2023-11-03, 12:23
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Det sägs inget om att Hamas vill offra Palestinska civila, tvärt om, dom vill att U.N ska ta hand om dom.
Att vara ett land som - enligt er - attackeras ständigt - och att inte bygga ETT ENDA SKYDDSRUM är ett bevis för att man är beredda att offra Palestinier.
Du kan försöka påstå att det inte är så, men dessa ord ekar tomt.
Citera
2023-11-03, 12:23
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Precis, om man förtryckt ett folk i över 50 år får man räkna med motstånd. det fins inget Arabland som förtryckt Israel på det sättet dom förtryckt palestinierna. 1400 är en fjärt i rymden mot vad Israel har åstadkommit mot palestinierna dem senaste 5 decennierna.
Du menar att Israel förtjänade 1400 lemlästade, slaktade, levande brända barn och kvinnor? Detta är en banal ja/nej-fråga.
Citera
2023-11-03, 12:24
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
SD stödjer Israel högt och tydligt.
Deras ledare är utvisad ur Turkiet.
Sverige behöver Turkiet för att vara med i NATO.
Turkiet stödjer Gaza.
SDare säger att turkarna som demonstrerar för gaza kan åka hem.
SD vill inte ha flyktingar, men , man stödjer USAs och Israels krig i mellanöstern. Inga krig inga flyktingar säger jag.

Summa summarum anser jag att Sverige är sjukt och den vanliga svensken är smittad av denna galenskap.
Förstår inte vad du skriver.
Är en SD-ledare utvisad ur Turkiet?
Citera
2023-11-03, 12:25
Avstängd
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Här har du video på intervjun, duger det för dig?
https://www.ynetnews.com/article/bk00giq0fa

Va bra att det inte finns några civila mänskliga sköldar kvar i tunnlarna enligt Hamas!
Då drabbas inga oskyldiga när Israel röker ut dom mao! Giftgas , eld , bomber ,granater , vatten och betong , allt borde vara tillåtet då .Eller hur?
Senast redigerad av Erik Öst 2023-11-03 kl. 12:27.
Citera
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Det var ju synd att palestina inte lyckades göra sig av med denna terrorism, om vi låtsas ge dig rätt. (...)
Nu vinner istället Israel.

Vinner vad? Kontrollen i Ghassa?

Hamas har redan vunnit i den aspekten att hela Världen som än inte visste kan nu ser hur onda de hatiska judarna är och hur ond Benjamin Netanyahu är.
Citera
Medlem
Citat:
Ni? Jag är helsvensk vit patriot, jag är emot folkmord och förtryck. bara en jude som du skulle vara för det

Varför försvarar du isf palestineirna/hamas som har som uttalat mål att utplåna judarna?
Citera
2023-11-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Eller hur...det är därför dom desperat efter luft försöker gräva sig ut...och försöker gräva fram sina barn...sina syskon....sina husdjur....

De har haft 3 veckor på sig att lämna området. Varför är de kvar?
Citera
2023-11-03, 12:26
Avstängd
Citat:
Du menar att Israel förtjänade 1400 lemlästade, slaktade, levande brända barn och kvinnor? Detta är en banal ja/nej-fråga.
Ja, tror du skulle säga likadant om tex Ryssland döda flera hundra varje år och utsatte oss för det förtrycket i 5 decennier i Sverige, och sen slår Sverige tillbaka och dödar 1400 ryssar.
Eller hur?
Citera
2023-11-03, 12:27
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Vinner vad? Kontrollen i Ghassa?

Hamas har redan vunnit i den aspekten att hela Världen som än inte visste kan nu ser hur onda de hatiska judarna är och hur ond Benjamin Netanyahu är.
Vi säger så. Om det får dig att känna dig trygg.
Jag är mer trygg när Hamas är utrotade och västvärlden börjar utvisa islamister. Det är det som sker just nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagduvidom
Jag år inte arab. Men åter till topic. Om kag förstår dig rätt vill du utrota alla muslimer? För om man krigar där dom bor så vart fan ska dom bo. Jävla idiot!

Korrekt. Eftersom islam vill utplåna mig och alla som är som mig (dvs icke-muslimer) Islam är världens största ondska och det största hotet mot resten av världens befolkning.

För min del kan de bli förvandlade till konstgödsel. Men du vet att man kan leva utan att behöva bo i en lägenhet under perioder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Palestina var menat att skapas samtidigt, pallarna vägrade, de startade ett krig, de förlorade kriget och mark. Det kunde varit över där men eftersom araber är inavlade så begriper de inte när de förlorat utan ahr fortsatt hålla konflikten igång.

Bara för att förtydliga: det var inte de som bodde i de palestinska områdena som startade krig mot den nyskapade staten Israel utan de omkringliggande arabstaterna som såg det som ett tillfälle att utöka sitt territorium. Dessa arabstater struntade blankt i vad som hände med palestinierna och var inte alls intresserade av att skapa någon palestinsk stat. De ville erövra marken för egen räkning helt enkelt.
Citera
2023-11-03, 12:28
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:

De 1400 skulle ej vara i Israel sålänge Israel ockuperat Palestinsk mark.

Det bör de civila tänkt på och brytt sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in