggs 2023-11-06 kl. 20:30.
Citera
2023-11-06, 20:41
Medlem
Citat:

Jag håller med fullständigt och stödjer Israel helhjärtat. Hamas startade det hela och nu de får ta konsekvenserna. Hoppas att Israel fullföljer med att krossa Hamas och deras anhängare.
Citera
2023-11-06, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Finns ingen anledning att gå in på samma sätt på Västbanken. Mahmoud Abbas ser ganska förnöjt på medan Hamas förintas och vill inte gå samma öde till mötes.
Jo man bör gå in på västbanken med man kan inte bo grannar med sånna här djur till människor
Citera
2023-11-06, 21:22
Medlem
IDF har fått stora leveranser av mk84 bomber som det ser ut flera twitter källor visar förbereda bomber som antagligen ska användas i natt. Ryktas om 1000tals. Tråkigt att man måste sova annars blir nog live streamen i gaza magiskt bra i natt😂🇮🇱❤️✌️
Citera
2023-11-06, 21:38
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
IDF har fått stora leveranser av mk84 bomber som det ser ut flera twitter källor visar förbereda bomber som antagligen ska användas i natt. Ryktas om 1000tals. Tråkigt att man måste sova annars blir nog live streamen i gaza magiskt bra i natt😂🇮🇱❤️✌️
Dom har säkerligen redan skannat av med markradar, många tunnlar snart bli välventilerade...
Citera
2023-11-06, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Hamas har fått exakt som de vill. En massa döda palestinier och ett förstört civilsamhälle. Grattis!

Det var väl inget paradis före kriget heller. På en liten plätt, ca 8 - 40 km, bodde drygt 2 miljoner människor och befolkningstätheten är ca 5.600 invånare/kvadratkilometer. Dessutom ingärdat med stängsel som Israel satt upp för att kunna kolla all trafik av gods och människor. I verkligheten är Gaza ett läger som det inte kan vara någon big deal för Israels stora vapenmakt att krossa. Hittills går allt enligt Israels ritningar. Frågan är vad som skall hända framöver med konflikten. När Gaza är krossat - står Västbanken näst på tur, eller vad månne kommer att ske? Det Hamas gjorde var urbota dumt. Men Israel har genom övervåld förlorat en hel del av de sympatier man hade initialt efter Hamas attack.
Citera
2023-11-06, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Dom har säkerligen redan skannat av med markradar, många tunnlar snart bli välventilerade...

Ja, fläkt i ena sidan och knypplat utsug i den andra så går det fort som fan att få mullvadar att förflytta sig. Alltid lika glada när de når ljusets springa på under minuten. Men till skillnad från charmiga mullvadar som man såklart transporterar till annan plats så säger man ju bara fridens liljor till råttorna och tar fram plånet....Vilken underbar inbjudan till bords ja. Tunnelgrävarna får ju ändå vara tacksamma för denna kutym och etikett de bjuds. Historia gör sig aldrig så väl som när den serveras med döden i hand. Israel borde sluta vara så ödmjuka men visst skall de hedras för sin respekt gentemot kodex ja
Citera
2023-11-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Enligt en människorättsorganisation sade en kvinnlig israelisk företrädare att bara på en kort tid har drygt 120 palestinska familjer tvingats fly sina hem då beväpnade israeliska bosättare tagit över deras mark på Västbanken som de flyende palestinierna ägt i många generationer. De flesta av de illegala bosättarna har flyttat till Israel för bara någon månad sedan. Den här bosättningspolitiken som Israel fört länge, är en av huvudorsakerna till konflikten. Det är inte ett religionskrig utan ett krig om territorium.

Jag förstår din poäng, men…

Vad kallade Hamas sin ”operation” den 7 oktober?

Den huvudsakliga skillnaden mellan den här konflikten och konflikten mellan turkarna och kurderna samt turkiets illegala ockupation av Cypern är religion.

Det är inte en slump att muslimer gråter över Israel samtidigt som de påhejar erdogan och turkiets folkmord och krigsbrott.
Citera
2023-11-06, 21:51
Medlem
Vad vet man om Hamas motstånd? Jag hör bara om Israel och det enda motståndet, jag hör är från dessa Hamas älskare som demonstrera över hela Europa och USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in