2023-11-05, 01:59
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Lite klipp från al-Qassams attacker mot IDF inne i Gazas virrvarr av gränder (troligen en mix av äkta och fejk):

https://www.bitchute.com/video/sO8rYWA313Eb/

Det är inget snack om att det är skillnad på stridsviljan hos Hamas islamister som är mer än villiga att offra livet ch IDF-soldater som bara längtar hem till TV-soffan och senaste Netflix-serien...
Åh helvete vilken fruktansvärd dålig video
Citera
2023-11-05, 02:00
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allans.kompis
I Gaza med 1,8 miljoner har över 9000 dött.
Alla uppgifter rörande antal döda kommer från hälsoministeriet helt kontrollerat av Hamas. Därmed värdelösa siffror. Att SVT och annan usel svensk nyhetsmedia hela tiden okritiskt vidarebefordrar uppgifterna ändrar inte faktumet att de är irrelevanta.
Citera
2023-11-05, 02:04
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Alla uppgifter rörande antal döda kommer från hälsoministeriet helt kontrollerat av Hamas. Därmed värdelösa siffror. Att SVT och annan usel svensk nyhetsmedia hela tiden okritiskt vidarebefordrar uppgifterna ändrar inte faktumet att de är irrelevanta.

Det är ganska garanterat betydligt mer.
Citera
2023-11-05, 02:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Jag hoppas att när någon skadar dig unge så ger du dig inte tillbaka på föräldrarna, deras barn, barnens vänner, deras barnbarn, anhöriga och släktingar. Att försvara sig är en sak, men det vi ser är extremt tydligt en massaker. Otroligt korkat och omänskligt att folk vägrar inse det.

Jag undrar om du kan se din dotter slaktas i realtid och sedan bli så psykologiskt blockerad att du vill krama mördaren.
Citera
2023-11-05, 02:18
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det är ganska garanterat betydligt mer.

”Ganska garanterat”…? Hur fan kan något vara GANSKA garanterat? Antingen är de garanterat eller också inte. Lika korkat som att påstå att något är ”sisådär bergsäkert”.

I detta fall har vi endast uppgifter från dem som har mest skäl att blåsa upp antalet döda. Litet värde således.

Erkänn att du är en fårskalle.
Citera
2023-11-05, 02:19
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jag undrar om du kan se din dotter slaktas i realtid och sedan bli så psykologiskt blockerad att du vill krama mördaren.

Så då ska jag ge mig på mördarens föräldrar, barn, barnbarn, vänner, syskon och anhöriga och alla i deras gemenskap och samtliga i mördarens ort, och minst 2 miljoner människor i hans omgivning i en radie på 40 km, minst. Helst ska jag börja med att blockera av mat, vatten, el, och isolera dem totalt från omvärlden för att sedan börja fälla tiotusentals bomber. Finns det hundratusentals barn som kan råka illa ut, så fine.
Citera
2023-11-05, 02:19
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Jag hoppas att när någon skadar dig unge så ger du dig inte tillbaka på föräldrarna, deras barn, barnens vänner, deras barnbarn, anhöriga och släktingar. Att försvara sig är en sak, men det vi ser är extremt tydligt en massaker. Otroligt korkat och omänskligt att folk vägrar inse det.

Är du ett konstprojekt som försöker på ett ironiskt sätt beskriva hamas attack den 7/10?
Citera
2023-11-05, 02:23
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
”Ganska garanterat”…? Hur fan kan något vara GANSKA garanterat? Antingen är de garanterat eller också inte. Lika korkat som att påstå att något är ”sisådär bergsäkert”.

I detta fall har vi endast uppgifter från dem som har mest skäl att blåsa upp antalet döda. Litet värde således.

Erkänn att du är en fårskalle.

Förstår inte din lilla ärthjärna att man kan använda ironisk semantik? Ungefär som att säga "ganska uppenbart"? Det är frustrerande hur dumma folk är här.
Citera
2023-11-05, 02:27
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Är du ett konstprojekt som försöker på ett ironiskt sätt beskriva hamas attack den 7/10?

Vad tolkade du som ironi?
Citera
2023-11-05, 02:28
Medlem
526s avatar
Citat:
/QUOTE]
Hade inte Hamas vunnit valet och ändå funnits i Gaza så hade Israel agerat PRECIS likadant. Västbanken där Hamas knappt finns där är uppstyckat som en schweizerost, avkapat i hundratals områden och lever på ett sätt som får Sydafrikas apartheid att verka ren lyx.

Israel måste isolera sig från palestinierna för att de bombar och dödar. Om de ville haft fred så hade de bara behövt vara lugna. Då hade det kunnat bli en tvåstatslösning. Och om de andra islamistländerna runt Israel hade tagit emot palestinier så hade alla varit glada sen 55 år tillbaka.

Men icke. De är araber som hatar judar, hatar väst. Då blir det som det blir.
Citera
2023-11-05, 02:36
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Israel måste isolera sig från palestinierna för att de bombar och dödar. Om de ville haft fred så hade de bara behövt vara lugna. Då hade det kunnat bli en tvåstatslösning. Och om de andra islamistländerna runt Israel hade tagit emot palestinier så hade alla varit glada sen 55 år tillbaka.

Men icke. De är araber som hatar judar, hatar väst. Då blir det som det blir.

Jag skulle vilja be dig att läsa på om ämnet från objektiva källor så lär du ganska snart se att det var och är Israel som inte vill ha tvåstatslösning, Hamas, icke Hamas, spelar noll roll. Hamas styrde inte Gaza för inte så länge sen. Västbanken är inte uppstyckat som schweizerost med ett systematiskt förtryck värre än apartheid för att Israel vill ha en tvåstatslösning. Finns t.om många Judar (och nu talar jag inte om ortodoxa judar som är emot Israels existens överhuvudtaget) som ger en sann historia om Israel.

Och nej, Sverige tillhör Sverige. Inte skulle vi vilja tvångsförflyttas och mördas på köpet för att tvingas flytta till Norge. Detsamma gäller Palestinierna.
Citera
2023-11-05, 02:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Vad tolkade du som ironi?

Du verkade mena att det är fel att hämnas oförrätter på:

"Föräldrarna, deras barn, barnens vänner, deras barnbarn, anhöriga och släktingar. Att försvara sig är en sak, men det vi ser är extremt tydligt en massaker. Otroligt korkat och omänskligt att folk vägrar inse det".

Vilket var det hamas gjorde 7/10 även om tortyr och våldtäkt inte finns med i din beskrivning.

Nu hämnas Israel men de angriper som vanligt primärt militära och paramilitära mål. Ganska försvarbart då slöddret inom hamas använder civila som sköldar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in