2023-11-05, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Israel har dödat tusentals barn hittills, under några få veckor.

Jämför det med Offensiven mot Mosul I Irak där Isis som var BETYDLIGT mäktigare än Hamas så rensade man sakta men säkert under nästan 1 år för att förgöra Isis i Mosul. Det dog enligt officiella siffror ca 3500 civila, återigen totalt antal civila och inte endast barn. Enligt Amnesty strax över dubbelt så mer. Israel har lyckats slå dessa siffror under tre veckor. Det visar att Israel inte bryr sig om civila, alls. Något IDF/Israeliska politiker faktiskt uttalat sig om också. För att tillägga så kapade man inte av vatten, mat och el från Mosul, man skapade Humanitära korridorer, hjälpte civila komma ut, gav medicin nödhjälp etc. Återigen, jämnför med Israels agerande. Det säger allt.

Nej, det är Hamas och deras sympatisörer som har dödat dessa 3 500 barn genom att tvinga dem att stanna kvar i stridszonen.
Citera
2023-11-05, 05:01
Medlem
Citat:
Så då ska jag ge mig på mördarens föräldrar, barn, barnbarn, vänner, syskon och anhöriga och alla i deras gemenskap och samtliga i mördarens ort, och minst 2 miljoner människor i hans omgivning i en radie på 40 km, minst. Helst ska jag börja med att blockera av mat, vatten, el, och isolera dem totalt från omvärlden för att sedan börja fälla tiotusentals bomber. Finns det hundratusentals barn som kan råka illa ut, så fine.

Ja, självklart är de åtgärder som du beskriver motiverade när mördaren har 29 999 beväpnade mördarvänner som inget annat vill än fortsätta mörda och har miljontals sympatisörer som hejar på mördarsektem och vill att mördandet ska fortgå.
Citera
2023-11-05, 05:08
Medlem
Xeliouss avatar
Skitsnack, de har inga personnummer och Hamas bryr sig föga hur många som dör. De har använt alla bidrag till att bygga vapen för att döda judar med. Hamas har styrt Gaza, inget annat att vänta sig av en terrororganisation. Till och med Hezbollah säger att de som bor i Gaza får skylla sig själva.
Attackerar man civila judar sådär är det bara död som väntar.

Nu har Hamas stängt gränsen till Egypten för alla utlänningar och de med dubbla identiteter, Hamas vill prioritera deras ledare som skadats och blivit skrapa.
Egypten lär snabbt tröttna på terroräcklen.
https://www.di.se/nyheter/gaza-overg...r-utlanningar/

Citat:
BEKRÄFTAT antal döda. Det släpps fullständigt namn, kön, personnummer på varje dödad person. Rutin i Gaza och ett absolut måste att sköta korrekt rent Islamiskt på grund av teologiska anledningar. Listan är över 200 sidor lång. Men, men, under alla ruiner så finns det med stor sannolikhet ett stort antal obekräftat döda, för att inte tala om dem skadade som till slut dör eftersom dem bland annat kan knappt vårdas. Och du vet, sjukhusen är ÖVERFULLA att man har skadade utanför sjukhusen. Människor begravs i massgravar eftersom dem hinner inte få en ordentlig begravning på en begravningsplats. Och rent historiskt när det varit "krig" så blir siffran på antalet döda flera gånger högre när man väl börjar gräva fram dem döda under ruinerna. Du vet, gäller att följa den pågående massakern och tänka till, vara påläst ibland.
Senast redigerad av Xelious 2023-11-05 kl. 05:13.
Citera
2023-11-05, 05:31
Medlem
PUBG2018s avatar
Hittade detta på twitter. Det verkar som att Hamas och palestinier i Gaza har rätt till motstånd mot ockupationsmakten Israel. Enligt paragraf 139 av internationell rätt har Israel ingen rätt att försvara sig i denna konflikt. Vi lever i spännande tider, där Hamas inte längre kan fördömas, eftersom internationell rätt ger dem nu rätten att använda alla nödvändiga medel för att avsluta ockupationen av Gaza.

https://youtu.be/xWUcmKvBGoQ?si=JOSAIFUtWp8BTQNz

https://www.icj-cij.org/case/131
Citera
2023-11-05, 05:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ditt inlägg på åldrades inte så väl, betänk att din dumhet för evigt finns bevarad för eftervärlden.

IDF har börjat att rensa i Gaza City.

