Citat:
Ursprungligen postat av
The-Johnny
Förstå mig väl när jag skrev att det blev MASSIVA demonstrationer mot t.ex Irakkriget, Vietnamkriget etc. USA har ensamt dödat mer civila än samtliga länder i världen gjort tillsammans sedan 2:a världskriget. Men USA är västvärldens ledare, och precis som Israel så tillåter USA dem att agera utan tyglar, och världens ledare håller käft. Men folket, ja opinionen är tydlig. Och när Hamas attackerade Israel så visste man inte till en början att dem hade dödat en massa civila (halshuggna barn är påhitt) och därmed hyllade många deras aktion.
Men, och det är ett stort MEN, man kan förstå Hamas hat och hämndlyster mot Israel och samtliga människor där som fördrivit deras föräldrar och förfäder från deras hem, massakerat dem i årtionden, sett sina syskon, vänner, nära och kära dödas, förtryckas och isoleras i årtionden. Det är helt otroligt att folk inte inser att det föder terrorism PRECIS som USA:s agerande i Mellanöstern fött terrorism och hat.
Det är väl klart det föder terrorism, men det finns andra exempel på länder som varit utsatta för ockupation och kolonister men inte agerat såhär.
Mellanöstern är tyvärr ett ställe som aldrig repar sig, det går att skylla USA på det här, men i själva verket är islam ett stort jävla fel. Allt är guds fel och prov. Noll jävla eget ansvar. Kolla Libanon på 70 talet, fantastiskt land, sen kom islamismen och fick starkare fäste. Folk inser inte hur jävla illa folk från denna världsdel tänker. Och tro mig, jag har extremt nära band till just islamism och Mellanöstern om än jag personligen är svensk.