Jo, det märks att Gaza City har börjat rensas, varför judesvinen fortfarande bombar från luften, vilket tyder på att de är rädda för att gå in i Gaza City. Något speciellt hände den 7 oktober och kommer att bevaras för eftervärlden.
Citera
2023-11-05, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hezbollah har dragit sig ur leken.

Alla får vara med att leka och där sionisten är dömd att förlora leken.

Hamas finns redan i Libanon och kan komma att öppna en ny front i den norra delen.
Citera
2023-11-05, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Honecker
Alla får vara med att leka och där sionisten är dömd att förlora leken.

Hamas finns redan i Libanon och kan komma att öppna en ny front i den norra delen.
Så även terroristerna i Libanon skall börja döda kvinnor och barn i Gaza? Aja, ingen är speciellt förvånad, terroristerna Hamas gör ju ett bra jobb redan då det kommer till att döda palestinier, de är liksom nyttiga idioter till israelerna, enda är väll att när man får på pälsen så sitter man och gråter framför kameror med tårarna sprutande, Alluha Akbar
Citera
2023-11-05, 06:46
Medlem
awoke11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018
Hittade detta på twitter. Det verkar som att Hamas och palestinier i Gaza har rätt till motstånd mot ockupationsmakten Israel. Enligt paragraf 139 av internationell rätt har Israel ingen rätt att försvara sig i denna konflikt. Vi lever i spännande tider, där Hamas inte längre kan fördömas, eftersom internationell rätt ger dem nu rätten att använda alla nödvändiga medel för att avsluta ockupationen av Gaza.

Jaha, så Hamas kan alltså döda hur många civila de vill utan att Israel för göra något?
Citera
2023-11-05, 07:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
När tror Du muslimerna själva kommer fram till den insikten..?

De på västbanken verkar ha gjort det sedan lång tid tillbaka
Citera
2023-11-05, 07:30
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Förstå mig väl när jag skrev att det blev MASSIVA demonstrationer mot t.ex Irakkriget, Vietnamkriget etc. USA har ensamt dödat mer civila än samtliga länder i världen gjort tillsammans sedan 2:a världskriget. Men USA är västvärldens ledare, och precis som Israel så tillåter USA dem att agera utan tyglar, och världens ledare håller käft. Men folket, ja opinionen är tydlig. Och när Hamas attackerade Israel så visste man inte till en början att dem hade dödat en massa civila (halshuggna barn är påhitt) och därmed hyllade många deras aktion.

Men, och det är ett stort MEN, man kan förstå Hamas hat och hämndlyster mot Israel och samtliga människor där som fördrivit deras föräldrar och förfäder från deras hem, massakerat dem i årtionden, sett sina syskon, vänner, nära och kära dödas, förtryckas och isoleras i årtionden. Det är helt otroligt att folk inte inser att det föder terrorism PRECIS som USA:s agerande i Mellanöstern fött terrorism och hat.

Det är väl klart det föder terrorism, men det finns andra exempel på länder som varit utsatta för ockupation och kolonister men inte agerat såhär.

Mellanöstern är tyvärr ett ställe som aldrig repar sig, det går att skylla USA på det här, men i själva verket är islam ett stort jävla fel. Allt är guds fel och prov. Noll jävla eget ansvar. Kolla Libanon på 70 talet, fantastiskt land, sen kom islamismen och fick starkare fäste. Folk inser inte hur jävla illa folk från denna världsdel tänker. Och tro mig, jag har extremt nära band till just islamism och Mellanöstern om än jag personligen är svensk.
Citera
2023-11-05, 07:34
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUBG2018

AlJazera 😂, då kan man också hävda att Ukraina inte får skydda sig mot Ryssland om man hävdar sovjet. Även om indianer i USA gör samma. Patetiskt konstig diskussion
Citera
2023-11-05, 07:41
Medlem
Svenska reportrar undanhåller vissa fakta när de rapporterar från Gaza. I en månads tid har det sagts att gränsen i Gaza hålls stängd. Jaha, trodde jag. Så israelerna släpper inte ut Gazaborna när det ska bombas? Sedan erinrade jag mig att gränsen går mellan Gaza och Egypten. Jaha, trodde jag. Så egypterna vill inte släppa in Gazaborna när det ska bombas.

Nu har jag fått reda på att det är Hamas som håller gränsen stängd. Det är Hamas som bestämmer vilka lastbilar med förnödenheter som få släppas in, och vilka flyktingar som får släppas ut.

Man kan då inte beskylla Hamas för att hysa omsorg om sina medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in